Sensuuri vai inhorealismi?

Kumman valitset? Sensuurin vaiko inhorealismin. Ja voiko niitä edes valita? Suomi on vapaa maa sanotaan, mutta voiko täällä ihminen valita oman elämänsä linjan? Ei voi, sillä maailma ei ole enää meidän. Eikä ole koskaan ollutkaan.

Maria Ohisalo sanoo, että nyt on aika siirtyä donitsitalouteen, niin tarkoittaako se, että söisimme pelkästään donitseja, vai tarkoittaako se jotain muuta? Ja ymmärtääkö Ohisalo itsekään mitä suustaan suoltaa? Realismi omien puheiden ja tekojen välillä on sattumanvaraista, eli kun luulee, että tulee tiukka pieru, niin todellisuudessa se onkin löysä paska.

Ohisalo luulee, että donitsitalous pelastaa maailman. Siinä kun otetaan huomioon ympäristö ja eletään ympäristön ehdoilla. Ja mitenkähän tämä tapahtuu ihan aikuisten oikeasti? Eletään savannilla alkukantaisesti ja syödään toukkia ja ruohoa nälkäämme? Palaamme kivikauteen jossa ei ole vielä merkkiäkään merkantilismista, eikä siellä ole kylläkään yhtään donitsia.

Donitsitaloushan on sitä, että ihminen on siinä keskiössä ja katselle ympärilleen ja näkee donitsin sokeroidun pullean herkullisen maailman joka puolella mihin vain katseensa kääntää. Se on täydellisyyden huippua vihreän puheenjohtajan katsontakannassa. Mutta mistä kaikesta tuo donitsin pullamössö sitten koostuu? Sehän on tässä se juju, koska Ohisalo kuvittelee, että nykyinen maailmanmeno voidaan valjastaa donitsin lihaksi, jos vain sanktiomme pahuudet.

Kuvitellaanpa hetki inhorealistisesti maailman menoa. Putin uskoo, että Ukraina kuuluu hänelle ja venäläistää mielessään Ukrainan. No herra Putinin donitsitalous on tätä ja hän toteuttaa oma unelmaansa. Nato ei halua sanktioida tätä vaan antaa olla, mitä nyt hiukan avustaa Ukrainaa.

Maria Ohisalo ja donitsitalous ei toimi, koska santiot eivät ole elämää vaan ne ovat kuin kuolevan pakkoliikkeitä, kun kaikki on jo ohitse. Ohisalo on vain nähnyt että tässäpä oiva keino taas sumuttaa vaalikarjaa, eli tarjoaa meille donitsia kepin sijaan. Donitsin sisällä on kuitenkin pieniä kiviä. Jos ajat autolla pitää sinun maksaa haittaveroa valtiolle. Jos kaadat puita, pitää maksaa valtiolle. Kaikesta mitä valtiovalta sattuukin keksimään sinulle sanktioksi lihottaa valtion donitsia, ja sinä maksat. Donitsitaloudessa on siis tärkeää, että on meikäläisiä, jotka toimimme omin päin, meitä voidaan sankioida. Mutta mitä tapahtuu, kun kukaan ei enää polta tupakkaa, tai juo viinaa, eikä tuhoa luontoa, polttamalla puita tai avohakkaa maastoa? VALTION KASSA KUIHTUU JA OHISALOSTA TULEE RÄÄSYLÄINEN.

Naurattaa ihan miten alkeellisia maailmantalouksia luodaan mielikuvien avulla. Kuka nyt voiskaan vastustaa mailmaa jossa eletään sokeroidun donitsin ympäröimänä ja valtio hoitaa asioita sanktiomaksujen tuotoilla. Jos teet väärin sinua sakotetaan. MUTTA! Jos teet oikein niin kukaan ei siunua sakota, se on sinun valinta.

Se on nyt sinun valintasi, haluatko olla tyhmä vai uskotko satuihin. Tee valintasi!

+12
arialsio
Sitoutumaton Oulu

I was born in Hyvinkää, Southern Finland, June 12th 1956. I have done my life’s work as an entrepreneur in the construction business. Now I am a free lord and write poems and blogs for fun. My hobbies also include oil painting, and during the last few weeks watercolors have got a hold of me.
I have written palindromes and created poems in Kalevala meter, which is a loose trochaic tetrameter used in the Finnish national epic Kalevala. I have also done haiku in palindrome. I cannot really say which interests me the most: painting, poetry or outings with the dogs. Writing has always been a big part of my life, and I write a blog in a Finnish online newspaper Uusi Suomi.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu