Suomen äärioikeiston hiljaisuus Saksan verilöylyn jälkeen rikkoo korvani
Hanaun kaupungin verilöylyssä kuoli yhdeksän sivullista, kun kantaväestön edustaja targetoi maahanmuuttaja-, erityisesti muslimitaustaisia henkilöitä. Monien korvissa pitäisi nyt soida hälytyskellot. Äärioikeistolaisten määrä nousee. Saksan äärioikeiston liittolaisia löytyy monissa EU-maissa, myös Suomessa. Nyt on mielenkiintoista nähdä, miten Saksa aikoo reagoida äärioikeiston uuteen nousuun, ja miten pitkälle se aikoo antaa fasistisen liikehdinnän kasvaa.
Saksalla on pitkä historia maahanmuuton kanssa. Toisen maailmansodan jälkeen rekrytoitiin useita tuhansia ihmisiä köyhemmistä maista jälleenrakennukseen. Demokraattisessa oikeusvaltiossa mikään ei oikeuta verilöylyyn. Jos ongelmien taustalla on maahanmuuttajien määrä, löytyy vastaus äänestyskopeista. Pakolaispolitiikkaan pystyy jokainen vaikuttamaan. Siihen ei tarvita äärioikeiston väkivaltaiskuja viattomia ihmisiä vastaan. Saksalla on velvollisuus taistella oikeistolaisten nousua vastaan, koska heidän historiansa on erityisen synkkä ja tuhoisa.
Kuolleiden joukossa oli monta kurditaustaista henkilöä, jotka olivat paenneet Turkin äärinationalisteja. Heistä tuli Saksan äärioikeiston uhreja.
Myös Suomessa äärioikeistolainen liikehdintä näyttää olevan kasvussa, sekä kaduilla että verkossa. Esimerkkejä häirinnästä löytyy runsaasti. Suomen vastarintaliike on käynyt jo pari kertaa tarroittamassa maahanmuuttajataustaisen kaverini auton ja muutenkin häirinneet häntä ja hänen perhettään. Tämänkaltaiseen häirintään pitää puuttua viranomaistasolla. Siitä tulee maalitettu olo.
Ihmettelen kovasti, että Suomen nationalistit eivät ole pahoitelleet Saksan verilöylyä. Jos olisi muslimitaustainen tekijä, olisivat jatkuvasti vaatineet muslimiyhteisöltä reagointia.
Kaikkien yhteinen etu on kitkeä joukkosurmien ihannointi ja ihmisryhmien maalittaminen. Meidän kaikkien yhteinen intressi on rakentaa rauhallinen ja turvallinen ympäristö itsellemme ja lapsillemme.
Alan Salehzadeh
Eiköhän ääri-islam kuitenkin ole nykyajan kaikkein suurin vihan lietsoja ja tappokone. Heidän saldonsa tammikuulta on: Hyökkäyksiä 148, tapettuja 1044 ja loukkaantuneita 733 (lähde thereligionofpeace.com).
Pääosa nk. äärioikeistosta koostuu nuorista Hitleriä ihannoivista pojankolleista ja heidän tekosensa ovat varsin vaatimattomia vaikka puheet ovatkin kovia.
Olisikin syytä kysyä, onko kansallissosialismi äärivasemmistoa? Se on mielestäni nykyisen vihervasemmiston tapa kääntää katseet pois äärivasemmiston anarkistisista ja aggressiivisista menetelmistä.
Ruotsissa tehdyn tilaston mukaan 95% siviileihin ja viattomiin kohdistuvasta väkivallasta on äärivasemmiston tekemää ja nk. äärioikeisto syyllistyy noin 5% (lähde Sveriges Television).
Ilmoita asiaton viesti
”Meillä on massiivinen ongelma rasismin ja oikeistoterrorismin kanssa. Kehityksen on annettu jatkua liian kauan”, arvioi kansanedustaja Konstantin von Notz sanomalehti Bildin suorassa videolähetyksessä torstai-iltapäivänä.
”Äärioikeisto ei ole kenenkään otteessa”, sanoi hänen kollegansa Konstantin Kuhle.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006413823.html?fbclid=IwAR0rTLBOJUJPIiwd8Qx7Fjtk1HZ4OHiHGlAVO1jL8Td-8b5DH8cXaipnp-Q
Ilmoita asiaton viesti
”Eiköhän ääri-islam kuitenkin ole nykyajan kaikkein suurin vihan lietsoja ja tappokone.”
Wahtaboutismiin pitää vastata kysymyksellä: So what?
”Heidän saldonsa tammikuulta on: Hyökkäyksiä 148, tapettuja 1044 ja loukkaantuneita 733”
Valtaosa on laskettu sotatoimi- tai rähinäaluilta, ei länsimaista.
”Pääosa nk. äärioikeistosta koostuu nuorista Hitleriä ihannoivista pojankolleista ja heidän tekosensa ovat varsin vaatimattomia vaikka puheet ovatkin kovia.”
Yritäpä mennä kertomaan Hanaun uhrien omaisille, että kyse on vain vaatimattomista teoista.
”Olisikin syytä kysyä, onko kansallissosialismi äärivasemmistoa?”
Ei sillä ole väliä miksi ilmiötä kutsutaan. Kansallissosialistit eivät aatteensa talouspoliittisessa sisällössään ole kuitenkaan äärvasemmistolaisia. Heidän tavoittelemansa sosialismin ja valtiojohtoisuuden aste taloudessa on suurinpiirtein demarien tasolla.
Ilmoita asiaton viesti
Hear, hear!
Ilmoita asiaton viesti
Salehzadeh muslimina tuntuu antavan erilaisen painoarvon terroriteoille riippuen tekijästä.
Islamistisien terroritekojen listaus on totisesti pitkä, ja ilmeisesti päättymätön:
”List of Islamist terrorist attacks”
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Islamist_terrorist_attacks
Ilmoita asiaton viesti
Johtuisiko se hiljaisuus siitä, että eivät taida tunnustautua nuo ääri-äärit äärioikeistolaisiksi?
Minä taas tunnustan olevani niin oikealla, että melkein reunalta putoan, mutta se koskee talouspolitiikkaa.
Ilmoita asiaton viesti
Niin mikähän se mahtaa Maxin äärioikeistolainen talouspolitiikka mahtaa olla? Yksityistäminen? Muuttaa Suomen yhdestä maailman parhaimmista valtioista jenkkien malliin? Vai mitä haluat muuttaa?
Ilmoita asiaton viesti
Eivät ”jenkit” mitään äärioikeistolaista talouspolitiikkaa edusta. Suomi on ajat sitten pudonnut tuosta parhaimpien kelkasta ja alamäki kiihtyy.
Aihe oli Hanaun tapaus, ei minun talouspolitiikkani.
Ilmoita asiaton viesti
Suomi on edelleen yksi maailman parhaimmista maista, ellei paras. Miten niin pudonnut ja mistä, ei me Kiinan kanssa kilpailla? Maailmanlopun ennustajia on ollut aina mutta Suomi yhteiskuntana porskuttaa ja muut ovat kateellisia.
Ilmoita asiaton viesti
Aihe on edelleen Hanau. Suomi on pudonnut monessa asiassa kelkasta aivan täysin, sen näkee, kun ei asu siellä.
Ilmoita asiaton viesti
Jep jep. En edelleekään ymmärrä mistä kelkasta Suomi on pudonnut, meillä ei ole enää nokiaa, senkin osasivat suomalaiset ns. Talousihmiset tuhoamaan. Innovatiisuus jäi muka järkevien ekonomien alle.
Ilmoita asiaton viesti
Tee meille tyhmille lista mitä kaikkia maailman asioita Suomen nationalistien tulee pahoitella.
Ilmoita asiaton viesti
No ehkäpä voisitte elämöidä saman verran kuin Turun puukotustapauksen kohdalla. Ehkä jopa hiukan enemmän, koska nyt tapettiin ampumalla ja uhreja oli ”paljon”.
Ilmoita asiaton viesti
jaha, Engren tunnustautuu Suomen nationalistiksi. Mikä se sellainen käsite on?
Ilmoita asiaton viesti
Engren, olen ymmärtänyt että olet uskovainen poika? Mene kammioosi ja mieti mitä höpötät. Uskomatonta.
Ilmoita asiaton viesti
Täällä taisi olla aika rauhallist, varsinkinsen jälkeen kun kaikenlaiset Röda Brigader – saatiin taltuettua.
Miksikähän näitä tapahtuu nykyään? Täällä ennen niin tauhallisessa Lännessä?
Joku sanoi josku että ”ei pidä antaa pelolle valtaa”.
Tuo Hanuan teko on tietenkin täysin tuomittava, riippumatta tekijästä tai siitä keitä uhrit olivat. Toistaiseksi on tietoa vai että tekijä okli yksinäinen kahjo.
Mitä tuohon Konstantin von Notziin tulee niin minkähän puolueen kansanedustaja hän mahtanee olla?
Ilmoita asiaton viesti
Mitä mahtaa sillä olla väliä minkä puolueen kansanedustaja hän on? Tolkun ihminen selvästi kuitenkin.
Meillä Suomessa gallupien kärjessä keikkuu puolue, joka käyttää samoja propagandan keinoja kuin äärioikeisto kaikkialla maailmassa. Perussuomalaisten vastenmielinen vaalivideo lietsoi ”ketutushirviötä”, joka noustessaan on valmis tappamaan. Monet perussuomalaisten kansanedustajat kuuluvat äärioikeistolaiseen Suomen Sisu -järjestöön, jonka sivulla julkaistava verkkolehti Sarastus julkaisi jo vuonna 2016 tarkan, kansanmurhan toteuttamisen yksityiskohtiin päättyvän toimintasuunnitelman ”Kuinka etninen puhdistus toteutetaan”. Persuedustajat ja puheenjohtajansa myös dehumanisoivat avoimesti maahanmuuttajia ja monet heistä on tuomittu vihapuheesta. He haluavat poistaa vihapuheen rikoslaista, jotta voisivat puhua yhä rumemmin ja lietsoa yhä enemmän vihaa ja väkivaltaa.
Eräs heistä, poliiisikomisariota vastikään ”munattomaksi nillittäjäksi” nimittänyt ex-voimanostaja Ano Turtiainen kiitti ihmisiä, jotka ovat toimineen ”eliminointitehtävissä” SPR:ää vastaan eli yrittäneet mm. polttaa vastaanottokeskuksia. Toinen heistä, ihmisiä ”torjuttavaksi vieraslajiksi” eduskunnassa nimittänyt Juha Mäenpää kiitti Jumalaa, kun joku tuhopoltti vastaanottokeskukseksi kaavaillun rakennuksen. Puheenjohtaja Halla-aho on haaveillut julkisesti mm. homojen päähän ampumisesta ja kunnostautuu jatkuvasti törkeällä kommentoinnilla ja kiusaamisella varsinkin Twitterissä. Seuraajat kutsuvat häntä ”Mestariksi”, josta tulee hakematta mieleen muuan toinen johtaja toiselta aikakaudelta.
Ja tätä kaikkea kannattavat ihan tuiki tavalliset ihmiset, rehelliset suomalaiset, jotka ovat lähteneet vihan vietäviksi. Näyttää käyvän niin kuin ilmastonmuutoksen kanssa. Äärioikeistosta huolestuneita pilkataan ja yritetään vaientaa samoin kuin ilmastosta jo vuosikymmeniä sitten huolestuneet.
Onneksi kaksi kolmasosaa suomalaisista kuitenkin on tolkun ihmisiä. Kyllä kansa tietää. Lähes kaksi kolmasosaa suomalaisista on tyytyväisiä Sanna Marinin (sd.) hallituksen tähänastiseen toimintaan, kertoo Lännen Median teettämä kysely. Tätä mieltä kertoi olevansa 64 prosenttia vastaajista.
Ero on suuri Marinin edeltäjän Antti Rinteen (sd.) johtamaan hallitukseen, vaikka hallituspohjat ja -ohjelmat ovat identtisiä. Marraskuussa Rinteen hallituksen suosio vastaavassa kyselyssä oli 37 prosenttia.
Erityisen mielissään Marinin hallituksen otteista ovat kyselyyn vastanneet naiset, joista lähes kolme neljäsosaa kertoi olevansa melko tai erittäin tyytyväinen hallitukseen. Miehistäkin tyytyväisiä on yli puolet.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/lannen-media-lahes-kaksi-kolmasosaa-suomalaisista-tyytyvaisia-marinin-hallitukseen/7734892?mtv_ref=twb_uutiset_uusimmat&fbclid=IwAR0ExiJHbp7_ymVS-yII6omNcNTvWRbWg_E-YbZYzyrUN71JcAR3pzSqDIo#gs.wy4a7e
Ilmoita asiaton viesti
Jollain tavoin en nyt käsitä kuinka tuo vuodatuksesi liittyy aiheeseen.
Kuten kirjoitin, kun kommunistiset Rödä Brigader ym. saatiin kuriin niin Eurooppaan tuli aika rauhalliset olot. Minne ovat kadonneet?
Mitä nyt lentokone silloin tällöin kaapattiin.
Koska emme tiedä tekijän motiiveja vielä, hänellä tosin sanotaan olleen maahanmuuttajavastaista tekstiä videolla.
Ilmoita asiaton viesti
Ei se ihan ole kuitenkaan rauhoittunut.
ks. Oheinen linkki ja sen linkit.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_terrorist_incidents
Paljon on ammuttu ja paukuteltu. Toisaalta, luuleeko joku, että eurooppalaiset, jotka selvisivät toisen maailmansodan tuhoista ja tappioista, saataisiin polvilleen moisten iskujen avulla.
Monet terroristiorganisaatiot tekevä lännen osalta virhelaskelmia. Näinhän kävi Afganistaninkin kanssa. Afganistanin taleban-hallitus hyyssäsi 1990 -luvun loppupuolella Al Qaida-järjestöä antamalla näiden ylläpitää maassaan mm. harjoitusleirejä ja tukikohtia. USA antoi taleban-hallitukselle useita vakavia varoituksia ( ampumalla mm. muutamia risteilyohjuksia noihin leireihin , 1998 ) Tuli sitten syyskuun 11. ja USA käynnisti todellisen sotilasoperaation, jolla se pyyhkäisi taleban-hallinnon pois pelistä. Eipä talebanit ole sen jälkeen voineet muuta kohta 20 vuotta kuin piileskellä vuorilla luolissaan, tappaa pommeilla afgaanisiviilejä ja odotella, että USA poistuisi alueelta.
Ranskassa mätänee lopun ikänsä vankilassa herra Ilich Ramirez Sanchez, alias Carlos, tuo aikoinaan sadunhohtoinen terroristi.
Lännessä ei terroristeja unohdeta, vaan heitä jahdataan niin kauan kuin heissä henki pihisee.
Ilmoita asiaton viesti
”Toistaiseksi on tietoa vai että tekijä okli yksinäinen kahjo.”
Senverran tietoa on että kokolailla nuivaa manifestia on löytynyt jäämistöstään. Minun tulkintani on että sekin nuiva manifesti on sitä samaa skeidaa mitä Halla-aho ja persut ovat vuosien varrella tuottaneet someen ja myös tänne US:n blogistaniin.
Jos tulkintasi on että se on kahjoa, niin voin taas kerran olla kanssasi samaa mieltä. Tämä on jo ainakin toinen kerta lyhyen ajan sisällä.
Ilmoita asiaton viesti
Se nimenomaan on kahjoa. Ja aivan riippumatta tekijästä tai uhreista.
Kyllä se siitä.
Katsos Arto, jos muistelet, niin olen täällä parjannut yhtä ja toista, olen myös kiitellyt kaikkia muita puolueita paitsi RKP, ansioistaan. Jopa virheitä vaikka se nykyään saattaisi olla vaikeata.
Pääsääntöisesti on myös tarpeetonta kirjoittaa sitä samaa minkä toinen on jo kirjoittanut ja mainita että kannattaa. Toki tällaistakin tulee tehtyä.
Se on vain niin koomillista kun kritisointi on sopimatonta.
En viitsi sen kummemmin yksilöidä mutta laitoin tänä aamuna mailin PS:n puoluetoimistolle.
Mielenkiintoiseksi koko keskustelun tekee se että, kuten ennen sanottiin, alta aikayksikön, syyllinen on Jussi Halla-aho.
Kun islamistit tekevät vastaavia, ja aika usein, niin syyllisiä ei saa edes mainita.
Tuossa yllä Lamminpää tekee taas upean sivuun vetämisen.
Tekstikin näyttää olevan kopiota jostain omastaan.
Eiköhän julkisuudessa kaiken kaikkiaan ole määrättömästi enemmän väkivakltaan kehottavaa tekstiä kommunistien ja kaiken maailman anarkofasistien, mitä linevätkään, suunnalta kuin kansallismielisiltä.
Ja sekin mitä kansallismieliset sanovat, tulkitaan niin kuin piru Raamattua tulkitsee.
Ilmoita asiaton viesti
”Mielenkiintoiseksi koko keskustelun tekee se että, kuten ennen sanottiin, alta aikayksikön, syyllinen on Jussi Halla-aho.”
En tiedä onko se mielenkiintoista, mutta faktahan on se että Jussi Halla-aho ja hänen kaltaisensa tyypit ovat juuri niitä jotka ovat antaneet tälle kahjoudelle luvan ja muodot ja hän on sen kahjouden tärkein kannattaja ja tärkein puolustaja ja puolestapuhuja.
Ilmoita asiaton viesti
Nyt meni taas ristiin ja pahasti.
Eipä muuta.
Ilmoita asiaton viesti
Sattuneista syistä Halla-ahon nimi ja nimen oikeinkirjoitusasukin tiedetään Suomessa paremmin kuin niiden jotka organisoivat tai lietsovat islamilsista terrorismia.
Ilmoita asiaton viesti
Niinpä.
Suomessa osataan sekä lukea että kirjoittaa suomeksi, ja jotkut vielä ruotsiksikin.
Arabiasta ja noista ”ei ole niin väliä”, niin kuin se jousipyssymies Tuntemattomassa päätti rukouksensa.
Muutoin en oikein saa kytkettyä sitä kuinka nimien kirjoittaminen liittyy asiaan. Ehkäpä valistat?
Ilmoita asiaton viesti
Ei liittynyt muuten kuin korostamaan sitä että tyyppi on tunnettu.
Ilmoita asiaton viesti
Juu, ja Carl Gustav Mannerheimkin on aika tunnettu.
Piti jopa Suomen itsenäisenä kahteen otteeseen, jaa, kolmeen.
Ilmoita asiaton viesti
Useinhan se kahjo laitetaan asialle. Ideologinen johto tukijoukkoineen pysyttelee sivussa ja taustalla kehitelläkseen seuraavia operaatioita. Samalla värvätään uusia kahjoja riiviin.
Ilmoita asiaton viesti
Ja mitä haluat sanoa tuolla?
Jos sitä mitä kuvittelen, niin koskeeko se myös muita?
Vai ovatko islamistisia iskuja tekevät sitten vain syrjäytyneitä?
Ilmoita asiaton viesti
”Mitä tuohon Konstantin von Notziin tulee niin minkähän puolueen kansanedustaja hän mahtanee olla?”
Vihreä.
Ilmoita asiaton viesti
Okei, eipä yllätä, mutta kaipa muutkin kuin vihreät voi olla tolkun ihmisiä?
Ei yllätä sekään mitä ideologiaa tämä epäilty edusti. Epäilty on muun muassa levittänyt salaliittoteoriaa niin sanotuista väestönvaihdoista. Teorian mukaan valkoihoiset ihmiset ovat vaarassa kuolla sukupuuttoon länsimaihin suuntautuvan maahanmuuton ja alhaisen syntyvyyden vuoksi. Tilastot ja ennusteet eivät tue teoriaa.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006414255.html?fbclid=IwAR02hA4BOOKsle2TX1jnfeG8D8i_3oeZ5ugIOV59U5zqDWH6uMRqXroMPOg
Ilmoita asiaton viesti
Hehee, yksittäistapaus jocke rantasen mukaan. Ei mitään tekemistä yleisen nosteessa olevan kus..päisyyden kanssa. No niitä on se vähintään 22,3% ihmisistä. Toivottavasti vähemmän tulevaisuudessa.
Ilmoita asiaton viesti
Niinhän tupo näyttää olevan tähän astisen tiedon mukaan.
Yksinäinen. mielenvikainen ressukka. Ainakin julkaistun ”manifestinsa” mukaan.
Missä olen sanonut että ”yksittäistapaus”? Niitä tosin on meillä ollut sitten 2015 aivan liikaakin.
Niillä ei ole sitten mitään tekemistä kus..päisyyden kanssa?
Jos Lamminpäällä on vähänkään matemaattista älyä niin ymmärtää kyllä että valkoiset ihmiset tulevat katoamaan ajan saatossa. Aivan kuten myös ns. ”mustat”. Joittenkin aikojen kuluttua ihmiset tulevat kaikki olemaan eri sorttisen ”ruskeita”. Se on välttämätön kehitys eikä siinä ole mitään pahaa. Ei ihonvärillä ole mitään merkitystä.
Tämä pitäisi jo jyrki immosenkin vähitellen ymmärtää.
Ilmoita asiaton viesti
Lamminpäällä taitaa olla vähän enemmän matemaattistakin älyä kuin Rantasella. Vaikka iskujen tekijöitä usein kuvaillaan yksinäiksi susiksi, monista viime aikojen iskuista, kuten Hallen synagogaiskusta, Uuden-Seelannin Christchurchin moskeijaiskusta, Texasin El Pason terrori-iskusta ja Norjan terrori-iskusta 2011, löytyy yhteisiä nimittäjiä niin paljon, että yksittäistapausten sijaan on kyse toiminta- ja radikalisoitusmismallista. Tekijöitä yhdistää esimerkiksi suuri kiinnostus aseisiin sekä antisemitismiin ja muslimivihaan liittyvä rasismi, naisviha ja tiivis linkki peliyhteisöön.
Ilmoita asiaton viesti
Ai kiitos että mainitsit minut henkilökohtaisesti. Matematiikalla ja ihmisen ihon värillä ei ole mitään tekemistä. Jockenkin esi-isät ovat olleet vähän tummempia aivan käytännön syistä, Afrikassa aurinko paistaa ja sieltä Jockekin on peräisin.
Ilmoita asiaton viesti
No ikäänkuin vain kiitin huomiostasi.
Luitko edes kommentistani muuta kuin oman nimesi?
Mitä siitä on haittaa minkä värisiä esi-isät ovat olleet? Onko se jotenkin huono asia jos ovat olleet tummempia?
Ilmoita asiaton viesti
Ei todellakaan ole haittaa ihonväristä, diggaamasi puolueen puheenjohtaja kylläkin pitää sitä esteettisenä haittana jos on väärän värinen. Ja eräs saman puolueen meppi on kuulemma syntynyt valkoihoisena miehen kylkiluusta. Tai siis hänen esi-älti.
Mutta hyvä kun päästiin jocken kanssa yksimielisyyteen edes yhdessä asiassa.
Ilmoita asiaton viesti
Kus..päisyyttä löytyy kaikista maailman ihmisistä, varmaan se 22,3% tarkalleen sanottuna😄. Niitä löytyy se verran tai jopa enemmän Suomen eduskunnastakin. Joukkoraiskauksesta haaveilevaa marokkolaista ihailee erään puolueen puheenjohtaja ja saman puolueen meppi. Ja totta, jotkut mamut ovat syyllistyneet törkeihin tekoihin. Kus..päisyyttä riittää.
Ilmoita asiaton viesti
Ja tarkennuksena: Marokkolainen ei paljastanut yhtään mitään muuta kuin julkisia asiakirjoja. Ja persut ihailee, Halla-Aho kuuluu hänen faniklubiinsa twiittien perusteella.
Ilmoita asiaton viesti
Kuka ihmeen marokkolainen?
Taas rasismia. Jos tarkoitat Junes Lokkaa niin hän on tietääkseni Suomen kansalainen. Ei suinkaan marokkolainen.
Ilmoita asiaton viesti
Huhtasaari puolusti naispuolisen tutkijan joukkoraiskaamisesta fantasioinutta Junes Lokkaa. Kun sitä paheksuttiin, niin Huhtasaari katsoi joutuneensa maalitetuksi ja uhatuksi. Hän jatkoi samasta aiheesta kysymällä, milloin ampuminen alkaa.
https://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2020/02/04/kauheat-silakat/
Ilmoita asiaton viesti
Onko rasismia jos kertoo mistä ihminen on kotoisin? Häh? Olen antanut itseni ymmärtää persuille asiassa on merkitystä. Ja olen samaa mieltä, marokkolaisesta voi tulla Suomen kansalainen. Olen kyllä kuullut joiltakin (tiedät varmaan mistä) tahoilta että suomalaisia ei niistä kuitenkaan tule. Joku suomalainen geeniperimä pitää (kuulemma) löytyä.
Ilmoita asiaton viesti
Et kertonut kommentissasi mistä Junes Lokka on kotoisin. Nimitit häntä hänen isänsä kansalaisuuden perusteella ”marokkolaiseksi”. Jota hän siis ei ole. Hän on Suomen kansalainen.
Vaikuttaa siltä että nimenomaan itsellesi on tärkeää se mistä ihminen on kotoisin. Ja se perustuu ko. ihmisen mielipiteisiin: Jos ihminen ei ole ”suomalainen” hän on OK paitsi jos hänellä on väärät mielipiteet, silloin hän on ”marokkolainen” tai vastaavaa.
Käytit tuota nimitystä nimenomaan rasistisessa mielessä pyrkien vähättelemään ko. henkilöä.
Ilmoita asiaton viesti
Aika nopeesti ennenkuin mitään todisteita on edes esitetty niin tämäkin taas oli ihan automaattisesti äärioikeiston isku.
Senverran mitä tekijästä olen tietoja ”saanut” niin kyseessä oli äärihullu, päästään aivan sekaisin oleva tapaus jonka olisi pitänyt olla fanny farmilla pehmeässä kopissa.
Näitä kuulapäänatseja taitaa olla tässä maassa muutamakymmentä, enkä oikein usko että mediat käy niiltä kysymässä mielipidettä tästäkään tapauksesta.
Ilmoita asiaton viesti
Iskussa ei ole mitään koomista, mutta koomista on muslimien älinä siitä kuinka tämä oli ”isku demokratiaa vastaan”. Muslimithan eivät ole tulleet Eurooppaan tuomaan demokratiaa, vaan islamilaisen diktatuurin siten kuin profeetta Muhammed ohjeistaa.
Ilmoita asiaton viesti
Mielenkiintoinen on myös Salehzadehin kirjoituksesssa kohta jossa hän kirjoittaa: ”Meidän kaikkien yhteinen intressi on rakentaa rauhallinen ja turvallinen ympäristö itsellemme ja lapsillemme.”
Kysymys ensin kuuluu että miksi täällä ei ole rauhallista? Oman muistiini mukaan on ollut aika rauhallista, varsinkin sen jälkeen kun erilaiset Punaiset prikaatit ym. saatiin taltutettua.
Ja toinen kysymys, no antaa olla.
Ilmoita asiaton viesti
”Kysymys ensin kuuluu että miksi täällä ei ole rauhallista?
Niimpä, mistä mahtaa johtua?
https://www.facebook.com/pasi.kutvonen/videos/10221560346819431/
Ilmoita asiaton viesti
Noo…olihan 30 -luvulla ja jopa jo 20-luvulla yhtä sun toista ääriliikettä jopa pienessä Suomessa. Siihen sitten lopulta laillinen esivalta vihdoin puuttui.
Saksassa nämä kahjot pääsivät ihan demokraattista tietä valtaan 1933 , jonka jälkeen demokratia Saksassa olikin muisto vain.
Tokihan Aatun porukat ensin yrittivät kaapata vallan laittomasti Weimarin tasavallan hallitukselta 1922. Se ei onnistunut ja Aatu kannattajineen joutui oikeuteen syytettynä vallankaappauksesta. Oikeudenkäynnistä muodostui farssi, jossa Aatu markkinoi omaa aatettaan ja sai palon julkisuutta sekä kannatusta. Aatu tuomittiin muodolliseen vankeuteen, jossa mukavasti asustaen hän viimeisteli ideologiaansa. Mein Kampf
Ilmoita asiaton viesti
”Sen jälkeen kun…..”
Oli aika rauhallista.
Lue tuo Hitlerin historia uudelleen.
Tuomio oli jotain 5 tai 8 vuotta. Hänet vapautettiinbn vuoden jälkeen koska tuomari symnpatisoi natseja.
Ilmoita asiaton viesti
”Lue tuo Hitlerin historia uudelleen.”
Joo, minulla on tässä vieressä David Kingin kirja , ”Hitlerin oikeudenkäynti, Vallankaappausyritys 1923 ja Natsi-Saksan nousu, Otava 2017”. Luin sen kuukausi sitten. Lienet sinäkin sen lukenut.
Tuomari oli heikko eikä estänyt Hitleriä muuttamasta oikeudenkäyntiä omaksi probagandatilaisuudekseen. Toki tuomarilla, kuten monilla muillakin ( upseeteilla ja poliiseilla ) taisi olla sympatiaa Hitlerin ajatuksia kohtaan.
Ilmoita asiaton viesti
Itse asiassa Turun terroristi Bouanane ja muut itsemurhaiskuja tekevät tyypit ovat samanlaisia kuin Hitler, vain pienemmässä mittakaavassa. Kyllähän Hitleriä ajoi tuo sama vimma että tappaa ensin kaikki juutalaiset, mustalaiset, homot ja kaikki muutkin, myös saksalaiset, ja lopuksi itsensä. ”Maailmankartan tutkiminenkaan ei saanut Hitleriä ja hänen seuraajiaan vakuuttumaan siitä, että pienen keskieurooppalaisen valtion kamppailu muuta maailmaa vastaan olisi toivoton. Päinvastoin. Radikaali häviäjä ei tunne konfliktinratkaisua, ei kompromissia, joka saisi hänet mukaan normaaliin verkostoitumiseen ja purkaisi hänen destruktiivista ongelmaansa. Mitä toivottomampi projekti, sitä tiukemmin hän pitää siitä kiinni. Tulee ajatelleeksi, että Hitlerille ja hänen tukijajoukoilleen ei kysymys ollut niinkään voitosta vaan oman häviäjästatuksen radikalisoinnista ja ikuistamisesta. Padottu viha purkautui ainutlaatuisessa tuhoamissodassa vastustajina kaikki muut, jotka saksalaiset näkivät syypäinä kärsimiinsä tappioihin”, Enzensberger kirjoittaa esseessään Kauhunkylväjät, ja jatkaa: ”Hirvittävin uhrauksin hän saavutti mitä halusi: hän hävisi. Juutalaiset, puolalaiset, venäläiset, saksalaiset ja kaikki muut ovat kuitenkin yhä olemassa.” Samoin tulee päättymään jihad: se ei kykene voittamaan yhtäkään vihollistaan, mutta itsensä se hävittää.
Ilmoita asiaton viesti
Suninen, yritä keskittyä siihen miten pääset taivaaseen. Voit yllättyä kuollessasi että mitään ei tapahdukaan…kuolet kuin muurahainen minkä olet vahingossa tallonut. Ja se muurahainen oli yhtä arvokas kuin sinä, luulet vaan jotain muuta.
Ilmoita asiaton viesti
Yksittäisen kahjon hirmutyön vuoksi ei ole aihetta yhteiskunta-analyyseihin. Tällaisia sulkeutuneita yksilöitä on erittäin vaikea ennakkoon havaita vaarallisiksi. Tällaiset teot tulevat yllätyksinä ja sitten ihmetellään, miksi näin pääsi käymään.
Ilmoita asiaton viesti
Yksittäisen kahjon tekojen aiheuttamat reaktiot sensijaan antavat jo hieman enemmän aihetta ajatella.
Esim nyt tuon eilisen joukkosurman johdosta tänne usariinkin pöllähti vino pino yksittäisiä sankareita tarinoimaan jotain Stalinista, vihreistä ja kasvisruoasta ikäänkuin se liittyisi asiaan mitenkään. Itse tekoa koskien olivat hiljaa.
Varmaan on silti niin että kaikki eivät tuota puukotusta pidä terrorismina vaan haitallisten vieraslajien torjuntana. Se on kuulemma hyvä läppä.
Ilmoita asiaton viesti
Olen sama mieltä. Jotain on vialla, kun mieleltään sairaita ei osata ohjata ajoissa hoitoon ja varsikin siinä, että hirmuteon tapahduttua, aletaan etsiä syitä vasemmalta ja oikealta, vaikka teko on täysin yksittäisen sekaantuneen ihmisen tekemä. On kovasti sivuseikka, mitä hän teon syyksi nimennyt. Tämä nyt sattuu olemaan kirjoitusten perusteella äärioikestolainen, mutta voisi olla mitä tahansa muutakin. Olennaista on hänen katkeroitumisensa yhteiskuntaa kohtaa ja vihan purkaminen ulkomaalaisiin.
Ilmoita asiaton viesti
Kyseessä taisi olla pahasti skitsofreeninen, monenlaisista harhakuvitelmista kärsivä mies. Ehkä tässä voisi jopa syyttää saksalaista ”hyvinvointiyhteiskuntaa”, joka ei huolehtinut siitä, että mielisairaat yksilöt saisivat hoitoa.
Ilmoita asiaton viesti
Yksilö saa signaaleja ympäristöstään, Jos yksilö on altis toimimaan kritiikittömästi noiden signaalien ohjaamana ja ne hänen vastaanottamat ja hyväksymät signaalit ovat vaarallisia, voi lopputulos olla tällainen. Sitähän me emme vielä tiedä, mistä tämä Saksan murhaaja on saanut signaalinsa.
Toisaalta tiedetään, että niin Saksassa, kuin muuallakin EU:ssa tietoisesti levitellään erilaisia ja vaarallisia signaaleja. Tämänhän myös TP Niinistö nosti juuri esiin.
Ilmoita asiaton viesti
”Mitä teen vastatoimenpiteenä terrorismille? Ajattelin mennä elokuviin ja syömään hyvän ystävän kanssa. #Turku”
– Suvi Auvinen
Ilmoita asiaton viesti
Halla-aho hymyilee hiljaa.
Ilmoita asiaton viesti
Niinkö luulet Petteri?
On sulla kanssa käsitykset siitä mitä ihmisten murhaaminen oikeasti on.
Kaiken järjen ja logiikan mukaan olet myös sitä mieltä että tietyt piirit ”hymyilevät hiljaa” tiettyjen tapahtumien jälkeen. Enkä sdano kuka myös kuuluu noihin piireihin.
Ilmoita asiaton viesti
Halla-Aholla ei ole mitään kompetenssia tehdä Suomesta yhtään mitään parempaa mitä se nyt on. Naisen raiskauksista juutuubissa haaveilen hörhön kunnioittaminen kertoo hyvin paljon millainen ihminen Halla-Aho on. Osaa manipuloida ja esittää helppoja ratkaisuja. Twiittien perusteella hyvin pikkusieluinen ihminen joka haluaa kostaa kokemansa kuvitellut ja kokemansa vääryydet nuoruudessa.
Ilmoita asiaton viesti
Missä ja koska Jussi Halla-ahon on ”haaveillut naisen raiskauksista”? Laita jonkinlainen linkki ettei tarvitse nimittää valehtelijaksi.
Ilmoita asiaton viesti
”Raiskaukset tulevat joka tapauksessa lisääntymään. Koska näin ollen yhä useampi nainen tulee joka tapauksessa raiskatuksi, toivon hartaasti, että uhrinsa sattumanvaraisesti valitsevien saalistajien kynsiin jäisivät oikeat naisihmiset. Vihervasemmistolaiset maailmanparantajat ja heidän äänestäjänsä. Mieluummin he kuin joku muu. Heihin ei tehoa mikään muu kuin se, että monikulttuuri osuu omaan nilkkaan.”
Tämä tosiaan on Halla-ahon blogista.
Ilmoita asiaton viesti
Ja tuossa tektissäkö hän ”haaveilee raiskauksista”?
Omituista haaveilua. Toiset haaveilevat vain Laurasta suu teipattuna.
Ilmoita asiaton viesti
Omituinen väite. Minähän vain ironisoin sitä Lauran vaalimainosta jossa se esiintyi suu teipattuna. Ilmeisesti liian rankasti. Minulle kun oli pieni yllätys se miten herkkänahkaisia ja lapsellisia persut ovat. Joskus teikäläisten kanssa on vaikea nähdä missä menee se raja: milloin esitätte tyhmää ja milloin olette oikeasti tyhmiä. Näiden sinun Laura-kommenttiesi vuoksi olen ainakin sinun kohdallasi ruvennut epäilemään jälkimmäistä. Samoin kuin sen joensuulaisen kummallispoliitkon joka twittuili viime kesänä uskottavuutensa bittiavaruuteen.
Ilmoita asiaton viesti
Halla-ahon tekstistä selviää hänen olevan sitä mieltä, että kun suomalaisia joutuu maahanmuuttajien raiskaamiksi, niin olisi oikeudenmukaista että uhreiksi valikoituisivat monikulturistit, koska he ovat ongelman yksi syy. Onko tuossa logiikassa jotain vikaa?
Ilmoita asiaton viesti
Tämä tyyppi nimeltään Tobias Rathjen jätti jälkeensä, tapettuaan itsensä ja äitinsä, 24-sivuisen pamfletin, jossa hän kertoo elämäntarinaansa ja näkemyksiään. TR katsoo olevansa normaali kansalainen – ” Ich bin ein normaler Bürger” – siis ei salaisen palvelun työntekijä.
TR kertoo tajunneensa jo alle 1-vuotiaana, että salainen palvelu seuraa juuri häntä ja vakoilee hänen ajatuksiaan. Esim. jotkut Hollywood-elokuvat, joissa Sharon Stone esiintyy, ovat pamfletin kirjoittajan mukaan syntyneet siitä, että salainen palvelu on ottanut idean hänen mielestään, mikä siis todistaa sen että salaiset palvelut valvovat häntä.
Pamfletissa esitetään luettelo kokonaan tuhottavista kansoista:
” da die Existenz gewisser Volksgruppen an sich ein grundsätzlicher Fehler ist [–] Daher sagte ich, dass folgende Völker komplett vernichtet werden müssen: Marokko, Algerien, Tunesien, Libyen, Ägypten, Israel, Syrien, Jordanien, Libanon, die komplette saudische Halbinsel, die Türkei, Irak, Iran, Kasachstan, Turkmekistan, Usbekistan, Indien, Pakistan, Afghanistan, Bangladesh, Vietnam, Laos, Kambodscha bis hin zu den Philippinen.””
Uuden Suomen säännöissä sanotaan että ” Älä laita viestiisi linkkejä laittomaan, harhaanjohtavaan tai epäasialliseen materiaaliin”. TR:n manifesti saattaa olla jotakin tai kaikkea edellä mainittua, mutta asian yhteiskunnallisen merkityksen kannalta saattaa kuitenkin olla perusteltua tarjota (työläs saksankielinen) mahdollisuus arvioida sitä, missä määrin tätä toimintaa ja argumentaatiota voidaan pitää äärioikeistolaisen tai yleensä minkään ymmärrettävän poliittisen ideologian ilmentymänä;
”Einleitung – Dies ist eine Botschaft an das gesamte deutsche Volk!” http://www.kalle-schwensen.de/wp-content/uploads/Amok-L%C3%A4ufer-aus-Hanau.pdf?fbclid=IwAR1S8l01zbWaqjOuZhOxkLrQLuX1dxr6PKOoL7sj_qBz2BGpU4rY3XEAp9M
Ilmoita asiaton viesti
Tämän taisi merkkelikin tietää mutta silti oli ihan pakko pistää äärioikeiston ”piikkiin” niinkuin täälläkin näköjään.
Ilmoita asiaton viesti
Noin 1 % väestöstä sairastaa skitsofreniaa. Tobias Rathjen on malliesimerkki mitä tapahtuu kun lähipiiri ( jos sitä oli äiti oli ja isäkin on) ei huolehdi että ihminen viedään hoitoon. Tässä ei ole syyllisiä, mutta uhreja on sitäkin enemmän.
Mikään yhteiskunta tai orgaani ei voi seuloa näitä tapauksia vaan lähiomaiset ovat se taho joka vie asian eteenpäin. Nämä tapaukset on siitä hankalia että sairas ei tietenkään tajua että vika on hänessä vaan hakee selitystä harhamailmasta.
Lista näistä on pitkä. Siksi pelkästään se selitys että kyseessä olisi äärioikeiston salaliitto on harhaista ja jopa vaarallista jos se peittää alleen oikeasti syvenevään skitsifreniaan vajoavat henkilöt.
Ilmoita asiaton viesti
Jaksoin kahlata tuon linkkaamasi tekstin läpi. Miten tuo teko on arvioitu nimenomaan ”äärioikeistolaiseksi”, hämmästyttävää.
Ilmoita asiaton viesti
Perusteena sille on se keitä uhrit olivat.
Tosin uutisoidaan vain että muutama oli kurditaustainen. Suoraan en ainakaan ole huomannut sanottavan että kaikki olisivat olleet maahanmuuttajia.
Ilmoita asiaton viesti
Mikä oikeuttaa ääri-islamilaisten terrorin. Se on paljon yleisempää, kuin äärioikeiston terrori. Onko se jollain syyllä hyväksyttävää. Siitähän pitää kirjoittaa kielikeskellä suuta.
Ilmoita asiaton viesti
On totta, että joukossame on mieleltään sairaita ihmisiä ja juuri siksi on erinomaisen tärkeää, että julkisuudessa esiintyvät henkilöt, kuten kansanedustajat, harkitsevat tarkoin mitä oikein suustaan ulos päästävät koska mieleltään järkkynyt ihminen reakoi esim. pakolaisiin kohdistuneet vihapuheet eri tavoin, kun täydessä sielun ja ruumiinvoinnissa oleva henkilö ja tätä ei persuissa tunneta ymmärtävän.
Ilmoita asiaton viesti
Juuri näin. Lisäksi voi sanoa että ääriliikkeet kuten persut suorastaan räätälöivät puheensa sellaisiksi että ne vetoavat ihmisiin joilta uupuu normaali arvostelukyky.
Ilmoita asiaton viesti
Perustuuko toi tietoon vai arvaukseen?
Ilmoita asiaton viesti
Tietoon.
Ilmoita asiaton viesti
Luin tuon Tobis Rathjen pamfletin nopeasti läpi. Se on erittäin sairaan ihmisen kertomus erinäisistä hänelle tärkeistä vaikuttimista, jossa hän sotkee kaikki asiat keskenään. Asioita käsitellään sekaisin yhtenä puurona USA:n taloudesta Saksan jalkapallonmaajoukkueen valmentamiseen ja edelleen vuoden 2001 syyskuun 11 päivän terroristi-iskuihin ja siitä Hollywoodin Sharon Stoneen ja Clint Eastwoodiin.
Aivan täysi sekopää, joka näkee jatkuvasti erilaisia näkyjä ja keskustelee olemattomien henkilöiden kanssa. Hän on vuonna 2002 tehnyt ensimmäisen kerran kantelun poliisille laittomasta häneen kohdistuvasta tiedustelupalvelun vakoilemisesta. Kuten Ilari Kiema totesi, hän olisi tarvinnut mielenterveydellistä apua ja hoitoa, jota ei ollut saanut.
Tekstistä ei pysty vetämään minkäänlaisia johtopäätöksiä hänen poliittisesta suuntautumisestaan tai motiiveistaan. Sekopää mikä sekopää.
Ilmoita asiaton viesti
Salaliittoihin uskovat suorastaan imevät hurjia stooreja. Sharon Stone kelpaa siinä missä väestönvaihto. Väestönvaihtoteoria on ikävä kyllä luotu höynäyttämään heikkolahjaisia. Kaikki jotka sitä levittävät ottavan riskin että joku jo ennaltaan päänsä vainoharhoilla täyttänyt hurahtaa myös väestönvaihtosoopaan.
Ilmoita asiaton viesti
Sun venäjävainoharhat on varmaan niitä parempia vainoharhoja 🙄 .
Ilmoita asiaton viesti
Odottaisin virallisia tutkimustuloksia ennenkuin täältä nojatuolista lähtisi antamaan lausuntoja tekijän mielenterveydestä. Eihän se ristiritariksi itseään luullut norjalaismurhaajakaan hullun papereita saanut vaikka manifestinsa on sairasta tajunnanvirtaa.
Ilmoita asiaton viesti
Diagnoosi ei muuta mitään. Ne jotka aktiivisesti levittävät salaliittoteorioita laskevat sen varaan että labiilit ja heikkolahjaiset tarttuvat syöttiin.
Suomessa esim Riikka Purra on levittänyt väestönvaihtoteoriaa.
Ilmoita asiaton viesti
Sai, mutta myöhemmin katsottiin syyntakeelliseksi. Eli ensimmäisessä mielentilatutkimuksessa todettiin syyntakeetomaksi eli äänet päässä olisi pakottaneet Breivikin tekemään tekonsa ja hän olisis ollut vain tahdoton välikappale paranoidin skitsofrenian kourissa.
Sekä Breivik itse että toinen mielentilattutkimus osoitti että Breivik oli kykenevä tekeämään valintoja vaikka oli harhainen.
Tobias Rathjenin tapauksessa on varmaa harhaisuus ja murhat, mutta syyntakeetomuus tai kyky tehdä valintoja jää arvoitukseksi.
Ilmoita asiaton viesti
Ja ihan samalla tavalla kannattaisi hiukan harkita ennen kuin väittää tekijän teon motiiviksi ”äärioikeistolaisuuden”.
Muukalaisvihaa näytti riittävän lähi-idästä Vietnamiin ja Laosiin saakka. Filippiinotkaan eivät saaneet olla rauhassa. Saksan väkiluku piti puolittaa, niin että omatkin siinä olivat vaarassa.
Ilmoita asiaton viesti
Hassan Blasimin Allah99 näyttää, millainen on juuriltaan tempautuneen ihmisen näkökulma maailmaan: ”Kuvittelin naiivisti vuosien ajan, että kuka tahansa joka lukee paljon ja suhtautuu maailmaan uteliaasti, muuttuu mielikuvituksensa kautta vapaaksi yksilöksi, joka ei kärsi rajoittavasta nationalismista, ällöttävästä ylpeydestä, rasismista eikä vihasta. Kuvittelin, että jokainen kirja on mahtava rakkauskirje. Maanpakomatkani aikana moinen pinnallinen romantiikka karisi. Vihan, pikkusieluisuuden ja väärinymmärryksen kylänraitti kulkee Bagdadista Helsinkiin asti, ja jokaisella pysäkillä piileksii tappaja.”
https://vapaavuoro.uusisuomi.fi/mikalamminp/278503-vuosituhannen-romaani/
Ilmoita asiaton viesti
Nykyisessä terrorismin tutkinnassa on konsensus siitä että radikalisoituminen edellyttää poikkeuksetta muutamaa yhteistä tekijää. Väkivallan käyttö vaatii sitten vielä erillisiä tekijöitä mutta radikalisoitumiseen kuuluu aina jako sisä- ja ulkopiiriin (me vs muut), salaliittoteoriat ja sisäpiiriin kohdistuvat uhkakuvat, joko todelliset tai kuvitellut/koetut. Ns niin ne asiat koetaan-ilmiö.
Toivottavasti viranomaiset pystyvät selvittämään missä porukoissa tai sivustoilla tuo ampuja on seikkaillut saamassa vahvistusta ajatuksilleen.
Ilmoita asiaton viesti
Eiköhän väkivallantekoihin johda hyvin usein se että koetaan että on tullut väärin kohdelluksi. Että ei ole saanut oikeutta.
Tästähän meillä on kokemusta ”Kahdeksan surmanluotia” 1969.
Kun ihmistä puristaa riittävästi niin meneehän siinä suhteellisuudentaju ja alkaa kuvittelemaan kaikenlaista.
Hyvin usein teko sitten kohdistuu kuviteltuun aiheuttajaan.
Ilmoita asiaton viesti
Nykyään Tauno Pasanen surmanluoteineen laskettaisiin terroristiksi. Meillä tuota terrorisminimikettä on alettu käyttää vasta viime aikoina vaikka esimerkkejä historiasta löytyy.
Ja kyllä, tulee olemaan mielenkiintoista kuulla mistä tuo saksalaismurhaaja oli omaksunut käsityksen että etniset vähemmistöt olisi uhka. Ja mikä tekijä käynnisti tarpeen toimia.
Ilmoita asiaton viesti
Aivan varmasti ei laskettaisi.
Yksittäinen, kännissä oleva kiusattu mies hermostuu ja päättää kostaa virkavallalle.
Ketä vastaan tuo terroriteko olisi muka suunnattu? Terrorillahan on aina kohde joka on joku muu kuin terroristisen teon uhrit. Nämä valikoituvat useimmiten sattumanvaraisesti.
Ilmoita asiaton viesti
Miten tuosta tulikin mieleeni Turun joukkomurha. Silloin äärisuvaitsevaiset feministit olivat hyvin hiljaa, vaikka muuten ovat muita rasisteiksi ja natseiksi nimittäneet ja vaatineet niiden likvidoimista. Sama tilanne oli Oulugroomingin paljastuessa. Nämä feministit, jotka majailevat vasemmisto puolueissa ja Vihreissä, eivät nähneet Turun joukkomurhassa mitään pahaa.
Siksi kysynkin, että kenestä meidän pitää olla huolissaan? Muutamasta kymmenestä vatipää uusnatsista vai kymmeneistä tuhansista ärrisuvaitsevista feministeistä?
Sqaksassa on muuten tapana merkitä nämä rikokset automaattisesti natsien tekosisksi, ellei syyllisen ideologiaa saada selville. Ovat siis voineet hyvinkin olla paikallisia ääriauvaitsevaisia
Ilmoita asiaton viesti
Turun joukkomurhaa on moni käsitellyt tääälläkin, muun muassa minä. Ääri-islamistit ja äärioikeisto ovat saman kolikon kaksi puolta: ne tarvitsevat toisiaan, koska kumpikin saa energiansa viholliskuvien rakentelusta. Niiden välillä on epäpyhä alliansssi.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/mikalamminp/258493-koraani-pahkinapussi-hajuvesi-ja-kaksi-keittioveista/
Ilmoita asiaton viesti
Ja tämän epäpyhän kolminaisuuden kolmas ovat ”suvaitsevaiset,” jotka lisäävät pökköä pesään tunkemalla nämä kaksi riehujaa vieri vieren. Koska mitään muuta keinoa ”auttaa” muka ei ollut.
Yhtä pahoja olette kaikki.
Ilmoita asiaton viesti
Lässyn lässyn.
Ilmoita asiaton viesti
Luettuani tuon ”manifestin” alkukielellä, on selvää että kyseessä on vaikeaa paranoidista psykoosia sairastanut mies, joka valitettavasti ei ilmeisesti ollut sairaudestaan hoidossa.
Jälki on kammottavaa.
Ilmoita asiaton viesti
Mikä mies mahtaa tämä blogisti Alan Salehzadeh olla? Itselläni on sellainen kuva hänestä, että hänellä olisi shiialainen tausta ja, että hänen olisi halu leimata sunnalaiset jollakin tapaa. Hänen aloittama PS-jahti onkin jotain uutta hänestä.
Mielestäni kellään suomalaisella ei mitään velvollisuutta ottaa kantaa Saksassa tapahtuviin asioihin. Saksa EU-jäsenenä hoitaa sisäiset asiansa. Suomalaisilla riittää tehtävää oman maansa asioiden hoitamisessa.
En missään mielessä väheksy oikeisto/vasemmisto terrorismia. Kuolemaan johtaneista terroriteoista tulisi langettaa kuolemantuomio, joka pannaan toimeen välittömästi.
Ilmoita asiaton viesti
Hän on iranilainen kurdi. Tullut pakolaisena Suomeen.
Hän on kirjoitellut hyvinkin asiallisesti maahanmuutosta ja kotiutumisesta tänne.
Hyvän tavan mukaan hän jahtaa Perussuomalaisia.
Ilmoita asiaton viesti
Vanhan tavan mukaan kun asiaan ei ole mitään sanottavaa ruvetaan ensin arvuuttelemaan ja sitten puhumaan paskaa kirjoittajasta.
Ilmoita asiaton viesti
Missä kohtaa tuossa kirjoitan mitään ”paskaa” Salehzahedista?
Onko kiellettyä kirjoittaa tekemisistä? Vai onko se kirjoittajasta ”paskan puhumista”?
Vai riippuuko se vain siitä kenestä ja kuka kirjoittaa?
Ilmoita asiaton viesti
Tuo persssuomalaisten jahtaaminen kuulostaa paskapuheelta. Ei persuja kukaan jahtaa.
Ymmärtääkseni blogin aihe ei ollut ”Mikä mies mahtaa tämä blogisti Alan Salehzadeh olla?”
Ilmoita asiaton viesti
Tainnut mennä ohi mutta en ole huomannut Li Anderssonin tuomitsevan tätä tekoa.
Ilmoita asiaton viesti
Li Andersson lienee ko. piireissä ns. luottonainen.
Ilmoita asiaton viesti
Ei äärioikeistolla liene kummoistakaan mediaa käytettävissään, kun kiellettiin toimintakin ja lienevät saaneet bannitkin useimmilta sivustoilta. Mutta ehkä uteliaat voivat löytää heidän verkkosivuiltaan puhelinnumeroita ja kysyä kuulumisia suoraan.
Ei kysyvä tieltä öksy.
Ilmoita asiaton viesti
Suomessa äärioikeistolaisen liikehdinnän näkyviä muotoja ovat olleet muiden muassa MV-lehti, Odinin soturit -ryhmän katupartiointi ja Pohjoismainen vastarintaliike. Ne olivat aktiivisimmillaan syksyllä 2015 ja keväällä 2016, kun Suomeen tuli paljon turvapaikanhakijoita. Myös äärioikeistolainen katuväkivalta on uhka, vaikka kukaan ei kuolisikaan. Osa sen uhreista on saanut vakavia vammoja, kuten esimerkiksi Helsingin asema-aukion pahoinpitelyssä syksyllä 2016.
Ilmoita asiaton viesti
Kun kerran haittamaahanmuutto aiheuttaa Suomessa ongelmia, niin oliskohan syytä rajoittaa sitä? Kukaan ei ollut kuullutkaan Odinin sotureista ennen vuoden 2015 muslimitulvaa.
Ilmoita asiaton viesti
On, se on äärioikeistolaisten väkivaltaisuus ja kyvyttömyys argumentoida. Li Andersson ja pari hänen kaveriaan kirjoittivat mainion kirjan Äärioikesito Suomessa. Siinä analysoitiin muutamaakin äärioikeistolaista järjestöä. Yhden mainittiin olevan väkivaltainen uusnatsiporukka. Todistaakseen että Andersson ja kumppanit ovat väärässä ne tulivat riehumaan kirjastoon ja puukottivat ovimiestä.
Ilmoita asiaton viesti
Eikö Li Andersson kannata ”erityyppistä” väkivaltaa?
Ilmoita asiaton viesti
Blogi alkaa ”Hanaun kaupungin verilöylyssä kuoli yhdeksän sivullista, kun kantaväestön edustaja targetoi maahanmuuttaja-, erityisesti muslimitaustaisia henkilöitä.”
Blogissa ei mainita sitä, että uutistietojen mukaan hän targetoi myös oman äitinsä ja itsensä.
Juuriko poliittinen ideologia on kaikkein selitysvoimaisinta tälle raa’alle henkirikokselle, jossa ei enää ole mahdollisuutta mielentilatutkimukselle? Ja teollako on relevanssia nimen omaan Suomen sisäpolitiikkaan?
Ilmoita asiaton viesti
”Pieni joukko ihmisiä tekee asioita, jotka lisäävät vihaa ja jopa väkivaltaa yhteiskunnan muita jäseniä kohtaan. Se ei ole mitään sellaista toimintaa, joka olisi esimerkiksi sananvapauden piirissä. Tavoitteena on lisätä epäluottamusta yhteiskuntaa, viranomaisia ja poliitikkoja kohtaan ja samalla tehdä oma ryhmä tiiviimmäksi.”
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006415790.html?fbclid=IwAR0XnjuBm5oZ-vrsGsxzxVROzEmnPkhQUmutrw4RTCaGdCbTfjhr9qP6F8w
Ilmoita asiaton viesti
Ihminen, joka toimii ymmärrystä vailla (tapauksessa, jossa on ollut tilaisuus oikeuspsykiatriseen mielentilatutkimukseen ja teon on todettu tapahtuneen psykoottisessa tilassa), ei useinkaan kykene toimimaan minkään tavoitteellisten päämäärien hyväksi.
Edustipa Hanaun veritekojen tekijä kantaväestöä tai maahanmuuttajia, kirjoittipa hän itsemurhaviestiinsä sekavia äärioikeistolaisia, äärivasemmistolaisia tai äärivihreitä poliittisia julistuksia (joita ymmärrettävästi ei tulla koskaan julkistamaan), kukaan meistä ei pysty asiassa mihinkään sen enempään kuin pelkkään spekulointiin teon motiiveista ja yhteyksistä.
Sen sijaan, Hanaun tapahtumaketjun tarjoaman tilaisuuden käyttäminen haudoilla tanssimiseen ja poliittis-ideologisten syytösten esittämiseen omien poliittisten vastustajien haukkumiseksi Suomessa ei ole mitenkään sattumanvaraista eikä impulsiivista, vaan se on osaltaan täysin harkittua ja tavoitteellista toimintaa.
—–
P.S. Huomaan, että Ilari Kieman viestissä #3124107 on linkitettynä päiväämätön ja allekirjoittamaton sekä sinänsä taitavin piirroksin kuvitettu 24-sivuinen julistus, joka lienee laadittu paljon ennen tekoa. Olen yllättynyt, että se on julkistettu (= vuodettu hämärän oloiselle yksityiselle sivustolle?), ja olen samaa mieltä monen kommentoijan kanssa siitä, että sen sisältö viittaa mielenterveyden häiriöön. Miksi minkään poliittisen liikkeen pitäisi ottaa siitä vastuuta tai pyydellä anteeksi sitä tai Hanaun joukkosurmaa, se jää kyllä minulle epäselväksi.
Ilmoita asiaton viesti
No ei. Pollitisella ideologialla ei ole mitään merkitystä. Koko tapauksen muuttaminen poliitiseksi kertoo lähinnä siitä tuskasta jota poliitiset toimijat kokevat kun äänestäjien arvomailma muuttuu.
Harvemmin demokratiassa puolueet ohjaavat ideologioita vaan ideologiat synnyttävät kansanliikkeitä. Jos protestiliikkestä syntyy poliitinen toimija niin olkoon niin. Ihan vaan kaikille tiedoksi että Saksassa natsipuolueet on perustuslaissa kiellettyjä, joten semmosesta toiminasta ei ole kysymys vaan poliitisten opponentien hörinästä.
Eurokriitisen AfD nousu ja muuttuminen saksan suurimmaksi oppositiovoimaksi aiheuttaa mielenvikaisuuttaa muuallakin kuin Rathjenin päässä. Merkelhän loi nyky AfD , koska söhläsi 2015 pakolaiskriisin vasten osavaltioiden tahtotilaa ja varmastikin erimieltä asiasta olevat tarvitsivat kanavan.
Saksa on aina ikuista painia keskusjohdon ja osavaltioiden välillä. Jos liittokansleri on liian pitkään vallassa niin keskusjohto menettää otteensa ja nousee uusia liikkeitä. Vasemmisto ja Vihreät ,joka on kaikesta huolimatta näemmä saksan kepu, ei halua uusia liikkeitä vaan tekee kaikkensa tiputtaakseen nämä kelkasta. Voi olla että onnistuu jos vihreät on se instanssi joiden kanssa muut haluaa tehdä yhteistyötä. Mutta nyt alkaa näyttää siltä että tämä draama kääntyy itseään vastaan. Ei AfD mikään pulmunen ole ja joukossa on taatusti rasisteja ja varmaan natsejakin, miksei olisi kysehän on Saksasta, joka on kansallissosialismin kotimaa.
Mutta niin niitä on joka puolueessa tai ainakin kannatajissa. Nyt jos ne meuhkaa lisää niin AfD saa haastajan aseman. Harjaamalla pois ylimääräiset mölinät niiden vaalivoitto on varma. Epätoivo alkaa näkyä jo kannaotoissa jossa AfDtä vastaa kuulemma pitää ruveta käyttämään väkivaltaa.
No huomenna nähdään. Jos Hampurissa AfD kasvattaa kannatustaan se on signaali, joka kertoo että ennen niin punainen Hampuri alkaa vaihtaa väriä. Onko se sitten hyvä vai huono en ota kantaa, mutta jännä nähdä.
Ilmoita asiaton viesti
vastaus kommenttiin 3124562 Mika Lamminpää
Vuonna 2019 poliisin tietoon tuli ekstremististä väkivaltaa tai siihen yllyttävää
rikosta, joiden motiivi liittyi ideologiaan tai aatemaailmaan seuraavasti;
äärioikeisto 22 kpl
äärivasemmisto 17 kpl
uskonnollinen peruste 3 kpl
Vuonna 2018 vastaavatilasto
äärioikeisto 56
äärivasemmisto 1
uskonnollinen peruste 0
Vuoden 2018 tilaston myös Mika Lämminpää julkaisi joitakin aikoja sitten olleessa kommentissa.Ilmeisesti ei löytänyt tuoreempaa tilastoa.
Ylikomisario Jari Taponen ei osaa ottaa kantaa siihen, mistä muutokset johtuvat.
Ilmoita asiaton viesti