Meren yllä on pyöräilytie…

Mitä sanoo diversiteetti-indeksi suunnittelilla olevasta uudesta hullutuksesta city-pyöräilyn eteen? Ei kaikkia päähänpistoja tule toteuttaa. Se, että ihmiset eivät jaksa polkea mäkeä ylös sähköavusteista huolimatta, ei ole mikään syy pilata maisemaa ja rikkoa Helsingin muutenkin laihaa biodiversiteettiä. Tiedämme, että ilman luontoa ei ole olemassa meitä ihmisiä eikä näin ollen myöskään vastamäkien aiheuttamaa pyöräilyongelmaa.

Jos sanotaan, että Turun ”tunninjuna” on turha niin tämä kallioita väistävä vedenpäälle rakennettava pyöräilybaana se vasta turha onkin.

Helsinkiläisiltä tuleen palautteen takia kaupunki on jo kerran muuttanut esitystään baanasta. No mikä ihme ja kumma sitten panee virkahenkilöstön jatkamaan hanketta palautteista piittaamatta? Onko se tämä ”tekovihreys”? Eli pitää olla luontoystävällinen tuhoamalla luonto. Aivan sama kuin tuulivoimalan alta saa hakata metsän, mutta muualta ei. Kerrostalon pihat saavat olla asfaltilla, mutta kainuulaisen metsätilan omistaja ei saa harventaa metsäänsä.

Jos tämä pyörällä liikkuminen on liian vaikeaa, niin ostakaa auto, mopo tai skuutti.

arialsio
Sitoutumaton Oulu

I was born in Hyvinkää, Southern Finland, June 12th 1956. I have done my life’s work as an entrepreneur in the construction business. Now I am a free lord and write poems and blogs for fun. My hobbies also include oil painting, and during the last few weeks watercolors have got a hold of me.
I have written palindromes and created poems in Kalevala meter, which is a loose trochaic tetrameter used in the Finnish national epic Kalevala. I have also done haiku in palindrome. I cannot really say which interests me the most: painting, poetry or outings with the dogs. Writing has always been a big part of my life, and I write a blog in a Finnish online newspaper Uusi Suomi.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu