Aamiaiseksi Finnair-palturia
Ravintotieteilijät painottivat minun lapsuudessani sitä, että aamiainen oli päivän tärkein ateria. Piti syödä monipuolisesti ja terveellisesti; ruokaympyrän joka laidalta.
Tänään nautin ehkä parhaimman ja täyteläisimmän aamiaisen koko elämässäni. Ruokaympyrä täydentyi palturi–nimisellä monityydyttymättömällä vitamiinilla.
Selitän tämän: tänä aamuna sain puuron lisukkeeksi aimo annoksen täyttä palturia a la kukkuruu. Sitä lapioitiin lautaselleni elinkeinoelämän asiantuntijan auktoriteetilla. Tämä nuori – ilmeisesti lakimies – kertoi että on epäselvää minkä maan lainsäädännön mukaan valtioyhtiö Finnairin pitäisi maksaa palkkaansa.
Finnair – ilmarosvo?
Kysymyshän on selvästi visainen. Hmm…ne lentokoneethan lentelevät ympäri maailmaa ja sen perusteella Finnair voisi aivan hyvin napata itselleen jonkin maan lainsäädännön.
Asiantuntijan mukaan tällainen ilmakaappaus on ilmeisestitehty ja sen perusteella suomalaisten veronmaksajien omistama Finnair on kaikessa viisaudessaan päättänyt antaa kiinalaiselle lentoemolle 300 euroa kuukaudessa palkkaa. Se on peräti 1/10
osaa suomalaisen palkasta!
Tämä iso kasa palturia aamupalalautasella herätti seuraavat kysymykset:
*Tietävätkö Kiinan kansantasavallan viranomaiset, että
Finnair on röyhkeästi anastanut heidän työlainsäädäntönsä?
*Eihän vain Finnair anasta muidenkin maiden työlainsäädäntöä?
Finnair on kaapannut ”Kerma-Yli-Pomolan” lainsäädännön?
Asiantuntija ei valitettavasti kuitenkaan kertonut sitä minkä maan lainsäädännön alaisuudessa Finnairin johtajat tekevät töitä. Entä minkä maan lainsäädännön mukaan tämä asiantuntija saa itselleen rahaa?
Loogisin vaihtoehto on se, että Finnair on kaapannut johtajien työ ja palkkaehdot ”Kerma-Yli-Pomola” nimisestä valtiosta. He nimittäin saavat 100 kertaista palkkaa aivan kelvottomasta johtamisesta ja sydämettömästä henkilöstöpolitiikasta.
Finnairin mahdollinen ilmarosvous pelottaa. Pelkään, että Suomen hallituksen edustajat haluaisivat tehdä samantyyppisen kaappauksen – jostain sellaisesta maasta, joka ei kunnioita
lakia tai kansalaisiaan.
Apua!
Arto Luukkanen
Järvenpää
Vaadin että Finnairin lentokoneet kudotaan
vast’edes villalangasta; niillä kun on paljon
halvemmat vakuutukset, koska lentokoneen
voi oikaista oitis maahansyöksyn jälkeen ja
laittaa taas hopulla tuottamaan.
Säästyneillä vakuutusrahoilla voi korvata
lentoemäntien lennättämisestä koituvat
kulut.
Ei niin pientä putkea, ettei siinä reikää.
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
H a r m a a s u s i ™ 2 0 1 3
Ilmoita asiaton viesti
melkoinen ehdotus!
Ilmoita asiaton viesti
Tärkeä periaatekysymys ”globaalissa taloudessa”…
Nauttivatko virolaisessa Tallink-laivassa työskentelevät suomalaiset virolaista vai suomalaista palkkatasoa? Pitäisi kai käydä läpi kaikki kv. yritykset ja tarkistaa, millä juridisilla tai sopimusperusteilla palkkaa maksetaan myös suomalaisille. (McDonalds, IBM jne.)
Onkohan kiinalaisissa lentoyhtiöissä suomalaista matkustamohenkilökuntaa 😉
Ilmoita asiaton viesti
En ikinä kaurapuurosta olekkaan aamuisin pitäny, nyt sekin maistu hyvälle.
🙂
Ilmoita asiaton viesti