Hälytys ei riitä

Roima elintason lasku tulee vääjäämättä Suomeen ja suomalaisten maksettavaksi, uskotaanpa sitten hallitusta taikka oppositiota. Kaupungistuminen tulee kiihtymisvaiheeseen, kun liikennepäästöjä aletaan puolittamaan. Kunhan Suomessa saadaan Olkiluoto kolmonen toimimaan niin sähköistäminen voi alkaa, mutta kuten tiedetään se on vielä Arevan armoilla.
Sähköinen liikenne ei siis ole kiinni muusta kuin kuluttajan rahoista, tai oikeammin niiden rahojen puutteesta. Pelottelu polttomoottoriautojen kokonaan poistumisesta markkinoilta ei ole moraalisesti oikea tapa kehittää uutta strategiaa tulevaisuudelle.

Euroopassa viime vuosituhannen alussa ihmiset hyväksyivät moraalin auktoriteetin ja nyt sitä ollaan murentamassa. ”Tähtitaivas ylläni ja moraalilaki minussa” kirjoitti Immanuel Kant. Barbaarisuus väistyi tuhanneksi vuodeksi, mutta nyt vihreä politiikka alkaa tuoda barbaarisia elementtejä mukaan päätöksentekoon. Väkisin ajetaan sähkökäärmettä pulloon, vaikka kansalaisilla ei ole varaa sähköautoihin niin Sitran päästrategi ei halua muuta vaihtoehtoa edes nähdä, sähkö sähkö ja sähkö.

Suomeen siis halutaan se Olkiluoto kolmonen ja sen lisäksi Hanhikivi ja sitten vielä 10 000 uutta tuulivoimalaa lisää, jotta liikenteen vaatimat jännitteet turvataan ja sitten kuitenkin raskas liikenne tulee liikkumaan polttomoottoreiden avulla. Mikä estää niin kutsutun power-to-x-teknologian saavuttavan tuotantoon myös henkilöliikenteen polttoaineita? Hiilen sieppaaminen takaisin ilmakehästä ja kierrättäminen se taas polttoaineena tai raaka-aineena ei siis ole enää meidän hallitukselle vaihtoehtona.

Olemme siis nähneet tämän päivän, jossa kansalaista ei enää kuunnella!

Olemme tulleet pisteeseen, jossa äänestäjän on toteltava demokratian diktatuuria, vaihtoehtoja ei enää ole, ja jos on, ei hallitus ota niitä käsittelyyn.

Kun asiantuntijat kertovat meille, että säällinen sotejako olisi 5-15 sotealuetta maksimissaan, niin maallikkohallitus härkäpäisesti ajaa 21 hyvinvointialuetta.

Kun meillä on uusien polttoaineiden tuoteheitys meneillään ja siellä tutkitaan useampiakin vaihtoehtoja, niin maallikkosaarnaajat ottavat vain yhden jota viedä eteenpäin, vaikka se on vaihtoehdoista selkeästi kallein.
Suomi on ollut taantumassa 12 vuotta putkeen ja silloin tulisi mielestäni töitä puskemalla saada Suomi takaisin jaloilleen, niin mitä tekee tuoreen hallituksen tuore pääministeri? Hän haaveilee ääneen 6 tunnin työpäivistä ja kolmen päivän työviikoista. Kun laman loppua ei vielä näy, meille aiotaan julistaa ilmastohätätila, jonka avulla sähköistyspakkomielle viedään läpi.

Tiedetään että kansalaislla ei ole varaa uusiin sähköautoihin, mutta hallitus aikoo nostaa polttoaineveron tappiin ja rahoittaa sillä julkisen talouden. Mutta millä sitten rahoitetaan kansalaisten elintaso? Ja sen jälkeen millä rahalla sen jälkeen ostetaan se välttämätön sähköinen kulkuväline. Taidetaan kulkea sähköisillä potkulaudoilla lopun ikäämmme?

Heidät jotka vielä suostuvat töitä tekemään verotetaan kuoliaaksi minkä ennätetään ja haikaillaan esimerkkivaltiona olemisesta maailman mittakaavassa, vaikka me olemme jo esimerkillinen maa. Miksi meidän tulisi olla enemmän kuin jo olemme, todistaaksemme huonoa itsetuntoamme kansan elintasoa kurjistamalla.

Meillä korona on laskenut bkt:ta ja sitäkautta päästöjä noin 8 prosenttia, jos korona saadaan kuriin haluaa hallitus kuitenkin sähköistämisen varjolla saman suuruisen loven päästöihin ja elintasoomme. Jos korona ei kukistu se yhdessä nykyisen hallituksemme kanssa tietää noin 16 prosentin loven päästöihin ja elintasoomme, mutta eihän se valtioneuvostoa haittaa, kun valtio antaa heille taksikyydit.

Yltiöpäinen ilmastohätätilan kumartaminen vie meitä kohti itse aiheutettua perikatoa, mutta onhan meillä Glorian sivulla näyttävästi esiintyvä pääministeri joka juo rahvaanomaisesti myös joskus olutta.

arialsio

I was born in Hyvinkää, Southern Finland, June 12th 1956. I have done my life’s work as an entrepreneur in the construction business. Now I am a free lord and write poems and blogs for fun. My hobbies also include oil painting, and during the last few weeks watercolors have got a hold of me. I have written palindromes and created poems in Kalevala meter, which is a loose trochaic tetrameter used in the Finnish national epic Kalevala. I have also done haiku in palindrome. I cannot really say which interests me the most: painting, poetry or outings with the dogs. Writing has always been a big part of my life, and I write a blog in a Finnish online newspaper Uusi Suomi.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu