Operaattorin palvelumaksuparatiisi

Puhelinoperaattoreilla menee ilmeisen huonosti, kun maksattavat omat virheensä muilla.

Naapuri pyysi kyytimieheksi, kun minulla on peräkärri. Kävimme hakemassa hänele uudet patjat Oulusta. Naapuri haki automaatista rahaa Kiimingissä, jossa hänet yhyttivät puhelinmyyjät. Kaksi nuorta miestä tienasivat siinä rehellisesti leipäänsä. Naapuri vaihtoi Teestä Eehen, kun entisessä oli vertailumaksu 29, niin uudessa maksua jöi enää 19 ja rapiat.

No kaupat tehtiin ja uusi kortti oli papereiden mukaan käytösssä 5. 10. 2021.

Naapurille tuli vielä postitse kirje jossa myös oli päivämääräksi sovittu 5. pv merkitty.

No tänään on tiettävästi koko päivän ollut tuo sopimuksessa mainittu 5. päivä. Naapuri soitteli minulle, että laittaisin hänelle sen uuden kortin, kun alkaa jo 81 vuotiaalla olla hieman hakusessa nuo hommat. No sovittiin että laitan hänelle uuden kortin ja naapuri käppäili meille.

Vaihdettiin kortti ja sehän ei toiminut. Yritin soittaa hänen puhelimeensa omallani, mutta se ohjautui heti vastaajaan.

Hänen puhelimesta ei voinut soittaa vastata tai tehdä mitään. Soitettiin myyjälle minun puhelimesta, mutta nuori mies kai teki kauppaa niin kiivaasti, että ei halunnut vastata. Yritin hetken päästä uudelleen, mutta ei vastausta, eikä hän myöskään ole soittanut takaisin.

Muistan kuinka hän hyvin hövelisti kertoi auttavansa jos tulee ongelmia.

Huomasin, että myyjän esitteessä oli maksullinen palvelunumero ja soitin siihen omalla puhelimellani. Onneksi yhteys avautui nopeasti ja vastaaja oli asiansa osaava ja hoiti homman nopeasti, eli kertoi, että kortti astuu voimaan vasta huomenna kello 16.11.

Kiitin neuvosta ja suljin puhelimen, ja puhelimeni kertoi minulle reilun kympin tilisiirrosta virheen tehneelle operaattorille. Minun logiikkani ei kerro minulle millä ilveellä minusta tuli maksumies, jos operaattori tekee noinkin karkean virheen.

Operaattori lähetti minulle asiakastyytyväisyysviestejä peräti kolme kappaletta sen jälkeen, mutta yhdessäkään viestissä, ei ollut minkäänlaista pahoittelua siitä, että he olisivat tehnyt jotain väärin.

Kiivasta on tuo operaattoreiden välinen kaupanteko, sillä operaattori T oli jo ottanút viikolla yhteyttä naapuriin ja luvannut hoitaa jatkossa homman 14 eurolla, eli pudotti entistä hintaa 15 eurolla tuosta noin. Kysymys kuuluukin, miksi ihmeessä operaattori sitten oli perinyt 29 euroa, jos oikea hinta on 14 euroa?

Puhelinmaksuja kilpailutetaan siis niin, että vaihdetaan alinomaan palveluntarjoajaa ja aina tippuu muutama euro pois hinnasta, ja palvelumaksuissa kerätöään sitten hillot himaan. Asiakas maksaa operaattorin virheet ja on tyytyväinen kun saa puhelimensa taas toimimaan.

Se miksi minä närkästyin tuosta kympistä on se, että minun puhelinkuluni ovat vajaa satanen vuodessa, eli yksi parin minuutin puhelu teki suuren loven puhelinmenoihini ja operaattori tienasi omalla virheellään. Pitkätukkaista aina jymäytetään.

+12
arialsio
Sitoutumaton Oulu

I was born in Hyvinkää, Southern Finland, June 12th 1956. I have done my life’s work as an entrepreneur in the construction business. Now I am a free lord and write poems and blogs for fun. My hobbies also include oil painting, and during the last few weeks watercolors have got a hold of me.
I have written palindromes and created poems in Kalevala meter, which is a loose trochaic tetrameter used in the Finnish national epic Kalevala. I have also done haiku in palindrome. I cannot really say which interests me the most: painting, poetry or outings with the dogs. Writing has always been a big part of my life, and I write a blog in a Finnish online newspaper Uusi Suomi.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu