Avoin kirje Aki Haarolle ja Perttu Nousiaiselle

Nuorisosäätiö pysyy otsikoissa (HS 1.8.2018), Poliisi epäilee Nuorisosäätiön entistä, keskustataustaista johtoa jopa kymmenien miljoonien eurojen hävittämisestä (HS 1.8.2018) – herroille lienee tässä vaiheessa selvää, että keskusta on heittänyt teidät junan alle, ja Kaikkoseltakaan ei enää todennäköisesti joulukorttia tule.

Häkki saattaa heilahtaa tai olla heilahtamatta, mutta maineenne on ainakin auttamatta tässä maassa mennyt, ja eläkevuodet odottavat jossain missä vesi on sinisempää – riippuen toki siitä paljonko olette saaneet rahoista ns. patjaan turvaan.

Mutta, minulla on tarjota teille toinen vaihtoehto.

Kysymys siitä, minne Nuorisosäätiön rahat lopulta hassattiin on mielestäni toisarvoinen verrattuna siihen miten ne alunperin kerättiin.

Esimerkkinä tapaus Koskelantie 72:ssa sijaitseva Nuorisosäätiön kohde nimeltä Kustaa Aadolfin Puisto. Se on rakennettu vuonna 2010 melualueelle, ja HS kirjoitti siitä osuvasti "Tämä asunto voi aiheuttaa kuulovaurion" (TS 27.5.2010) – osaisitte varmasti kertoa millä avuilla tälläinen hanke meni sukkana poliittisen koneiston läpi, ja ketkä kaikki siitä lopulta hyötyivät ja miten.

Muitakin mehukkaita esimerkkejä teiltä varmasti löytyy, mutta olennaista on, että vaikka yleishyödyllisyysstatus helpottaa säätiön varallisuuden kasvattamista, vasta poliittiset päätökset ovat taanneet rahavirran.

Ehdotan siis, että kirjoitatte paljastuskirjan Nuorisosäätiön historiasta, ja nimeätte siinä jokaisen mukana olleen poliitikon vuosien varrelta.  Jos sen teette, lupaan ostaa kymmenen kappaletta (olettaen että kirja on sopuhintainen), ja promota teitä sankareina rosvojen sijaan.

Kirjoittaja on Liberaalipuolueen Helsingin piirin varapuheenjohtaja ja varavaltuutettu, joka toivoisi korpin nokkivan korpin silmää.

AmosAhola

Olen 38-vuotias ohjelmistotuotannon diplomi-insinööri, jolla on takana 10 vuotta suomalaisessa teollisuuskonsernissa sekä parissa ohjelmistostartupissa. Viimeisten hallitusten kyvyttömyys vähentää työttömyyttä muuten kuin julkissektorille työllistämällä sai minut mukaan politiikkaan ja Liberaalipuolueen aktiivijäseneksi. Suomi on todella syvällä suossa, ja ihmettä ei ole varaa enää odottaa. Liberaalipuolueen Helsingin piirijärjestön puheenjohtaja, varavaltuutettu: amos.ahola@liberaalipuolue.fi