GCM-sammakosta suudellaan maahanmuuttoprinssia

Kysymys, onko massamaahanmuuttoa edistävä kansainvälinen sopimus (GCM) hallituksia sitova vai ei, jatkuu koko ajan.

Näyttää siltä, että ne hallitukset ja järjestöt, jotka haluavat sen olevan poliittisesti sitova, jatkavat ankarasti omaa vyörytystyötään. Kuten tiedämme, Saksa teki kovasti työtä tämän sopimuksen muotoilussa. Ajatus ”ei juridisesti sitovasta mutta poliittisesti sitovasta” sopimuksesta oli sen käsialaa.

Tuloksena on se, että YK:n asiantuntijat näkevät GCM:n ”kätevänä sopimusten ja dialogin neuvotteluvälineenä” (A “pragmatic voluntary agreement like the GCM can come in handy, as a platform for negotiations, deals and dialogue”/ http://www.mixedmigration.org/articles/making-the-non-binding-bind-a-cri…).

Saksalaiset sopimuksen sorvaajat tiesivät hyvin, että Euroopan valtioiden olisi ollut vaikea hyväksyä GCM-sopimusta, mikäli se olisi ollut ”laillisesti sitova” ja siksi jättivät siihen ketunhännän.

Nyt taistelu on siirtynyt YK:n piiriin ja EU:n komissio on ottanut aktiivisen roolin sopimuksen muuttamisessa.

Nyt edetään nopeasti ja häikäilemättä.

GCM-sopimus: politiikan teon väline

Meille suomalaisille sopimus myytiin ”ei-sitovana”.

Eräs entinen poliitikko huuteli -ministerin arvovallalla-, että sopimus ei ole sitova. Kun katselette you tube-kanavalla tämän entisen ministerin ruumiinkieltä, näette miten hermostunut hän oli. Soini viittelöi ja ”pesi käsiään” – ikään kuin Pontius Pilatus (https://www.youtube.com/watch?v=WF_xEZNwPQQ).

Vakavasti: kysymys oli tempusta ja eduskunnan hämäämisestä. Suomalainen media oli tottelevaisesti hiljaa. Tosiasiat ovat kuitenkin hyvin selviä: sopimuksen muoto oli olosuhteiden pakosta ”ei-sitova” -mutta silloin jo ajateltiin, että sitä käytetään poliittisena sorkkarautana, joka pakottaa eri maat toteuttamaan haluttua politiikkaa.

Kuten YK:n migraatiovaltuutettu Louise Arbour toteaa, GCM on erittäin vahva politiikan teon instrumentti, tehokkaampi kuin suoraan sitoviksi määritellyt sopimukset:

When people tell me they deplore the fact that the Compact will be legally non-binding, I often point out to them that we already have legally binding agreements that have not produced good responses and, by contrast, the Global Compact, as a non-legally-binding document, is more akin to the Sustainable Development Goals, which are also not legally binding, but [are] much more helpful as a policy-making tool.” (http://www.mixedmigration.org/articles/making-the-non-binding-bind-a-critical-analysis-of-the-global-compact-for-migration/).

GCM-sopimuksella piti olla näissä suunnitelmissa aluksi ns. normatiivinen vaikutus. Se määriteltiin aluksi “pehmeäksi instrumentiksi, joka auttaa ohjaamaan valtioiden käyttäytymistä”.

Nyt ollaan ottamassa uusia askelia. Kohti ihan uutta päämäärää.

GCM-vyörytys – EU:n komissio johtaa salaista työtä

Pehmeä vaikuttaminen tai poliittinen sitovuus ei enää riitä. Sopimuksen ”ei-sitovaa” osaa ollaan nyt sitouttamassa ihmisten niskaan.   

Prosessi tapahtuu EU:n komissiossa.

Monet poliitikot ja oikeusoppineet ovat hämmästelleet, miten hiljaa ja salakähmäisesti tästä ”pehmeästä” sopimuksesta väännetään nyt oikeudellisesti sitovaa sopimusta. (https://www.kansalainen.fi/gcm-sopimus-on-eu-komission-selvityksen-mukaan-sitova/). Näyttää siltä, että prosessia johtava EU:n komissio valmistelee salaisesti uutta paperia, jonka tarkoituksena on muuttaa tämä ”GCM-sammakko migraatio-prinssiksi”.

Kun poliittinen sitovuus on varmistettu, seuraa nyt ns. poliittisten mekanismien rakentaminen. Se merkitsee, että EU komission alaisuudessa suunnitellaan kansallisten migraatioinstituutioiden yhdenmukaistamista.

Tällä EU:n alueen kattavalla organisaatiolla, johon ilmeisesti suomalainen Migri sulautettaisiin, olisi tulevaisuudessa huomattavat valtuudet ja voimavarat. Sillä olisi myös selkänojanaan entisten tähän toimintaan tähdänneiden YK:n rakenteitten tuki (IOM – UN’s International Organization for Migration).

UN – Migration Network:  maailman pakolaispolitiikkahallitus, joka päsmäröi pakolaismäärät ja määrää politiikan suunnan?

Tämä uusi, uljas UN Migration Network korvaisi valtioiden välisen Global Migration Group’n toiminnan. Uuden ”netwöörkin” sihteeristönä toimisi edellä mainittu IOM ja se valvoisi GCM-sopimuksen ”täytäntöönpanoa” sekä raportoisi suoraan YK:n pääsihteerille. Se saisi myös oman ”Internationaalinsa” eli kansainvälisen tietotoimiston, joka propagoisi GCM-sopimusta (Migration Review Forum /IMRF). Kyseinen foorumi aloittaisi työnsä vuonna 2022.

Lopullisena päämääränä olisi ns. “2030 Agenda for Sustainable Development’in” hyväksyminen ja ns. 17 päämäärän hyväksyminen ”Sustainable Development Goals’eina” (SDGs). Nämä tulisivat jokaisen maan lainsäädäntöön velvoittavina.

Eli… prosessi, joka alkoi viattomasti “ei-velvoittavan” GCM-sopimuksen hyväksymisenä eduskunnan valiokunnissa johtaisi siihen, että me menettäisimme kansallisen suvereniteetin, itsenäisyyden ja itsemääräämisoikeuden.

Näin GCM-sammakosta tulisi oikea maailmanhallitusprinssi!

Arto Luukkanen

Nyt jos koskaan allekirjoita kansalaisaloite GCM-sopimuksen mitätöimiseksi Suomessa! (https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/3592) Jo 23 454 suomalaista on puolustamassa Suomen maahanmuuttopoliittista suvereniteettia! Mutta voittoon tarvitaan vielä uusia sankareita!

Kyse on äärimmäisen tärkeästä asiasta: Suomen suvereniteetista ja itsenäisyydestä.

Maan tulevaisuudesta!

artoluukkanen

Varakansanedustaja. Dosentti Arto Luukkanen. Vaalisivut: <a href="http://www.artoluukkanen.net" title="www.artoluukkanen.net">www.artoluukkanen.net</a>.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu