Jussi Halla-aho – miksi puolueesi kannattaa Venäjä-pakotteista luopumista?
”Niiden [Yhdysvaltain asettamien Venäjä-pakotteiden] motiivi on väärä. Sisäpolitiikalla yritetään tehdä ulkopolitiikkaa. On naiivia ajatella, että vain Venäjä olisi yrittänyt vaikuttaa toisen maan vaaleihin.” (Laura Huhtasaari (PS), IL 17.8.2017).
”Helsingin Hietalahden telakka on nykyisin venäläisomistuksessa. Arctech Helsinki Shipyardin omistajista venäläinen United Shipbuilding Corporation on Yhdysvaltain pakotelistalla. Jos olet pakotelistalla, et ole mukana kilpailussa. Toivottavasti Trump purkaa Yhdysvaltojen Venäjä-pakotteet. Suomi on saanut tästä taloussodasta pahasti takkiin.” (Laura Huhtasaari (PS), US-blogi 26.1.2017).
”Jos kasvua haetaan, sitä saa Venäjältä. Pakotteet ovat huonoja meille. Venäjä teki väärin, mutta niitten alueitten [Itä-Ukrainan] kansalaisten oma näkemys pitäisi ottaa huomioon. He kuuluisivat mieluummin Venäjään kuin Ukrainaan.” (Juho Eerola (PS), Verkkouutiset 31.3.2018).
”En usko Venäjän olevan Salisburyn hermomyrkkyiskun takana. Jos Venäjän syyllisyys pystytään puolueettomasti ja luotettavasti toteamaan, kannatan esitetyn kaltaisia sanktioita.” (Tom Packalén (PS), US-blogi 28.3.2018).
”Suomen ulkopoliittiselta johdolta vaaditaan rohkeutta vaatia faktoja pöytään. Ennen niiden näkemistä ja arviointia emme voi lähteä [Venäjä-]pakotteisiin. Pakotteet haittaisivat merkittävästi jo nyt huonossa kunnossa olevaa taloutta. Lisäksi ne kärjistäisivät kriisiä, johon pitäisi etsiä liennytystä.” (Tom Packalén (PS), US-blogi 25.7.2018).
Oheiset perussuomalaiskansanedustajien kannanotot varapuheenjohtaja Laura Huhtasaaren johdolla kertovat hyvin puolueen Venäjä-linjaa.
Perussuomalaiset on Venäjä-myönteinen puolue ja haluaisi purkaa niin EU:n kuin myös Yhdysvaltain asettamat Venäjä-pakotteet.
Mistä moinen Venäjä-linja oikein kumpuaa perussuomalaisten keskuudessa? Mitkä ovat oikein puolueen yhteydet Venäjälle, kun Venäjän etuja noin kiivaasti ajetaan?
Mistä Perussuomalaisten yltiöpäisessä Venäjä-myönteisyydessä on kysymys?
****
Euroopan keskenään liittoutuneet oikeistopopulistiset puolet kokoontuivat eilen Italian Milanossa Pohjoisen liitto Lega-puolueen johdolla. Tuota italialaista oikeistopopulistista Lega-puoluetta johtaa Italian sisäministeri Matteo Salvini.
Milanoon kerääntyneet puolueet ovat sekavaa kaartia ja edellisessä blogikirjoituksessa nimesin nuo puolueet sekasikiöliikkeeksi (US-blogi 18.5.2019).
Sekasikiöstä on todellakin kysymys.
Yksi yhteinen asia tätä sekavaa oikeistopopulistista sekasikiöliikettä kuitenkin näyttää yhdistävän: Venäjä-mielisyys ja Venäjä-pakotteiden kumoaminen. Juuri siis se, mitä Venäjä eniten EU:lta ja Yhdysvalloilta haluaa.
Kansallismielisyyden kanssa tällä sekasikiöliikkeellä ei mitään tekemistä. Tuon liikkeen piirissä kansallismielisyydellä pyritään vaan höynäyttämään tyhmempiä äänestäjiä mukaan liikkeeseen ja nyt ääniuurnille seuraavissa eurovaaleissa.
Pari esimerkkiä niistä puolueiden johtohenkilöiden Venäjä-kannanotoista, jotka Milanossa kaveerasivat keskenään.
“Marine Le Pen sur CNN: les sanctions anti-russes sont ‘complètement stupides.’” (RT France 2.2.2017).
Konekäännöksenä suomennettuna:
”Marine Le Pen CNN:llä: Venäjän vastaiset pakotteet ovat ’täysin typeriä.'"
Huomatkaa, että RT-uussivusto Kremlin propagandaa levittävä valtiollinen tv-uutiskanava ja RT France on sen ranskalaisversio. Venäjä todellakin taitaa nämä kuviot. Hyvät yhteydet Venäjälle omaava Marine Le Pen on ranskalaisen oikeistopopulistisen Ranskan Kansallisen liittouman puheenjohtaja.
“Salvini a Mosca: ‘Qua mi sento a casa, in alcuni paesi dell'Ue no’" (RaiNews 17.10.2018).
Konekäännöksenä suomennettuna:
”Salvini Moskovassa: ’Täällä tunnen oloni kotoisaksi, joissakin EU-maissa en’”.
Tuolla Moskovan vierailullaan Italian sisäministeri ja oikeistopopulistisen Matteo Salvini kyseenalaisti Venäjä-pakotteet ankarin sanakääntein (Il Sole 24 Ore 17.10.2018). Tuo kirjoitus on hyvä käydä lukemassa myös konekäännöksenä saadakseen kuvaa Salvinin Venäjä-käsityksistä.
Vastaavia Venäjä-myönteisiä ja Venäjä-pakotteista eroon pyrkiviä kannanottoja löytyy lähes kaikilta niiltä Euroopan johtavilta oikeistopopulisteilta, jotka eilen kokoontuivat Milanoon. Vastaavia komennettuja löytyy myös Itävallan varaliittokansleri ja Itävallan Vapauspuolueen puheenjohtaja Heinz-Christian Strachelta, joka perui video- ja korruptiokohun vuoksi matkansa Milanoon.
”Strache fordert Ende von Russland-Sanktionen“ (Die Presse 2.6.2018).
Vapaasti suomennettuna:
”Strache vaatii Venäjä-pakotteiden lopettamista“.
Milano-ryhmän oikeistopopulistien Venäjä-suhteiden näkemykset ovat siis hyvin meillä tiedossa. Niitä ei tarvitse lähtökohdiltaan edes läntisten tiedustelupalvelujen enää selvittää. Näkemyksiä ja suhteita voi verrata kylmän sodan aikaudella Neuvostoliiton ja läntisten kommunistipuolueiden suhteisiin.
Venäjällä on siis varsin hyvin pullat uunissa Euroopan oikeistopopulistien kanssa, kun kyse on Venäjä-pakotteiden purkamisesta. EU:lle Venäjä-pakotteet ovat olleet vaikeita päätöksiä. Venäjä tietää, ettei se tarvitse paljon estääkseen EU:ssa uudet Venäjä-pakotepäätökset. Venäjä on satsannut toistaiseksi oikeistopopulisteihin, ja se saattaa hyvinkin olla Venäjälle hyvä satsaus.
****
”Se, miksi Putinin kimpussa pörrätään nyt näin paljon retoriikan tasolla, johtunee siitä, että Putinilla on tietty välinearvo Länsi-Euroopan maiden sisäpolitiikassa: kansallismielisten puolueiden kannatus on kasvanut monissa Euroopan maissa. Ihmiset suhtautuvat kriittisesti maahanmuuttoon, ja kun asiaperustein ei voida käydä näiden puolueiden kimppuun, niin sitten syytetään niitä Putinin viidenneksi kolonnaksi keinotekoisin perustein.” (Jussi Halla-aho (PS), Suomen Uutiset 5.4.2018).
Halla-ahon mukaan siis muut olisivat käyneet oikeistopopulististen puolueiden kimppuun ilman riittävää näyttöä oikeistopopulistien vahingollisesta Venäjä-myönteisyydestä.
Jussi, nyt näyttöä taitaa olla jo liikaakin siitä, että muut ovat olleet oikeassa. Venäjään ei olla nimetty oikeistopopulistien viidenneksi kolonnaksi perusteetta. Niin, ja tuon nimeämisen teit vain sinä itse, ei kukaan muu.
On selvää, että Euroopan oikeistopopulistiset liikkeet ovat valmiita tekemään tiivistä yhteistyötä ja jopa liittoutumaan vaikkapa itse pääpirun kanssa, jos se vain edistää heidän päämääriään ja asemaansa. Yhteistyöhön ja jopa liittoon ollaan valmiita etenkin Venäjän ja presidentti Putinin kanssa.
Oikeistopopulistiset puolueet eivät suinkaan ymmärrä – tai eivät lisäkannatuskiimassa halua ymmärtää – Venäjän kyvykkyyttä saada puolue ja puolueen edustajia hallintaansa. Tuossa kiimassa Venäjän vaikutusmahdollisuudet aliarvioidaan.
Kehottaisin Perussuomalaisia ja sen puheenjohtaja Jussi Halla-ahoa sekä myös muita Milano-liiton oikeistopopulistisia puolueita kertaamaan historiaa, miten Neuvostoliitto kykeni kylmän sodan aikaan saamaan riittävään tai jopa täydelliseen hallintaansa Länsi-Euroopan kommunistipuolueita ja myös muita puolueita.
Suomessa me tiedetään varsin hyvin, miten Neuvostoliitto noihin puoluekaappauksiin kykeni ja miten se käytti hyväkseen puolueiden luontaista vallanhalua. Venäjällä on taito, joka pikkusormesta lähtien kykenee viemään koko käden ja kehon, jos on tarvetta.
Venäjä kykenee siis käyttämään hyväkseen puolueiden vallanhalua, joka näyttää nyt sokaistaneen Euroopan Milano-liiton oikeistopopulistisia puolueita. Itävallassa Itävallan vapauspuolue FPÖ:n puoluejohtaja, varaliittokansleri Heinz-Christian Strache on kouluesimerkki vallanhalun sokaisemasta oikeistopopulistista.
Millään ei näytä olevan mitään rajaa, kun puhutaan vallanhalusta.
****
Jussi Halla-aho ja Perussuomalaiset tekivät virheen, kun läksivät eurovaalikiimassaan Matteo Salvinin kelkkaan.
Jussi Halla-aho ja Perussuomalaiset eivät ymmärrä, miksi pohjimmiltaan Matteo Salvinin haluaa oikeistopopulistit yhteen. Salviani istuu siis ministerinä hallituksessa, ei oppositiossa. Salvinin toimissa ei ole kyse kansallisuusmielisyydestä aatteena sinänsä, vaan halukkuus saada itselleen, puolueelleen ja edustamalleen hallitukselle lisää painoarvoa EU:ssa niin, että rapakuntoisen Italian asema EU:ssa helpottuisi.
No, nyt nämä tollot läksivät Salvinin kelkkaan. Salvini on se Venäjä-asioiden eteenpäin viejä numero 1 oikeistopopulistisessa liikkeessä.
Ruotsidemokraatit toimivat oikein jättämällä Salvinin ja Milano-ryhmän väliin. Ruotsidemokraatit tajusivat, että kyse on nimenomaan Venäjästä, johon on pidettävä riittävä etäisyys. Halla-ahon Perussuomalaiset eivät tätä tajunneet.
Ruotsissa tiedettiin ja älyttiin, mihin Milanoon kokoontuneiden Venäjä-kiima voi lopulta johtaa. Jussi Halla-aholla ja etenkinkin Laura Huhtasaarella ei tuota älyä ollut. Saimme nopeasti Itävallasta esimerkin, mihin kiiluvasilmäisten Venäjä-kiima voi pahimmillaan johtaa.
Kylmän sodan aikaan Neuvostoliittoon yhteyksissä olleet kommunistipuolueet – joita nyt vastaavat Milano-ryhmän oikeistopopulistipuolueet – olivat Länsi-Euroopan tiedustelupalvelujen sekä CIA:n tiukassa valvonnassa. Kyse oli kansallisesta turvallisuudesta. Suomessakin Supo seurasi tarkkaan kommunistien toimintaa Kekkosen silmien alla.
Itävallan tapahtumien jälkeen nyt läntisten tiedustelupalvelujen on syytä miettiä ja harkita tarkkaan, milloin Milano-ryhmän oikeistopopulistiset puolueet, joihin siis Perussuomalaisten ohella Itävallan FPÖ:kin kuuluu, muodostavat mahdollista kansallisen turvallisuuden uhkaa.
Heinz-Christian Strachen toimet Venäjän kanssa toteutuessaan olisivat olleet kansallisen turvallisuuden kysymys Itävallalle. Siitä ei ole kahta sanaa.
****
Perussuomaliset eivät ole kansallismielinen puolue eivät he tiedä oikeasta kansallismielisyydestä yhtään mitään. Käsite on heille vain tapa höynäyttää tyhmempiä äänestäjä.
Paikallisen, alueellisen ja kansallisen identiteetin käsitettä huomioiden kansallismielisyys niin kuin se yleensä käsitetään, käsittelee edesmennyt toimittaja Erkki Toivanen hyvin luennossaan otsikolla ”Eurooppalaisuuden olemukseen kuuluvat kansalliset identiteetit”. Toivanen käsittelee hyvin myös tervettä eurooppalaista patriotismia. Tuo luento löytyy täältä (Erikoistoimittaja Erkki Toivanen: Terveet juuret aidon kansainvälistymisen edellytyksenä, 16.10.2007), kesto 33 minuuttia 16 sekuntia. Luento on päivämäärällä 16.10.2007.
Toivanen kyseli jo tuolloin, milloin Ukraina hajoaa kahteen osaan ja milloin.
Toivanen kuvaa hyvin, miten kansallismielisyys kansalliset identiteetit toteutetaan yhteisenä hyvänä.
Ei siis niin, kuten oikeistopopulistit ovat tehneet raiskatessaan kansallisuusmielisyys-käsitteen. Kansallisuusmielisyys on oikeistopopulisteilla vain väline saada tyhmimmät äänestäjät kannattamaan heitä.
Erkki Toivanen oli meitä muita melkein vuosikymmenen edellä kuten myös Venäjääkin arvioidessa vuonna 2007 Ukrainaa. Lopputulosta emme tosin tiedä, mutta Venäjä yritti jo kertaalleen.
Toivanen toteaa hyvin, ettei Euroopassa mikään keinotekoinen ole kestänet kauan.
Keinotekoisena ei kestänyt Neuvostoliittokaan. EU:ssa tuo varmaan on jo opittu kantapään kautta, mutta esimerkiksi Espanjan Katalonia olisi hyvä miettiä Toivasen ajatusten pohjalta vielä kertaalleen samoin kuin Iso-Britannia ja Irlannin saari.
Kansallismielisyyden pitää siis perustua todelliselle pohjalle eikä oikeistopopulistien höpö-höpö-pohjalle, jossa kansallismielisyys on vain heille väline vallan hankkimiseen.
Tuo kysymys on hyvä todellakin esitää Halla-aholle, joka vielä vuosi sitten haastattelussa ilmoitti kannattavansa NATO-jäsenyyttä. Mutta kummasti viime vaalien alla ilmoittautui vastustajien ryhmään. Tällainen takinkääntö ei niinkään kielinne hänen ajattelutapansa muutoksesta, vaan siitä, että puolue on ollut jo jonkin aikaa lipumassa kohti yleiseurooppalaista Venäjän tukemää ryhmittymää ja Halla-aho ei katsonut voivansa siinä ajopuuvirrassa toimia jarrumiehenä. Lisäksi hän tiesi oman puolueensa riveissä olevan vahva fraktio venäjämielisiä. Politiikka on aina politiikkaa, vaikka esiintyisi kuinka älykkönä ja viisana tohtorismiehenä.
Ilmoita asiaton viesti
Mielenkiintoista seurata, tekikö Perussuomalaiset vai Ruotsidemokraatit paremman ratkaisun.
Perussuomalaisten höyrypää on Laura Huhtasaari, joka ei taida tiedää mistään mitään eikä varsinkaan suurempia kuvioita.
Ilmoita asiaton viesti
Kotro ja Packalen ovat samaa tasoa Huhtasaaren kanssa.
Ilmoita asiaton viesti
Liittoutumisvalmius lienee liioittelua. Peruste populistipuolueiden Venäjä -pakotteiden vastaisuudelle (ei kannata puhua Venäjä -myönteisyydestä minusta) lienee psykologinen. ”Valtapuolueet” (ne, joiden mielipide on sama kuin lehdistön kanta) tarjoavat vapaan kortin populisteille. Pakotteiden poisto on askel globalisaation suuntaan, kun taas pakotteiden lisääminen (sekä useammille rajoille, kuten Kiinaan, ja syventäminen) ovat militaristisia askelia globalisaation tieltä pois.
Ilmeisesti populistipuolueet eivät ole vielä valmiita taistelemaan itse Suurta Saatanaa (globalisaatio) vastaan. He laskevat aivan oikein, ettei äänestäjien tietotaso siihen riitä.
Ilmoita asiaton viesti
Venäjämyönteisyys on tietenkin hyvä asia ja on askel kohti rauhanomaista Eurooppaa, josta puolet kuuluu Venäjään.
Euroopan unionissa on voimia, jotka tahtoisivat jakaa Euroopan kahteen toisiaan kyttäävään sotilasleiriin.
Läntisen Euroopan tulee tietenkin pitää huolta puolustusvoimistaan, mutta kaikesta uhittelusta ja riidan haastamisesta pitää luopua. Näin me perussuomalaiset älyä omaavina ajattelemme.
Monikulttuurisena liittovaltiona Venäjä on vähän sisäisesti rauhaton.
Läntinen Eurooppa on rakentamassa myös sisäisesti rauhatonta monikulttuurista liittovaltiota.
Sisäisesti rikinäisillä rikkinäisillä valtioilla on tapana luoda ulkopuolisia uhkakuvia pysyäkseen sisäisesti yhtenäisinä. Näin niistä tulee vaarallisia ympäristölleen.
Venäläisillä on täysi syy pelästyä stubbilaisten kansallisvaltiot alistavia superpoweri -puheita.
Tuollaiset puheet ja tavoitteet olivat ajamassa Ukrainan venäläisen osan separatismiin. Ukrainan olisi pitänyt antaa jakautua.
——-
Me älyä omaavat ymmärrämme, että EU:n uhittelu ja riidan haastaminen on omiaan johtamaan unionin energiakriisiin. Venäjä-myönteisyys on osoitus älystä, järjestä ja viisaudesta.
——-
Sisäisesti hajanainen EU-liittovaltio olisi uhka paitsi ulkopuolisille, kuten Venäjälle ja muille, se olisi uhka myös unionin kansallisvaltioille. Euroopan kansallismieliset eivät ole Venäjän renkejä, vaan kansallisvaltioilla ja Venäjällä on yhteinen uhka EU-liittovaltio, jota ei voisi pitää koossa ilman fasistisia toimia, toisinajattelijoiden vangitsemista, sananvapauden rajoittamista, ja vahvoja miliisivoimia.
Ilmoita asiaton viesti
Pikkasen näistä menee maku, kun blogisti ylentää itsensä (ja kaltaisensa) joksikin merkilliseksi älymystön edustajaksi vs. me tyhmemmät äänestäjät, jotka näemme vaikkapa EUssa jotain vikoja ja äänestämme sen puolesta.
Myös tuosta todella typerästä ”kiima”-sanan käytöstä voisi luopua. Tässä blogissa se taisi tulla viiteen kertaan.
Ilmoita asiaton viesti
Olethan sinäkin älymystöä kun huomaat kiimasanan tyhmyyden. On vain koketeerausta esittää olevansa älymystön ulkopuolinen. Älymystö ei enää erotu millään muulla kuin ilmaisukyvyllä ja havaintokyvyllä. Niitähän sinulta ei puutu.
Koketeeraus taas on yksi bannonin lanseeraama tekniikka. Mutta väsyttävä kai.
Ilmoita asiaton viesti
S.L:”Olethan sinäkin älymystöä kun huomaat kiimasanan tyhmyyden.”
Kiitoksia nyt tuosta kunniasta? Itse kuitenkin sitä mieltä että ko sana on todella typerä ja jossain kohtaa sitä paukutettiin joka paikkaan. Vaalikiima oli ainakin jokaisella puolueella jne. Minusta se viittaa johonkin eläimellisiin vietteihin, eikä niillä pitäisi olla mitään tekemistä näiden politiikkajutskien kanssa. Toki joku ottaa nää aika tosissaan, itse koitan hieman rennommin.
Toi koketeeraus termi taas olikin pakko katsoa netistä. Minulla on paljonkin vajavaisuuksia näissä termeissä..kuten esim. tuo useasti viljelemäsi bannon, mutta tässähän näitä oppii.
PS toki koitan ottaa rennommin, mutta useasti pistää otsasuonen pullistumaan kun ihmisiä arvostellaan/arvotetaan sen mukaan mitä äänestänyt tahi äänestää. Jos siis äänestät PS-puoluetta, olet automaattisesti tyhmä, rasisti. Jos ”uskallat” sanoa jotain mitä hyvää Trump saanut aikaan, niin sama jne.
Ilmoita asiaton viesti
Laitoin tuon kiima-sanan, koska se synnyttää negatiivisia tunteita. Niin minussakin synnyttää. Pohjimmainen tarkoitus oli, että tuon sanan käyttö vähenisi jatkossa myös niitä ihmisiä kohtaan, jotka jostain syystä kannattavat Suomen Nato-jäsenyyttä.
Toki sanan käyttö on jo vähentynyt vuoden 2015-16 jälkeen, muttei suinkaan vielä poistunut.
Ilmoita asiaton viesti
https://twitter.com/Dimmu141/status/11336630053030…
Kiimasana on kremlinkieltä.
Ilmoita asiaton viesti
Minusta persuja äänestävä on pahansuopainen. Se ei ole tyhmyyttä vaan hyvään pyrkimisen puutetta ja mahdollisesti kyvyn puutetta hyvään pyrkimiseen.
Ilmoita asiaton viesti
S.L:”Minusta persuja äänestävä on pahansuopainen.”
Nyt kun tämä blogi tuskin tästä etenee sen kummemmin, tahi meidän zättäyksellä isompaa väliä, niin kysyisin itseltäsi siis ihan tosissani, mitä tarkoitat pahansuopaisuudella. Pliis, älä laita niitä bannonilaisia turkkiloita tähän, vaan ihan silleen miten itse pystyn sen ymmärtämään, näin kesken jääneeltä keskikoulupohjalta.
S.L:”..vaan hyvään pyrkimisen puutetta..”
Et voisi, ainakaan omalla kohdallani, olla vääremmässä. Itse haluaisin aika paljon hyvää ja mielellään koko pallolle. Omassa ja lähipiirini elossa on niin paljon parannettavaa, että itselläni ei ainakaan riitä intressejä alkaa toivoa jonkun kansanosan, kansalaisen polkemista. Se näkemys miten siihen maailmanrauhaan ja tilanteeseen missä kaikille ”sataa mannaa taivaasta” päästään luultavasti eroaa, jos sitä kysytään Siniltä, tahi Kalervolta. Edelleen uskallan uskoa, että jos tapaisimme nenäkkäin ja keskustelisimme tunnin pari asioista, huomaisit kenties että olen kohtuullisen harmiton ja edelleen uskoisin että olisimme monistakin asioista kokolailla samaa mieltä.
Ilmoita asiaton viesti
No minulle on esim suomalainen kirjastolaitos ja sen työntekijät lähes pyhyyden vertauskuvia. Sama joukkoliikenne ja sosiaalihuolto. Koen että persut jotenkin haluavat vahingoittaa näitä.
Ilmoita asiaton viesti
Sini Lappalainen: – ”No minulle on esim suomalainen kirjastolaitos ja sen työntekijät lähes pyhyyden vertauskuvia. Sama joukkoliikenne ja sosiaalihuolto. Koen että persut jotenkin haluavat vahingoittaa näitä.”
Eli onko kyse ihan vain väärinkäsityksestä? Perussuomalaisethan nimenomaan haluavat ja yrittävät puolustaa mainitsemiasi asioita. Tosin yksi heidän keinonsa puolustaa niitä on, että niitä tarjottaisiin vain suomalaisille eikä kaikille maailman ihmisille, jotta niiden tuottamiseen riittäisi resursseja jatkossakin.
Ilmoita asiaton viesti
Se mentaliteetti mikä näitä laitoksia kantaa ja myös ne ihmisryhmät jotka näissä pienellä palkalla ahertavat ovat suorassa persujen hyökkäyksessä. Kirjasto perustuu nimenomaan aktiivisella asiakaskunnan laajentamiselle ( mikä on ollut juuri Suomessa erittäin voitokas ja kansainvälisesti kadehdittu tie) ei se supistamiselle. Mutta mikä parasta Suomessa sitä vastaan persut pyssyt ojossa. Suomen epäisänmaallisin puolue.
Ilmoita asiaton viesti
Nyt kaipailisin jotain lähdeviitteitä. Missä, milloin ja miten perussuomalaiset ovat olleet ”pyssyt ojossa” mainitsemiasi asioita vastaan?
Ja puhutko nyt pelkästään kirjastolaitoksesta (kommentissa 75. mainitset vain kirjastot) vai myös joukkoliikenteestä ja sosiaalihuollosta?
Ilmoita asiaton viesti
Juuri niitä asenteita ja sosioekonomisia ryhmiä jotka liittyvä näihin kolmeen yhteiskunnan sektoriin vastaan he hyökkäävät. Heille joku hormonituotemyyjäpuolinatsi on kingi ja hänen bisneksensä, autonsa thaimaanmatkansa ja veronsa sydänasioita. .
Näin se on. Persut ovat someaktiivisia ja heidän aseenteensa kyllä huomataan.
Pointtini on että kunnollisuus ja tunnollisuus ovat välttämättömiä yhteiskunnassa. Sitä eivät persut halua nähdä. Se että kulmien kingit otetaan paapomisen kohteeksi ei välttämättä tee hyvää yhteiskunnalle. Turvattomuutta se ainakin aiheuttaa.
Ilmoita asiaton viesti
Enpä ole kuvailemasi kaltaisia hyökkäyksiä huomannut. Mistään hormonituotemyyjäpuolinatsista tai hänen mahdollisesta kingiydestään en tiedä mitään, enkä ymmärrä, miten se tähän liittyisikään.
Ilmoita asiaton viesti
Onhan kaikilla puolueilla omat ydinkannsttajaprofiilinsa ja ulkopuolisilla mielikuvia niistä, kuten myös siitä minkälaisia alueita yhteiskunnassa mikäkin puolue (tai muu tahokin) vahvistaa/uhkaa.
Ilmoita asiaton viesti
Lopetan kiima-sanan käytön, kun en ole nähnyt muutamaan kuukauteen Natoa koskevien tai Venäjää arvostelevien kirjoituksieni kommenteissa Nato-kiima-sanaa. Noista kommenteista tuon kiima-sanan ongin ja opiskelin.
Haukka-sana on vastaava.
Ilmoita asiaton viesti
Kiima-sana on hyvä suomalainen sana jonka monipuolista käyttöä kannattaa harrastaa.
Ilmoita asiaton viesti
Halla-aholainen kielellinen kirkkoslaavilailainen puhe on hyvin syvällä Putinin perseessä.
Ilmoita asiaton viesti
Ja se huhtasaari kopioi sen gradun
Ilmoita asiaton viesti
J.R:”Ja se huhtasaari kopioi sen gradun..”
Hakkarainen koitti väkisinmakaa Ruohon ja Tynkkynen oli BBssä.
Ilmoita asiaton viesti
Ensimmäinen totuuden sana Jari Räihältä. Onko mies vanhetessaan alkanut viisastua …:D
Ilmoita asiaton viesti
Luultavasti puhdas vahinko.
Ilmoita asiaton viesti
Perussuomalaiset Nuoret ovat vähän eri linjoilla:
https://www.ps-nuoret.fi/kannanotot/imperialistist…
Ilmoita asiaton viesti
Ilmeisesti nk. Euroopan populisti puolueet ovat omaksuneet käytännön -Vihollisesi vihollinen on paras ystäväsi-, Se hylätään, kunnes ei enään ole tarpeellinen.
Ilmoita asiaton viesti
Venäjän tuntija Prof Timo Vihavaisella on mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä blogi-kirjoitus ”Eurooppa on aina oikeassa”
http://timo-vihavainen.blogspot.com/2019/05/euroop…
Ilmoita asiaton viesti
Ai mikä siinä on ” mielenkiintoista” tai ”ajatuksia herättävää”? Tapasi lanseerata sitä on taistolainen.
Ilmoita asiaton viesti
Esimerkiksi
”Kun Ranska tarvitsi kumppania uhatakseen yhdistynyttä Saksaa ja suorittaakseen kerran suuren kansakunnan arvoisen revanssin (Saksalta aikoinaan ryöstettyjen alueiden uudelleenpalautuksen alkuperäiselle ryöstäjälle), kelpasi venäläinen apu mitä mainioimmin.
On opettavaista lukea, miten hurmoksellisesti Venäjän ja Ranskan ystävyyttä juhlittiin 1890-uvulla. Siinä sai myös maanmiehemme, amiraali Avellan, opetella korkealentoista puheenpartta päästäkseen samalle tasolle innostuneiden ranskalaisten kanssa.
Sellaista se on, kansojen ystävyys.”
Ja tämä, heh
”Muuan Duchinski esitti, että isovenäläisten raakalaisuus pohjautui nimenomaan suomalaiseen verenperintöön.'”
Ja tämä
”Herzen kertoi venäläisten suhtautuvan rauhallisesti väitteisiin puutteellisesta rotupuhtaudestaan: Olemme tyytyväisiä siihen, että suonissamme virtaa suomalainen ja mongoliveri; se asettaa meidät sukulais- ja veljeyssuhteeseen niiden paariarotujen kanssa, joista Euroopan ihmisrakas demokratia ei pysty puhumaan ilman halventavia ja loukkaavia sanoja. Emme valita myöskään turanilaisesta elementistä. Olemme saavuttaneet enemmän kuin Bulgarian, Serbian ja muiden maiden puhdasveriset slaavilaiset.”
Volgan mutkalta esi-isät lähti. Sukulaisia ollaan venäläisten kanssa ja sekös meitä harmittaa …
Ilmoita asiaton viesti
Ei minua harmita. Venäjävastaisuuteni perustuu
Venäjän nykytilanteeseen ja politiikkaan.
Ilmoita asiaton viesti
Vieläkin taistolaista kommunikaatiota. Taisto Sinisalo eiku Timo Vihavainen on lausunut näin ja näin.
Se on propagandan levitystä. Isänmaallinen keskustelija ei pidä alustoja propagandanlevitysalustoina. Sen huomaa siitä että referoivat mielestään relevantteja tekstejä ja varustavat postauksen saatesanoilla joissa selitetään mikä on juuri ajankohtaiseen keskusteluun kuuluvaa.
Propaganda on agressio.
Ilmoita asiaton viesti
Jos Venäjälle asetaan pakotteita pitäisikö niitä asettaa myös Usalle, sillä Usa estää kansanvälistä oikeusistuinta tutkimasta sen sotarikoksia Afganistanissa. Samoin Guantamonin vankileirilla kidutetaan todella raakalaismaisesti vankeja.
Kummat on edes pahempia rikoksia? Venäjä nappasi maan haltuun, jonka asukkaat halusivat itsekkin liittyä Venäjään, eikä Krimi ollut Ukrainalle kova taloudellinenkaan menetys. Vai pitäisikl molempia vain jättää rankaisematta sillä suurvallat yleensä tekevät mitä huvittaa tuollaisissa tilanteissa..
Ilmoita asiaton viesti
# 14
Se on opettavaista kun dosentti kiistää persujen venäjämyönteisyyden ja sitten puolueen kannattajat itse käyttävät sananvapauttaan mitätöidäkseen hidalgon väitteet.
Eikä se vahvista mielikuvaa suomalaisista rehellisenä kansana. Haittaahan noiden keskenään ristiriitaisista höpöjutuista tulee.
Ilmoita asiaton viesti
Koko puolue toimii kaikissa kysymyksissä paitsi maahanmuutto näin. Johto antaa tiukan paikan tullen kasvot pelastavan lausunnon mutta rohkaiseen viisin hampain jäsenistöä pysymään hälyttävissä kannoissaan.
Ainoastaan maahanmuuttokysymyksissä kuva on eheä.
Puolueen linja on töksäyttäjien ja natsahtavien töräytysten sisältö. Mutta puoluejohto joskus antaa päinvastaisia kommunikeoita hieman valjusti.
Persulla on tämä taktiikka.
Myös meneltelmiensä laadussa he tuntuvat ihailevan Leniniä.
Ilmoita asiaton viesti
Voitko kommentoida itse viestäni mikä siinä on venäjämielistä? Minulla ei ole velvollisuutta olla dosenttejen, eikä kennenkään muunkaan kanssa samaa mieltä. Ei minkään puolueen kannattajat ole kaikista asioista samaa mieltä.
Ilmoita asiaton viesti
#25, tämä on todellakin tahatonta komiikkaa herkullisimmillaan!
Ilmoita asiaton viesti
Tottakai meitä siis meitä suomalaisia, ruotsalaisia, saksalaisia jne
(lukuunottamatta putinin liekassa kulkevaa äärioikeistoa) kiinnostaa lähipiirissä tapahtuva annektointi enemmän kuin kuin kauempana, jollei muuten niin itsesuojeluvaiston takia.
Ilmoita asiaton viesti
Sakari Rajamäki, olet uskomattoman syvällä Putinin sanonko missä ja sitten vielä kehtaat väittää, ettet ole venäjämielinen. Tuolle nyt nauravat kaikki …
Ilmoita asiaton viesti
Krimin asukkaat eivät halunneet liittyä Venäjään. Vain 15% halusi sitä.
https://www.forbes.com/sites/paulroderickgregory/2…
USA:han ei ole liittänyt toisen valtion alueita itseensä.
Ilmoita asiaton viesti
Vuonna 2014?
Ilmoita asiaton viesti
Onnistuisiko, että keskustelisimme Persujen suhteesta Venäjään ilman että keskustelemme Suomen suhteesta Yhdysvaltoihin?
Krimiläiset ei ole halunneet liittyä Venäjään. Perussuomalainen kritiikittömyys kuultaa kirjoituksessa. Suomi ei voi myöskään yksin ratkaista, rankaistaanko Venäjää pakotteilla. Olemme mukana läntisessä yhteistyössä ja EU:ssa.
Dosentti Luukkanen yrittää kertoa, ettei Persujen suu ole Venäjän ahterissa. Rajamäki pyrkii näyttämään, ehkäpä Luukkaselle, että kyllä se tuntuu persujkannattajille maistuvan.
Ilmoita asiaton viesti
Lämmintä itkua bloggaajalta, joka lobbaa suu vaahdossa Suomen NATO-jäsenyyden puolesta – ja kuitenkin avoimesti hölöttää maanpuolustuksen kannalta sensitiivisiä asioita. Tämän tehtyään vielä julkisesti ylpeilee typeryydellään. Credibility below zero.
Ilmoita asiaton viesti
Luojan kiitos, ettei minun sentään ole tarvinnut alentua kiinalaisen panda-diplomatian tasolle.
Ilmoita asiaton viesti
Jos olisit lukenut Ari Pesosen blogeja niin huomaisit että nuo ”maanpuolustuksen kannalta sensitiiviset asiat” ovat vapaasti haettavissa jos hiukankin osaa käyttää nettiä. Olen aivan varma että naapurimaan GRU:n henkilökunta osaa aivan itse hakea nämä ja paljon senstitiivisimpiä tietojakin. Heillä kun on sitä tahtoa ja osaamista sekä välineet ja taito käyttää niitä. Ja kun niillä ryökäleillä kaiken kukkuraksi on nuo satelliititkin, jotka kivasti kuvaavat jokaisen neliömetrin mikä on hiukankin sotilaallisesti kiinnostava, jos he niin haluavat.
Ilmoita asiaton viesti
Annatko vähän vinkkiä pakotteiden kiertämisestä, niin ehkä voisin kirjoittaa seuraavan blogin asiasta. Tuo on mielenkiintoinen aihe, joka varmasti kiinnostaa myös Yhdysvaltoja, jos kyse on Yhdysvaltain asettamien pakotteiden kiertämisestä.
Ilmoita asiaton viesti
EU valvoo omia pakotteitaan ja Venäjä omiaan.Haukut väärää puuta.
Ilmoita asiaton viesti
Varmaan voi pitää paikkansa, että jotkin länsiyritykset ovat onnistuneet kiertämään Venäjän asettamia pakotteita. Aika hyvin Venäjä huolehtii siitä, että sen asettamia pakotteita ei kierretä.
Länsimaat huolehtivat itse asettamistaan pakotteista. Noin muutoinkin sellaisen kuvan antaminen, että suuret jäsenmaat!! kiertäisivät pakotteita ja Suomi olisi mallioppilas, on lukijoiden harhaanjohdattelua.
Ilmoita asiaton viesti
Emme pysty ynmärtämään Venäjää, koska
”Herzenin mielestä se Venäjän länneltä salattu ydin, joka teki siitä toisenlaisen, oli venäläinen kyläyhteisö, mir, jossa vallitsevat periaatteet olivat kaukana läntisestä roomalaisesta oikeudesta.”
ja koska Venäjän ortodoksi-uskonto ei ole yhteismitallinen luterilaisuuden ja katolilaisuuden kanssa. Ortodoksinen uskonto tekee Venäjästä oman kulttuuripiirinsä, johon politiikan professori Samuel P Huntignton jakaa Venäjän.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Clash_of_Civilizat…
Ilmoita asiaton viesti
Suomessakin on pimeitä traditioita ja kaiken maailman lahkoja ja vaikka mitä sisäsiittoisuutta, pedofiliarikollisuutta ja voimakas luonnonuskotraditio. Ei se ole este sille että olemme omaksuneet demokratiaihanteen. Venäjää ei minusta pidä ekstotisoida. Sellainen on aina hämärää.
Katso vaikka Suomen nuorisoa. Se muutti alkoholikäytöstänsä yhtäkkiä ja koko nuorisokulttuuri muuttui käden käänteessä. Vaikka taantumukselliset hämärätyypit soinimaisesti ovat jauhaneet että ei iloa ilman viinaa yms
Veäjällä on koulutettu keskiluokka niinkuin täällä. Ja demkraattisia ihanteita.
Ilmoita asiaton viesti
Jos luppoaikaa löytyy, käykää ihmeessä kuuntelemassa tuo Toivasen puolen tunnin luento ajatuksella. Toivanenn käsittelee myös EU:ta kriittisesti.
Varsinkin nyt maailman murroksessa olisi syytä muistaa, että vanhat kreikkalaisen kaupunkivaltion kolme hallintomuotoa ovat edelleen olemassa (demokratia, oligargia ja tyrannia) ja myös yhä voimissaan.
Etenkin Venäjä ja Kiina haluavat edelleen niitä kutsuttavan demokratioiksi, vaikka ovat tosi asiassa oligargioita. No, läntisillä demokratioilla on vielä tämän verran nimellistä vaikutusvaltaa Venäjän ja Kiinan häveliäisyyteen, koska monet asiat maailman menossa on sidottu demokratia-käsitteeseen.
Usein kapitalismi talousmuotona sekoitetaan demokratiaan kylmän sodan ajan kokemusten perusteella, mutta se ei siis ole mikään hallintomuoto. Venäjällä kapitalismi on aika rankkaa verrattuna EU:hun ja myös Yhdysvaltoihin.
Jos haluat itsellesi inhimillisempää kapitalismia, älä pyri oligargiaan äläkä ainakaan ihannoi Venäjää. Pysy demokratiassa.
Ilmoita asiaton viesti
Mir-laitos, jonka merkitystä Herzen tähdensi, oli venäläinen kyläyhteisö, jota luonnehti viljelysmaan jakaminen uudelleen määräajoin.
Herzen, joka kuului länsimielisiin intellektuelleihin, jouduttuaan viettämään Venäjältä karkotettuna maanpaossa vuosia alkoi lähetä slavofiilejä käsityksiltään ja korostas Venäjän erityislaatuisuutta vanhemmiten. Hänen oppinsa mir-yhteisöstä lähti ajatuksesta, että sosialismi saatettaisiin kehittää Venäjälle kyseisen yhteisön pohjalle ilman vapautta kahlehtivaa valtiota. Herzen loi mahdollisuudelle vaihtoehtoisen sosialismin perinteen Venäjälle. Tätä perinnettä toteutti Herxenin jälkeinen vallankumoussukupolvi, jolle liberalismi ei ollut yhtä läheinen kuin Herzenille.
Myähemmät marxilaiset aina bolsevikkeihin asti joutuivat kilpasille Herxenin (tai tämän aiemman ystävän Bakuninin) perustaman vaihtoehtoisen yhteiskunta-ajattelun kanssa. Leninistit ja stalimistit eivät nojanneet mir-yheisöön ja vallan hajautukseen, minkä vuoksi mir-yhteisö korvattiin vaihtoehtoisesti valituilla kollektiiveilla. Venäjän ortodoksiseen uskoon nojaava kirkko on perinelliseti ollut valtion liittolainen, mutta neuvostoliittolainen historianvaihe on vieraannuttamat valtaosan venäläisistä ortodoksisesta perinteestä. Kirkon kannalta Venäjän ja Ukrainan sota on katastrofi, sillä ukrainalaiset ortodoksit ovat siirtymässä Konstantinopolin kirkon yhteyteen eli eroon Moskovan patriarkaatin kirkosta.
Myös Ukraina on suurelta osin ortodoksinen, ja sen ortodoksit ovat aina suuntautuneet läntisemmin (kolmannes Moskovan patriarkaatin ortodokseista). Moskovan suuriruhtinaskunnan historian vaikutus Venäjän elämän-ja toiminnan tapaan on Mongolivallan edistymisen satoa myöhäiskeskiajalta (ennen 1500-lukua). Myös Kreikan kirkko on ortodoksinen. Ei ole mitään ristiriitaa ortodoksisen kirkon ja läntisen demokratian välillä periaatteellisella tasolla.
Moskovan patriarkaatin johdon linjan mukaan seksuaalipolitiikka heteronormatiisuuksineen jne. on erona länsimaihin ja purkimys on tukea tällaista ”moraalia” länsimaissa. (Sivumennen sanoen suhtautuminen homoseksuaalisuuteen oli 1600-luvulla suvaitsevaisempaa Venäjän kirkossa kuin luterilaisessa puhdasoppisuudessa). Väitteet Venäjän erityislaatuisuudesta ovat olleet poliittiset motivoituja niin nyt kuin aiemminkin. On oltava kykyä asettaa väitteet oikeaan kontekstiin.
Ilmoita asiaton viesti
Niin juuri, Halla-ahon ajatuksen takana lienee ajatus Suomen viennin kasvattamisesta avaamalla Venäjän markkinoita uudelleen suomalaisille yrityksille.
Ei tähän kaukaa haettuja salaliittoteorioita tarvita, kyllä mittavat vientimarkkinat riittävät syyksi luopua näistä pakotteista.
Ilmoita asiaton viesti
Syyksi voidaan kertoa mitä vain, mutta todellisuudessa jokainen äärioikeistolainen eurooppalainen puolue toimii Venäjän vaikutusvallan lisäämisen puolesta. Toiminta on Eurooppaa vastaan ja Suomen turvallisuuden kannalta pitkä askel huonompaan suuntaan.
Olemme lukeneet, että Persut on nykyisin ajautumassa Putinin kainaloon. Se huolestuttaa muitakin kuin Pesosta.
Ilmoita asiaton viesti
Yhdysvallat saavutti sotilaallisen ylivoiman maailmassa Neuvostoliiton romahduksen myötä eikä se aio luopua tästä asemasta lähes mistään hinnasta. Oman maan ulkopuolisissa sotilastukikohdissa USA on aina ollut ykkönen, määrittelyistä riippuen 750 – 980 USA vs. Venäjä 6 ja Kiina 2.
Taloudellinen ylivoima sinetöitiin jo ennen toista maailmansotaa kv. maksuliikennerakenteen perustamisen yhteydessä, USA:n haaliman maailman kultavarantojen sekä dollarin kultakannan purun, reservivaluutta no 1:n syntymän ja samanaikaisen öljydollarin synnyn myötä.
Tekninen etumatka jota Yhdysvallat vahtii mustasukkaisesti on saanut pieniä kauneusvirheitä Kiinalaisen Huawein 5G -teknologian leviämisen yhteydessä. Odotan mielenkiinnolla Huawein päätymistä Yhdysvaltojen Kauppaministeriön Entity Listalle yrityksenä joka toimii vastoin USA:n ulkopoliittisia intressejä. Se tulee olemaan Huawein loppu.
Saksa yrittää rypistellä itseään irti amerikkalaisten sanelupolitiikasta jota on jatkunut ajanjakso toisen maailmansodan päättymisestä lähtien. EU:n johtava valtio, Euroopan talousveturi on ollut amerikkalaisten ohjauksessa koko olemassaolonsa ajan ja pyrkii itsenäiseen energiaratkaisuun saadakseen useamman kauppakumppanin joita voisi kilpailuttaa – siis saadakseen toivomaansa energiaa mahdollisimman edullisesti. Tämä ei sovi USA:lle.
Suomemmekin räpistelee mukana – emme ole NATO:ssa mutta olemme mukana kumppanuusohjelmassa jossa yhteensovitetaan mm.teknisiä- sekä erilaisia komentojärjestelmiä. Ja samanaikaisesti yritämme ylläpitää hyviä suhteita naapurivaltioihin, kaiketi erityisesti itäiseen suurvaltaan. Olemme siis Suomen sotaväen perinteiden mukaista suurvaltojen hyvää etulinjan tykinruoka-ainesta.
—–
Näin eurovaalien kynnyksellä puolueiden pitää ottaa kantaa kaikkiin mahdollisiin asioihin. Ilmastokeskustelu, Greta Thunberg ja Helsingin vihreiden kaupunginvaltuutettujen ranskalaisravintoloiden solvaukset, hallitustunnustelijapuolueen liha- ja autoilun verojen lisäykset ovat toki kannanottoja siinä kuin muutkin ulostulot mutta mielestäni Perussuomalaiset toimivat reilusti kertoessaan kantansa ajankohtaisiin realimaailman kysymyksiin kuten vaikkapa Venäjän pakotteisiin – mistä on oikeasti kysymys, mitä Euroopan kannattaisi tehdä ja erityisesti mitä Suomen kannattaisi tehdä – Herra Junckerin kehumat vihreän oksan miehet Olli Rehn ja Erkki Liikanen eivät meitä Suomalaisia ja Suomen yrityksiä tule auttamaan.
Omalta osaltani haluaisin kuulla muidenkin puolueiden kantoja mm. Venäjä-pakotteisiin. Nehän ovat niitä EU-asioita joihin Suomi voi vaikuttaa.
——
Muistutan kohteliaimmin että edellämainitusta on turha yrittää päätellä poliittista kantaani – pyrin pelkästään keskustelemaan siitä mistä oikeasti on kysymys.
Ilmoita asiaton viesti
Näyttäisi Suomen etu, kuten Euroopan isojen maidenkin etu olevan sellainen, että pakotelistalle laitettiin näennäisen merkityksettömiä tuotteita, joita ujutetaan esim. Valko-Venäjän puolelta Venäjälle. Otetaan esimerkki: Putin avasi tammikuussa Moskovan lähelle Mercedes Benzin autotehtaan, mutta Suomalainen juusto pistää Venäjän polvilleen Krimin tapauksen johdosta. Kornia, eikös vain?.
Toiminta on ihan tuttua ja normalisoitu, kun EU on asettanut Kiinalle tai kolmansille maille korkeat tullit + lisätullit + polkumyynti tullit + valmistus maan merkintä tuotteille, nämä kierretään. Länsimaiset yritykset jotka toimivat Kiinassa ovat keksineet kiertotien, uittamalla Kiinasta kontit Filippiineille tai Thaimaahan, jolloin ihme vippaskonstein saadaan lähtömaa ”Papereissa” muuksi mitä se todellisuudessa on, jotta vältytään ikäviltä maksuilta ja valmistus maaksi merkittään ”Made in EU”. Tämä on normalisoitua käytäntöä, korruptiota, kusetusta.
Ilmoita asiaton viesti
Ei taida löytyä juustoa EU:n asettamalta listalta.
Ilmoita asiaton viesti
Ei löydy ei.
Jos EU-maiden valmistajat vievät tuotteitaan Valko-Venäjälle toimitettavaksi ohi Venäjän asettamien pakotteiden, toiminta ei riko EU:n sääntöjä, vaan Venäjän rankaisuksi asettamia pakotteita.
Nämä Persujen kommentit pakotteiden kiertotavoista on selkeää disinformaation levittämistä.
Ilmoita asiaton viesti
Persujen eurovaaliehdokas Olli Kotro: ”Suomen on irrottauduttava Schengenin sopimuksesta ja perustettava Venäjän kanssa erityinen viisumivapaa vyöhyke”
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006111591.html
Kotron ajatus on kaikessa typeryydessään suorastaan henkeäsalpaava.
Ilmoita asiaton viesti
On vaikea ymmrtää, kuinka kukaan voisi äänestää perussuomalaista ehdokasta eurovaaleissa.
Kyse perussuomalaisissa on siis Venäjä-mielisyydestä ja kaikkein vähiten kansallismielisyydestä ja oman maan asioden ajamisesta.
Perussuomalaisissa isänmaallisuus on todella kaukana.
Ilmoita asiaton viesti
Sitähän tässä on yritetty avata jo vuosikausia. Kaikki tämä on ollut luettavissa rivien välissä.
Ilmoita asiaton viesti
Minä saan päivittäin Olli Kotron Facebook-postauksia feediini Niko Kaukon rahoittamana. Kauko on entinen Itsenäisyyspuolue IPU:n mies, joka on kirjoittanut tänne blogin otsikolla ”Kyllä, kannatan suomettumista.”
Ilmoita asiaton viesti
Halla-aho ei taida ymmrtää, kuinka paljon hallaa Olli Kotron, Niko Kaukon ja Tom Packalénin tapaiset henkilöt tekevät puolueelle.
Ihan kaikkien kukkien ei pitäsi antaa kukkia.
Ilmoita asiaton viesti
Hän ne on tietoisesti paikoilleen laittanut. Kyllä hän tietää mitä tekee. Hän on jo päättänyt että Suomi kuuluu Venäjän etupiiriin ja että persut on uusi kepu ja kuten Ilari Kiema tuossa alempana hyvin analysoi, aikoo Halla-aho uudeksi Kekkoseksi.
Ilmoita asiaton viesti
OMG (Jouni Snellmannin kommenttiin)
Ilmoita asiaton viesti
Perussuomalaisten Jyväskylän 2017 ”värisuoran” jälkeen olen ollut aistivinani ”itätuulta” puolueessa ja tämä ”tuuli” tuntuu olevan voimistumassa kaiken aikaa. EU-vastaisuus ja euro-vastaisuus antavat tälle ”tuulelle” lisää voimaa.
Kotron ulostulot Perussuomalaisten ”kiertävänä suurlähettiläänä” tuntuisivat vahvistavan tätä näkemystä ”itätuulesta.” Tämän päivän Ilta-Sanomien shokeeraava uutinen ”Perussuomalaisten Olli Kotro venäläissivustolle: Suomen hylättävä Schengen-sopimus – tilalle viisumivapaus Venäjän kanssa” poistaa viimeisenkin epäilyksen siitä, etteikö ”tuuli” puhaltaisi idästä puolueessa.
Ilmoita asiaton viesti
# 15
Vähintäänkin tuollaisen väitteen lausujan pitäisi osoittaa mitkä ’maat’ pakotteita kiertävät vai ovatko asialla yksityiset toimijat.
Ilmoita asiaton viesti
Mikään ei viittaa siihen, että Jussi Halla-aholla olisi ymmärrysvaikeuksia analyyttisessa ajattelussa – päinvastoin kielellisen päättelyn täytyy sujua keskimääräistä paljon paremmin jos on mahdollisesti heikkouksia muilla osa-alueilla.
Viime vuosisadan poliittisen historian valossa on täysin mahdollista, että Euroopassa siirrytään takaisin etupiiriajatteluun, jossa länsi tunnustaa Baltian maat, Itä-Euroopan ja Suomen kuuluviksi Venäjän etupiiriin. Tällöin persut pääsevät vaikuttamaan Suomen sisäpolitiikkaan hyvien idänsuhteidensa ansiosta. Suomessa siirrytään takaisin presidenttivaltaiseen systeemiin, koska Venäjäkin on sellainen. Vuonna 2022 Halla-aho valitaan ensimmäisellä kerralla pienellä äänierolla presidentiksi. Luodaan uusi ulkopoliittinen doktriini, jonka mukaan Suomen turvallisuus perustuu siihen, että Venäjä luottaa siihen, ettei Suomi salli aluettaan islamisoitavan. Luottamus syntyy siitä, että eliminoidaan kaikki epäluottamusta mahdollisesti tuottavat ilmaukset. Halla-ahon hyvät ja luottamukselliset idänsuhteet takaavat turvallisuuden. Sitten vuonna 2051, jolloin Halla-aho on vasta 80-vuotias, pienet koululaisetkin pohtivat, että miten meidän kävisi jos ei olisi presidentti Halla-ahoa.
Ilmoita asiaton viesti
Noin on Halla-aho kaavaillut. Laittanut siksi ulkoasianvaliokunnan puheenjohtajaksi jo nyt putinistin.
Ilmoita asiaton viesti
Olli Kotro Vsja Pravdassa eilen: ”Санкционный режим особо вредит финнам. Потери исчисляются в миллиардах.” (…) Почему финские фермеры должны страдать из-за ситуации, где они никак не участвуют?” Eli: Venäjä-pakotteet vahingoittavat erityisesti suomalaisia. Tappiot lasketaan miljardeissa. (…) Miksi suomalaisten maanviljelijöiden pitää kärsiä tilanteesta, johon he eivät ole millään tavoin osallisena?
Vsja Pravdan otsikko kuuluu: ”Suomi on valmis dialogiin Venäjän kanssa ilman ohjeita Brysselistä”
Samaan aikaan Kotro valehtelee Ilta-Sanomille, että hän seuraa persupuolueen linjaa eikä vastusta pakotteita. Törkeää sumutusta! Äänestäjää pidetään tässä pelkkänä pellenä, jolle voi syöttää mitä vain.
Tässä nyt huomaa sen, ettei Jussi Halla-aholla ole minkäänlaista johtamiskokemusta tai kokemusta organisaatioista – ei tosiaan edes armeijasta. Venäjä vie Mestaria kuin pässiä narussa.
http://allpravda.info/finlyandiya-gotova-kdialogu-…
Ilmoita asiaton viesti
Koko puolue huijaa tietoisesti. Tarkoitus on manipuloida suomalaiset eikä olla suomalaisten puolella. Tämä on sen linja ja taktiikka. Halla-aho vetää näin. Antaa lausuntoja Krimin annektoinnin tuomitsemisesta ja samalla ujuttaa Suomea Venäjän syliin. Valittu taktiikka.
Ilmoita asiaton viesti
Kaikki ei ole ilmeisesti huomannut että venäjän rajan takana on hirveen isot ”markkinat” jotka on ”elättänyt” tätä maata sotien jälkeen. Ei tällä lilliputtimaalla ole varaa olla tekemättä kauppaa siihen suuntaan kovinkaan pitkään.
Juu en kannata mitään viisumivapautta venäläisille, täällä pörrää shengen typeryyden takia ihan tarpeksi rikollisia jo nykyäänkin.
Jokos muuten Saksa on surrannut kaasuputken venttiilit kiinni pysyvästi?
Ilmoita asiaton viesti
Voimme vain kuvitella millä mallilla maamme olisi ollut jos olisimme ,kuten muut länsieuroopan maat, saaneet Marshallapua USA:lta sodan jälkeen. Mutta aina Suomen etua huomioon ottava itänaapuri kielsi sen. Sen sijaan me saimme ilon maksaa jättimäiset sotakorvaukset siitä kunniasta että meiltä vietiin vääryydellä kymmenesosa maasta ja sen mukana kaupunkeja, teollisuutta ja metsää. Tuo kauppa mitä tehtiin johti siihen että itään suunnattu vientiteollisuus ei kehittänyt tuotantoaaan ja kun NL hajosi kauppatavarat eivät kelvanneet länsimarkkinoille. Mitä vähemmän riippuvaisia olemme Venäjästä ja kaupankäynnistä sen kanssa sen parempi.
Ilmoita asiaton viesti
Mitä aikaa elät? Suomi oli Venäjän vallan alla 1809-5.12.1917. Tuolloin asiat päätettiin Moskovassa.
Kekkoslovakia oli itsenäinen hyvinvointi-Suomi.Mikään itänaapuri ei sitä apu akieltänyt vaan ihan suomalaiset itse,silloisine päättäjineen.Jugoslavia ei myöskään apua ottanut vastaan.
Yhdysvallat ei auttanut Euroopan maita pelkästään hyvää hyvyyttään, vaan sillä oli myös monia taka-ajatuksia. Marshall-avun myötä dollarin asema maailman johtavana valuuttana vakiintui. Suuren taloudellisen tuen antaminen jätti myös Euroopan suureen kiitollisuudenvelkaan Yhdysvalloille. Toiveena Yhdysvalloilla oli myös se, että Itä-Euroopan maat saisivat pyristeltyä itsensä irti Neuvostoliiton otteesta. Tšekkoslovakia, Puola ja Unkari olisivat halunneet ottaa Marshall-avun vastaan, mutta Neuvostoliiton painostuksesta kieltäytyivät. Itä-Euroopan maista ainoastaan Jugoslavia hyväksyi avun.
Suomi joka ainoana maana maksoi sotavelkansa ja jonka hyvinvoinnin rakensivat nyt jo melkein kuolleet sotaveteraanit olivat siis mielestäsi neuvostoliiton kätyreitä tai kommunisteja tai muuta vastaavaa,joiksi harhaiset nimittelevät suomalaisia ihmisiä.
Vai olisivatko olleet peräti idiootteja jollaiseksi täällä suomalaisia tavataan nimitellä?Ei suomen sotakorvaukset millään marshalla avulla olisi poistuneet mihinkään.Nykyisten maanmyyjien ja itsenäisyyden vihaajien mielestä toki oma valtio ,itsemääräämisoikeus ,oma raha ja puoluettomuus ovat kirosana,vaikka jokainen poliitikko joka istuu suojatyöpaikoissaan on näiden sotaveteraanien ja itsenäisen suomen hyvinvoinnista ja kansallisomaisuudesta saanut nauttia ja sillä elättänyt itsensä,paremmin kuin hyvin.
Koskee toki muitakin joiden taskut ovat täyttyneet veronmaksajien ansiosta mm.yksityistetyn sosiaali ja terveydenhoidon palvelujen kautta..jne.Ulkolaisten monikansallisten konsernien avulla.
Se asia kun he ovat suomalaisten kansallisomaisuutta myyneet onkin sitten jatkoa tälle samalle usan politiikalle jota eu harjoittaa.Kok onkin kunnostaunut siinä myymisessä oikein messevästi,ja toki apulaisensa jotka ovat saaneet Nesteenkin myyntilistalle,harvojen etujen takia.
Ilmoita asiaton viesti
Paljonko NS 2 kaasusta jää Saksan käyttöön? 90%,50% vai 10%
Ilmoita asiaton viesti
10% on oikea vastaus.
Ilmoita asiaton viesti
Lehtinen pihalla kuten tavallista. Ei Neuvostoliitto/Venäjä ole meitä koskaan elättänyt. Ulkomaankaupasta valtaosa on aina käyty länsimaiden kanssa.
Venäjän öljy, kuten kaikki muukin sieltä tuleva, on huonolaatuista ja meidän kannattaisi ostaa enemmän öljyä muualta ja saada samalla mahdollisia vientimarkkinoita. Venäjänkauppamme on erittäin alijäämäistä.
Ilmoita asiaton viesti
”В русском и финском характере много общего, нам несложно найти общий язык, — отметил Котро.” – Venäläisessä ja suomalaisessa luonteessa on paljon yhteistä, meidän ei ole vaikea löytää yhteistä kieltä, totesi Kotro.”
Kotron avaukset viisumivapaudesta ja yhteisestä venäläis-suomalaisesta yliopistosta leviävät nyt Venäjän suurimmilla uutissivustoilla. News.ru:n kuvituksena on itsensä Halla-ahon kuva persujen vaaliteltalla. Tämä on hauskinta ikinä : D
https://news.ru/v-mire/rossijsko-finskij-universit…
Ilmoita asiaton viesti
Saahan tuollakin ääniä. Ei kai Halla-aho olisi Kotroa lähettänyt venäläisiä toimittajia kuhisevaan tapaamiseen jollei haluaisi anschlussihmisten ääniä. Ipulaisten ja väyrysläisten äänet ovat myös persuille tärkeitä.
Ilmoita asiaton viesti
Mielenkiintoista seurata miten PS:n äänikannatus jakautuu ennakkoäänien ja varsinaisen vaalipäivän äänien kesken. Nouseeko vai laskeeko suhteellinen osuus kaikuista äänistä. Epäilen vahvasti, että laskee.
Suojelupoliisi saisi tosiaankin alkaa selvittää näitä PS-tekemisiä, kuten blogikirjoituksessani ehdotin. Saako PS Venäjältä vaalirahaa ja/tai onko sitä tyrkytetty.
Tulee mieleen näistä touhuista tunkkainen 70-luku.
Ilmoita asiaton viesti
Nähtäväksi jää vaikuttaako tämä persujen näkyvimpien toimijoiden venäjämielisyyden lisääntyminen persujen äänestäjien tekemiin valintoihin. Tuon äänestäjäkunnan tyhmyyttä ei pidä aliarvioida.
Ilmoita asiaton viesti
Tuli muuten mieleen, että aikanaan ns. ”muka-kansallismieliset” (= muukalaisvihamieliset) Halla-ahon johdolla kaappasivat puoleen Soinilta, niin onko Venäjä-mieliset puolestaan nyt kaappaamassa Kotron ja kumppanien johdolla puolueen Halla-aholta?
Ilmoita asiaton viesti
Minusta Halla-aho ei ole mitenkään manifestoinut että olisi näitä vastaan. Syyttää sen sijaan suomalaista mediaa siitä että se kertoo miten Venäjä hyödyntää persuja!
Jollain kierolla tavalla median pitäisi nyt nähdä persut Venäjän ansaan joutuneina sinisilminä ja katsoa poispäin.
Ilmoita asiaton viesti