Stagflaatio
Euroalue on laskeutunut taantumaan, mutta sitä ei tietysti nyt haluta heti tunnustaa. Eihän EU ole koskaan tunnustanut olevansa väärässä, mutta siitä huolimatta EU joutuu ja on koko elinaikansa joutunut peesaamaan jenkkejä, nuolemaan kiinalaisten saappaita ja pelkäämään Putinia.
Euroopan ongelma on komissaarit, eli keskussuunnittelu vertaa Neuvostoliitto. Eurooppa suojelee vanhentuneita ja vanhoja yrityksiään ja tukee kaikkea mitä ei välttämättä pidä tukea. Kansallisvaltiot ovat pöhötautisia ja pelaavat mielellään omaan pussiinsa, kuten esimerkiksi Viktor Orbán, joka myy kaiken tuhannesta ruplasta omalle tililleen. No massia saadaan myös korottamalla tuottavien alojen verotusta vihreän siirtymän nimissä. Keskusjohdon nuoleskelu ei miellytä kaikkia, joten huipputeollisuus katoaa Kiinaan, Pakistaniin tai Intiaan.
Kansallisvaltioiden typistyneet hallitukset ovat kuitenkin jatkaneet menojensa kasvattamista, vaikka heillä ei käytännössä ole enää mitään päätösvaltaa. Laiskoilla päättäjillä on silti entiset halut olla päättämässä jostain. Ja he ovat päättäneet päättää itselleen kissanpäivät. Demokratia mahdollistaa tämän, sillä äänestäjät ovat typeryksiä. Valtaisa enemmistö siis päättää yhden typerän ja laiskistuneen valtaeliitin puolesta ja herrat nauravat matkalla veroparatiiseihin.
Energiapolitiikkaa on pysähtynyt tai pysäytetty, kansalle kerrotaan Ukrainan sota, korona ja vihreä siirtymä syyllisiksi, vaikka syypäitä ovat demokratian yläpuolelle nostetut alivaltiosihteerit ja heidän esimiehensä. Meillä EU:ssa on siis kalliimpi energia kuin Kiinassa ja jenkkilässä, ja johtuu vain meidän holhouspolitiikan kalleudesta, sillä säätelyn vahtiminen maksaa maltaita.
EKP nostaa korkoja, kun haluaa inflaation kuriin. Suomessa on kuitenkin kulutuslama johon korkojen nosto on suurinta myrkkyä. Korkean tuottavuuden talouksissa on kasvua ilman inflaatiota, kun yrittäjän ei tarvitse rikastua korkeilla hinnoilla, vaan yritystoiminnan tulevaisuus on taattu jatkuvuudella. EKP haluaa kaikki epäonnistumiset naamioida maksattamalla kansalaisilla kalliit korot ja uhkailee nostavansa lisää jos kansa ei ole hiljaa. Ja kansa kumartaa EKP:n suuntaan kuin muslimit Mekkaan. EKP:n on valittava pysähtymisen ja stagflaation välillä, koska Saksan ja Ranskan omahyväiset hallitukset näin pakottavat.
Euvostoliitolle käy kuten Neuvostoliitolle, hajoaa pala kerrallaan, nyt se pala ei ole maantiedettä vaan osaamista ja uuden tekemistä ja näistä esimerkkinä oheinen streemi, antaa mahdollisuuden koko klusterin vähittäiseen muutokseen, mutta suurin kiinnostus on tullut Aasiasta ei EU sta !
https://www.youtube.com/watch?v=GCHzb2U5k2E&feature=youtu.be
Ilmoita asiaton viesti
EU kaatuu viimeistään siinä vaiheessa, kun Euroopan jämämaat kutsutaan mukaan karkeloihin.
Ilmoita asiaton viesti
Toden lausut.
Ilmoita asiaton viesti
Miten olis EU liittovaltio johon jokaikanen EU jäsenvaltio sitoutuu. Mallina vaikka Amerikan Yhdysvallat.
Ilmoita asiaton viesti
Malli ei toimi. Jo nyt EU:n pitäisi olla sellainen että jokainen valtio sitoutuu.
Syynä on perusero Yhdysvaltojen ja EU:n välillä.
EU:ssa on x – kappaletta erillisiä valtioita, kansakuntia erilaisine kulttuureineen ja tapoineen.
USA:a ei näin ole.
USA muodostuu osavaltioista joissa jokaisessa asukkaat ovat maahantulleita, siis siirtolaisia tai heidän jälkeläisiään. Mihinkään osavaltioon ei ole muodostunut omaa, kansallista kulttuuria samassa mittakaavassa.
Jokainen USA:n asukas on ensisijaisesti amerikkalainen.
Kun EU:n asukas on ensisijaisesti oman maansa edustaja: ranskalainen, suomalainen jne.
Ilmoita asiaton viesti
Noin juuri, eli jos emme halua kutsua itseämme eurooppalaisksi, niin ei se Eurooppa silloin toimi.
Ilmoita asiaton viesti
Mallina hyvä, mutta eihän se tunnu kelpaavan kaikille. Jotain kuitenkin tulisi tehdä tämä kesken jäänyt projekti sakkaa koko ajan. On mentävä eteen tai taakse, mutta ei paikoillaan junnata.
Ilmoita asiaton viesti
Niin päätöksiin sitoutumisen astetta voi kansalliset parlamentit säädellä hyvin vahvasti.
Unkari esimerkkinä.
Suomi toisena
Suomi on eriyttänyt liikennepolitiikan yhtä vahvasti, mitä Unkari oman lainsäädäntönsä.
Meillä on erottu vuonna EU ssa sovitusta 1997 TEN_T järjestelmästä jonka jälkeen on kehitetty oma tapulikaupunkien kautta kulkeva vienti ja tuonti logistiikka, pelkästään raide ja maantieliikenne vetoiseksi. Joissa valmiit suunnitelmat yli sadalle miljardille raideinvestointeja .
Muutokset tehtiin oma eduskunnan hyväksymänä vuonna 2010 jossa aluehallinto alueet ja maakunnat, alistettiin uudelle raide ja maantieliikenne kehittämistavalle.
Maakunnat joiden liikenneväylästöjä ei erotettu niiden liikennemaantieteellisillä ominaisuuksilla vaan yhteistyöt maakuntien välillä jaettiin ikäänkuin kaikilla neljällä liikenne kehittämis yhteistyö maakunnalla olisi samanlainen pelkästään raide ja maantieliikenne mahdollista , joka yhdistetään laivavientiin ja tuontiin rannikkosatamissa
jotka em keskushallinnon ja eduskunnan päätöksin ”pakotettiin” EU ssa sovitun vastaisesti omalla liikennerevoluutiolla https://www.bing.com/search?pglt=169&q=liikennerevoluution+mahalasku+bionavigaattori&cvid=a5b211e190d247e98313a20bdef7472c&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqBggDEAAYQDIGCAAQRRg5MgYIARAAGEAyBggCEAAYQDIGCAMQABhAMgYIBBAAGEDSAQkxMDQ2NGowajGoAgCwAgA&FORM=ANNTA1&PC=ASTS TEM min ja LVM:n virkamiesten toimesta osallistumaan raideliikenne kehittämisiin, ilman mahdollisuutta tutkia vaihtoehtoja viiden liikennemuodon EU ssa sovituista infra tehokkuudesta.
Ja toiminta jatkuu tapulikaupunki mallisena edelleen. Jossa valtakunnan kehittämisen kannalta lähes kaikki innovatiiviset ratkaisut, joihin valtio hakee EU tukea niitä tutkiessaan tai muuten edistäessään edellyttävät rannikkokaupunki infraa esimerkkinä vaikkapa raide meri ja rekka liikenteeseen perustuva alueellinen jäsenvaltioiden välinen suora liikenne saavutettavuus ja sen tuomat edut jäsenvaltiolle,josta Järvi Suomen alue on tietoisesti liikennepoliittisilla päätöksillä suljettu pois vv 1990-2023 aikana https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/bionavigaattori/tehokkaamman-liikenneinfran-kuvittelua-aaneen-nato-vs-eu-tavoitteiset-kehittamistavoitteet/
Ilmoita asiaton viesti
Laiva kääntyy hitaasti:
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000009971751.html
Ilmoita asiaton viesti