Turhuuden markkinat. Miksi kuluttaja ei nyt tarvitse kaikkea mitä se tarvitsi vuoden alussa`?

 

Korona-ajan yksi oppi on se että kuluttajat ovat huomanneet mitä he oikeasti  tarvitsevat ja mitä he oikeasti eivät tarvitse. Ennen korona-aikaa oli siis olemassa kattavat turhuuden markkinat, jotka työllistivät ihmisiä tuottamalla ihmisille turhuutta.

Niitä asioita joita ei oikeasti tarvita ei nyt juuri osteta ja rahat pannaan jemmaan.  Turhuuden markkinat on tukossa.

Ne yritykset jotka tuottavat turhuuksia turhuuden markkinoille, ovat nyt hätää kärsimässä, kun heidän tuotteensa eivät mene kaupaksi.

Kysymys kuuluu huomaavatko kuluttajat nyt että he ovat  ennen ostaneet turhuuden markkinoilta tavaroita ja palveluja mitä he eivät ole oikeasti tarvinneet ja hommanneet niitä jopa velkarahalla, jos omat rahat eivät ole riittäneet. 

Jääkö kulutustapojen muutos pysyväksi, vai  palaavatko kuluttajat vielä takaisin turhuuden markkinoille,  eli vanhoihin turmiollisiin tapoihinsa.


Jos kuluttajat eivät palaa vanhoihin tapoihinsa, ne yritykset jotka ovat tuottaneet hyödykkeitä turhuuden markkinoille joutuvat lopettamaan toimintansa siitäkin huolimatta vaikka hallitus nyt kriisiaikana tuhlaisikin tulevien veronmaksajien tulevia veroja niiden pelastamiseksi.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu