Ylen Wokestoliitto kaatuu pian – oletko valmis?
Jokaiselle ymmärtäväiselle on selvää, että Ylen toimintaa ja sen budjettia tullaan muuttamaan piakkoin.
Laitan tähän muutamia yksityisiä ja vapaita yleveronmaksajan fundeerauksia. Ne ovat ajatusjumppaa ja keskustelun avaamista varten. Näkemykseni ovat tietysti hyvin subjektiivisia ja syntyneet näin sunnuntai-iltapäivän aikana. Älköön niistä kukaan pahentuko. Ne edustavat vain minun ajatteluani.
Lähtökohtana on: Ylen Wokestoliitto nykyisenä tiedostavana ”reporadiona” kaatuu pian. Miksi: kun rahat eivät riitä.
Ei ole varaa. No money.
Ylen rahoitus pitää avata sillä kyseessä on valtion apuun perustuva järjestelmä. Veronmaksajalla on oikeus saada parasta katetta rahoilleen.
Wokestoliiton rahavarat on siksi avattava – mene, mene tekel ufarsin!
Verorahoilla on tuotettava hyvää, monipuolista ja korkealaatuista journalismia.
Ylen hyvä
Todettakoon näin aluksi, että Ylessä on paljon hyvää. Siellä on erinomaisen hyvää radiotoimintaa, musiikkiohjelmia ja kulttuuri-ohjelmia, joiden kokeneet toimittajat loistavat ammattitaidollaan. Musiikkimakuja on monia ja kaikille pitää antaa mahdollisuus. Urheilua on kiva katsella ja kuunnella. Samoin ulkomailta tapahtuvat ostot ovat joskus helmiä (Nuori Morse ym.) Eläindokumentit kiinnostavat aina.
Ylessä on myös potentiaalisesti hyvää toimintaa. Paikallistoimitukset – mikäli he suvaitsevat nousta istuimiltaan jotain toimittamaan – ovat hyviä. Alueellisten ohjelmien mahdollisuudet ovat rajattomat ja jos on valittava ”hömppäohjelmien” tai alueellista ohjelmien välillä niin valinta on selvä. Niiden olisi vain oltava aktiivisempia ja uteliaampia omalla alueellaan.
Ylen huonot
Ikävintä Ylen toiminnassa on sen tylsistyttävä ja tyhmentävä wokestus.
Erityisesti television puolelle on päässyt pesiytymään ns. uusi toimittajien cabal, joka möyrii aktiivisesti ns. ilmiöjournalismin asialla – yksisilmäisen puolueellisesti ja täysin ideologisesti.
Heihin verrattuna entinen radikaali Ruben Stillerkin on virvoittava infon lähde.
Näiden Ajatusten Pasilanmäkien – näiden suurohjelmien ja vuosisatais-uutisjuttujen kulma on aina sama: ilmastonmuutos-nynnynnyy, äärioikeistosiellä-ja-täällä-nynnynyy, vihreä-siirtymä-ohhohoo, fasisteja Pattijoella ja Sevettijärvellä-hohhoijaa. Ville on kiva, Maria on kiva, Sanna se se vasta on kiva ym.
Jos Suomella olisi loputtomasti rahaa me voisimme avata jonkun ”kyldyyrikanavan” tälle alamittaiselle wokemakkaralle – kaikille näille: palefakeille, janeroloille, suvi-anarkisti-auvisille, ilkkakiveille (huom. ei sukua eikä kykyä Aleksis Kivelle), plagiaattorimarioille, miisoille-ja-maaoille, elämysasiantuntijaraakkeleille, ja tietysti aina niin hienotunteiselle Kaarina Hazardille. Vieläkin ihailen sun juttua Toni Halmeen kuoleman jälkeen! Miten osasitkin sanoa niin kohalleen?
Mutta kun ei ole rahaa niin näiden toimittaja-oletettujen on nyt mentävä liehumaan vapaan järjestötoiminnan kentälle. Siellä vapaana kansan rahoista he voivat toteuttaa omia visioitaan ihan rauhassa. Kasvakoon heille iso ja valtava rahapuu!
Toinen ikävä asia on se, että vaaleissa on peto päästetty irti ts. vihreät on päästetty melskaamaan Ylen vaalikoneiden algoritmeissa. Isolla rahalla luotiin johdatteleva, puolueellinen ja ideloginen kone, joka suolsi vihreää puppua.
Joko olisi NL/Venäjä-lustraation aika?
Toivon myös hartaasti, että Ylessä suoritettaisiin aktiivisesti ja reippaasti 1990-luvulta tekemättä jäänyt lustraatio. Kaikki Neuvostoliitto/Venäjä hyvät toimittajat on nyt päättävästi laskettava eläkkeelle. Kaikki nämä nykyisen putinismin ihailijat: hei, hei! Venäjän pitää maksaa oma propagandansa itse!
Eli odotetaan hyvää! Se alkaa kun äänestät 2.4.2023.
Muistakaa äänestää! Saadaan Wokestoliitto nurin. Päästään osaksi länsimaista journalismia! Pois siitä itämaisesta uutistoimisto tass-journalismista.
YLE:llä on loistavia historia ja kulttuuridokumentteja, vaikka ne eivät olekaan YLE:n tuottamia vaan ulkomaisia. Myös eläinohjelmat ovat loistavia, toki nekin ulkomaisia. Mutta 600-miljoonan vuosittainen budjetti on liikaa ja valtion velkatilanteen takia sen voisi aivan hyvin ensi alkuun puolittaa.
Ilmoita asiaton viesti
Hyviä ulkomaisia luonto-ohjelmia toki lähettävät ja radion musiikkitoimittajat ovat hyviä.
Puolueettomasta journalismista ei ole tietoakaan.
Ilmoita asiaton viesti
Lahnakoski se on erikoistunut heittelemään kommentteja milloin ilmastomuutoksesta ja kuten nyt Ylen journalismista perustelematta väiteittään mitenkään.
Ilmoita asiaton viesti
Onneksi sinä aina jäätävät perustelut jaksat esittää, kuten nytkin.
Myönnän, että en ole lukenut mahdollisia YLE:n itse tekemiään tutkimuksia puolueettomuudestaan.
Jos niitä on tehty, taitavat olla samaa tasoa kuin uusi ohjelmasarja: Viimeinen sana. Siinähän YLE itse sanoo aina sen viimeisen sanan, joten se siitä.
Ilmoita asiaton viesti
”Mutta 600-miljoonan vuositttainen budjetti on liikaa ja valtion velkatianteen takia se voitaisiin aivan hyvin ensi alkuun puolittaa” Näin, lipasta vedetään lukuja iman perusteluja ja näkemystä mitä tuo puolittaminen tekisi ohjelmatarjonnalle ja toiseksi miten tuo puoittaminen vaikuttaisi valtion vekaantumiselle Yen toiminta, kun rahoitetaan Yle-verolla.
Ilmoita asiaton viesti
YLE:n ohjelmatarjonnasta voisi poistaa ideologiset ja propagandistiset ohjelmat ja näin puolittaa YLE-veron. Kansalaiset voisivat niilläkin rahoilla hankkia jotain itselleen vapailta markkinoilta tai vaihtoehtoisesti verorahoilla voisi maksaa valtion velkaa pois.
Ilmoita asiaton viesti
YLE:n ohjelmatarjonnasta voisi poistaa ideologiset ja propagandistiset ohjelmat
——————————-
Voisitko mainita ne perusteluineen?
Ilmoita asiaton viesti
Tänään ei kerkeä ja eivät ne perustelut kuitenkaan Makkosta ja muita hänenlaisiaan saisi vakuuttuneiksi, vaan alkaisi vain valtava väittely taas kerran. Mutta ihan yleisesti gender ideologiaa tuputetaan liikaa, verrattuna kyseisen joukon ihmismäärään ja samoin monia politiikkaa ja yhteiskunnallisia asioita käsitteleviä ohjelmia katsotaan vain yhdestä valtapoliittisesti sopivasta näkökulmasta.
Ilmoita asiaton viesti
Tänään ei kerkeä
—————————
No kerkesit kumminkin jo haukkumaan YLE:n propagandistiseksi ja ideologiseksi ja mitäpäs sitä turhaan vaivautua perustelemaan omia väitteitään.
Ilmoita asiaton viesti
Joo niin kerkesin ja tänään voidaan jatkaa keskustelua. Mutta ennen kuin jatketaan ja annan perustelut väitteelleni YLE:n propagandasta, esitän sinulle yhden kysymyksen johon haluan vastauksen.
Kun blogisti tuo esille aivan samat asiat kuin minä ja tulet hänen blogiinsa keskustelemaan, niin miksi haluat vastaukset väitteisiin juuri minulta etkä blogistilta, jonka blogissa haluat keskustella?
Ilmoita asiaton viesti
miksi haluat vastaukset väitteisiin juuri minulta etkä blogistilta
—————————————
Blogisti ei suostu keskustelemaan. Tämä Luukkanen ei anna aina edes kommentointi mahdollisuutta blogeissaan.
Ilmoita asiaton viesti
No vastaan mahdollisimman lyhyesti. Otetaan esimerkiksi ilmastonmuutos jota YLE.ssä käsitellään usein ihmisen aiheuttamana. No ilmasto on muuttunut koko maapallon historian ajan ilman, että ihminen on vaikuttanut siihen mitenkään. Joten kyse on pelkästä vihreästä ideologiasta ja propagandasta, jossa ihminen laitetaan syylliseksi asiaan joka on tapahtunut kautta maapallon historian. Ja vain siksi, koska poliitikkojen lähipiiri pääsee rahastamaan itsensä miljonääreiksi tuulimyllyillään.
Siinä vain yksi esimerkki YLE:n tuottamasta propagandasta ja samaa näemme lähes kaikessa YLE:n tuottamassa ohjelmatarjonnassa, paitsi niissä joita kehuin ensimmäisessä kommentissani, mutta ne ohjelmat tulevatkin ulkomailta.
Ilmoita asiaton viesti
Mistä lähtien tieteestä on tullut propagandaa?
https://tekniikanmaailma.fi/yli-999-prosenttia-vertaisarvioiduista-tutkimuksista-yhta-mielta-ilmastonmuutos-johtuu-paaosin-ihmisen-vaikutuksesta/
Ilmoita asiaton viesti
Tiede on aina ollut poliittisesti ohjattua ja varmaan kaikki historiaa vähänkin seuranneet tietävät miten väärässä tiede on ollut kautta aikojen. Tuolla Facebookissa pyörii lista jossa kerrotaan näistä tieteen harhoista joilla ihmisiä on kautta aikojen peloteltu, mutta en nyt tähän hätään jaksa etsiä sitä.
Ilmoita asiaton viesti
Tiede on aina ollut poliittisesti ohjattua
——————————
Tämä on sitä propagandaa.
Ilmoita asiaton viesti
Kaikkea voidaan toki väittää, mutta tiedettä tehdään julkisella rahalla ja siten se on poliittisessa ohjauksessa. Se kuka väittää jotain muuta on joko tietämätön tai tekee propagandaa valtiovallan hyväksi.
Ilmoita asiaton viesti
Kaikkea voidaan toki väittää
—————————–
Sanoppas se.
Ihminen joka väittää, että on olemassa maailmanlaajuinen salaliitto ja tämä salaliittoseura on jostain kumman syystä (mistä?) saanut päähänsä valehdella, että ihmisen käyttämä fossiilinen energia lämmittää ilmastoa vaarallisen kuumaksi ja saanut vielä kaikki maailman tiedemiehet tekemään valheellisia tutkimuksia asiansa puolesta, on lievästi sanottuna vajakki.
Ilmoita asiaton viesti
Maailma on salaseuroja täynnä ja niiden tavoitteista ei aina tiedä edes seurojen jäsenet. Eivätkä nämä salaseurat ole aina hyvällä asialla ja toimi kansalaisten ja valtioiden etujen mukaisesti. Jos toimisivat, ei niiden tarvitsisi olla salaseuroja.
Maailma on myöskin täynnä valheita, joihin ihmiset yritetään saada uskomaan ja ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos on yksi näitä. Ilmastonmuutoksen sijaan tulisi olla huolissaan maapallon liikakansoituksesta ja muovien käytöstä.
Ilmoita asiaton viesti
Maailma on salaseuroja täynnä
———————–
Äärioikeistolaisten maailmassa tämä pitää paikkansa.
Ilmoita asiaton viesti
Kun asiakeskustelussa jäädään tappiolle, on helpointa alkaa syyttelemään vastapuolta äärioikeistolaiseksi, rasistiksi tai vastaavaksi, näin ei tarvitse yrittää kommentoida asiapitoisesti yrittäen argumentoinnilla puolustaa omaa kantaansa.
Ei sinulla mitään muuta leimakirvestä ole kuin äärioikeisto, olisi mukavaa nähdä jotain erikoisempaa ja ainutlaatuisempaa leimaamista? 😂
Ilmoita asiaton viesti
Kun asiakeskustelussa jäädään tappiolle………
———————–
……..Ruvetaan keksimään salaliittoja.
Ilmoita asiaton viesti
Aivan, kuka se salaliitot toi keskusteluun?
Ilmoita asiaton viesti
Sinä.
Ilmoita asiaton viesti
No eiköhän keskustelu ole kaikkien luettavissa.
Ilmoita asiaton viesti
Tästä ollaan sentään samaa mieltä.
Ilmoita asiaton viesti
No nyt minun täytyy hieman pakittaa ja muuttaa mielipidettä, en missään tapauksessa halua olla mistään samaa mieltä kuin sinä, ihan periaatteesta. 😜
Ilmoita asiaton viesti
Ison joukon nimiä ja nimenväännöksiä alustaja luetteli Ylestä kirjoittaessaan, mutta mainitsi tasan yhden Ylen toimittajan: Ruben Stillerin. Hänetkin myönteisesti.
Ilmoita asiaton viesti
Stiller on ollut suosikkini, ”kökkötraktorin” ajoista asti, mutta sitä en ymmärtänyt MIKSI hän meni Soinin ”syvähaastateltavaksi” Alfa-kanavalle, silloin kun se oli vielä olemassa…?! (Samalle jolla ”Dosentti” syvähaastatteli Räsästä.)
– Tunsin ”myötähäpeää” Stillerin puolesta.
Ilmoita asiaton viesti
Taas se Luukkanen haaveilee omasta Kristalliyöstä.
Ilmoita asiaton viesti
Onko Yle todellakin juutalaisten hallinnassa ?
Nyt kaivataan Riikoselta faktoja kommenttinsa tueksi.
Ilmoita asiaton viesti
Eipä taida tulla.
Tyyppihän on selkeä trolli.
Ilmoita asiaton viesti
Aivan kuin persut puhdistamalla maan mamuista ja ylestä, natsitkin tavoittelivat helposti natsien hallittavaa ” puhdasta” kansakuntaa.
Eihän persut halua kuin kaataa kaiken mikä ei ole mahdollista muuten ottaa 100% kontrolliin.
Ilmoita asiaton viesti
Nythän Lappalainen ” totuuden” murjaisi. Herää kysymys, onko persuihin kohdistuva viha sammuttanut ”sitoutumattomalta” kommentoijalta järjen valon?
Ilmoita asiaton viesti
Minkäänlaista relevanssia ei ole ad hominemhyökkäyksillä.
Ilmoita asiaton viesti
Taisi osua arkaan paikkaan!
Ilmoita asiaton viesti
Oikeasti tämä Luukkasen blogi on jokin mihin tullaan palaamaan jos olemme Ruotsin tiellä. Ruotsissa kansainvälisen konservatiivioikeiston tavallinen nettitrolli Teo Engström meni ruotsalaisen avoimen demokraattisen yhteiskunnan sydämeen, Almedaliin, aikeissa tappaa psykologin js kaksi muuta. Toinen kuinka ollakaan ”Ruotsin Ylen’ johtaja Hanna Stjärne.
Kaarina Hazardille pitää laittaa kalliit turvamiehet koska eliitin Luukkanen taas uudestaan lietsoo vanhaa hapanta ja mätää vihaa häntä kohtaan.
Mitään pidikkeitä ei ole Arto Luukkasella. Jos Hazardille jotain sattuu hän on syyllinen.
Ilmoita asiaton viesti
Valtion varoilla toimiva ohjelmatoiminta uutisineen ja juttuineen ei välttämättä ole paras vaihtoehto. Uutisia ja ohjelmia kun tuottavat myös niistä elantonsa saavat yritykset, joten luonnollisesti kilpailijan verovaroilla toimiminen aiheuttaa napinaa yrittäjissä.
Myös Ruotsissa on SVT n toimista keskustelu käynnissä : lähinnä uutisoinnista. Joka kolmas svt.se-sivustolla julkaistu artikkeli koostuu vain tekstistä. Pitäisikö valtion rahoittaman televisioyhtiön tehdä television sijaan verkkolehti? Kysyy Johan Taubert, Tidningsudgivarnan toimitusjohtaja.
Taubert odottaakin nyt poliitikoilta kannanottoa ja mahdollisesti aikoo viedä asian eteenpäin EU:hun, joka äskettäin säänteli YLEn mahdollisuutta julkaista kirjallisia uutisartikkeleita verkkosivuillaan. Aiemmin tänä vuonna eduskunta hyväksyi ns. YLE-lain, jonka mukaan YLEn verkkoartikkelit on pääsääntöisesti linkitettävä video- ja äänisisällöltään.
Mielestäni hyvä elää suu säkkiä myöten, velkarahalla elämisellä on omat rajansa ja YLE nkin toiminnasta voidaan toki karsia ylimääräiset ja tarpeettomat osat vex.
Miksi siis ylläpitää isoa ja kallista orkesteria, kun vähemmälläkin tullaan toimeen ?
Ilmoita asiaton viesti
Aivan ensimmäiseksi tulee uuden eduskunnan saada aikaan perustuslakivaliokunnan tulkinta yle-verosta perustuslakiin nojaten. Ainakin yleensä erillisten yhtiöiden palveluista maksaa niiden käyttäjät. Ei suinkaan pakkopalvelumaksuina kuten nyt yle-verolla. Perustuslakivaliokunta ei ole tutkinut yle-veron laillisuutta perustuslain näkökulmasta katsottuna, joten vihdoin on korkea aika tuokin toteuttaa.
Siispä YLEn tulee itse alkaa periä palvelumaksua käyttäjäkunnalta. Millä tavalla se sen perii on Yleisradion itse hallituksessaan siitä päätettävä.
Ilmoita asiaton viesti
Jos sitä loputonta mainossontaa alkaa tulemaan jokaiselta kanavalta, niin nykyinen TV jää viimeiseksi minun elämässä.
Ilmoita asiaton viesti
Sähköposteillaan Yleä pommittanut,”väärin kohdeltu” miljonääri-pääministeri Sipilä sai aikaan uutispäällikön lähdön ja yhdessä sinisen salkkupalkkasoturinsa, ulkoministeri Soinin kanssa totesivat ”uhmakkaasti”, että Yleen palataan vielä…?!
– Vapaaksi kirjailijaksi päätynyt Soini palasikin- puffaamaan ja mainostamaan kirjallisia tuotoksiaan ja viimeksi vanhemman valtiomiehen karismalla viisastelemaan Ylen ”Jälkiviisaisiin.” (Petaamaan ”paluutaan…?”)
( Rivikansanedustaja Sipilälle on riittänyt taustapelurin rooli kepun ja Saarikon taustalla.).
Nyt, porvarillisilla ja arvokonservatiivisilla puolueilla, uus-persuilla ja kokoomuksella, Purran ja Orpon johdolla on myös intoa ja puhtia ”palata leikkauskirveiden kanssa” Yleen, listimään ja leikkaamaan lähes kolmas osa Ylen Yle-verovaraisesta budjetista.
Yle, ay- liike ja työttömyys-ja sosiaaliturva ovat heidän, mahdollisen porvarihallituksen tärkeimpiä haasteita ja toiminta-agendoja, Sipilän viitoittamaa linjaa ja kokoomuksen iki-agendaa…
– Ihmiset täytyy saada ”nopeasti työn syrjään kiinni” ja
kantasuomalaisellakin pätkä-ja halpatyövoimalla on yrityksissä kovasti kysyntää…
– Ihmeen ”rauhallisia” ovat olleet Ylen ohjelmien-ja palvelujen SUUR-kuluttajat, MUTTA tuskin tulee olemaan ”läpihuutojuttu…” sekään, ko puolueiden varjobudjettien kohta?!
Ilmoita asiaton viesti
Keveät mullat Alfa-kanavalle. Onkohan mikään kanava tehnyt konkurssin niin nopeasti, kuin se osakeannin jälkeen?
Sääli mukaan huijattuja piensijoittaja. Löytyisikö kanavan yhdeltä suurimmalta tähdeltä jokin lohdullinen sanoma säästönsä menettäneille?
Ilmoita asiaton viesti
Lisää muita kanavia jotta perussuomalainen kansanosa pääsee katsomaan mieliohjelmiaan samalla kun juovat kolmosolutta napanöyhtää kaivellen. Heidän lempiohjelmissa wanna be-julkkikset juoksevat perse paljaana autiolla saarella,
Ilmoita asiaton viesti
Yle-vero alas ja ohjelmat maksukorttien taakse.”
– Jokainen ostakoot sen hintaisen kortin kuin mitä haluaa katsoa, tai mihin rahat riittää.
NÄIN linjasi jo Soinien persujen ”Yle-vastaava”, hra Hakkarainen.
Uus-persut näyttävän jatkavan samaa linjaa, jolloin Soiniltakin saattaa mennä, Alfan jatkoksi, myös ”Jälkiviisaat…?!”
Ilmoita asiaton viesti
Niinpä.
Kaikki eri mieltä olevat hiljaisiksi yksi toisensa jälkeen.
Ilmoita asiaton viesti
Tässä sitä poliitikko luettelee, mikä YLEssä on hyvää ja mikä huonoa. Sattumoisin itärajan takana tarjoutuu näkymä sihen, mitä sen tien päässä voi olla.
YLEn tehtävä tiedonvälittäjänä on nyt tärkeämpi kuin kenties koskaan. Viihde- ja urheiluohjelmien tarpeellisuudesta voidaan keskustella.
Ilmoita asiaton viesti
Ei tarvitse mitään leikkauksia. Maksumuurin taakse vain. Jokainen valitkoon mistä maksaa. Härkönenkään ei pysty pakottamaan ihmisiä katsomaan. Nuorethan eivät televisiota edes katso. Netin puolelta jotain pilluohjelmia ja instagramista sinkut paljaana tyyppistä ehkä.
Noo ei siinä mitään. Kaikkihan haluavat ylen laatuohjelmista maksaa, joten ylettäjillä ei ole mitään hätää. Pakottaminenhan tässäkin on tärkein arvo, josta punavihreät nauttivat. Tietenkin myös omien huvien maksattaminen toisilla.
Ilmoita asiaton viesti
”Sattumoisin itärajan takana tarjoutuu näkymä sihen, mitä sen tien päässä voi olla.”
Ai siis näkymä siihen, että valtiovallan kontrollissa olevat mediat dominoivat koko mediakenttää?
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/02/18/miten-yle-kaytti-rahansa-2017
Tuon mukaan 33% budjetista menee uutis- ja ajankohtaisohjelmiin. Tarkoittaa sitä, että 400 miljoonaa olisi löysää.
Ilmoita asiaton viesti
Venäjällä hallitsijat määräävät mitä sopii julkaista ja mitä ei. Suomessa valtio rahoittaa mediaa mutta ei kontrolloi. Siinä on aika iso ero.
Media-alan liikevaihto Suomessa on alan oman ilmoituksen mukaan 3,7 miljadia, en sanoisi sitäkään että YLE dominoi.
Ilmoita asiaton viesti
No mikäs se analogia Venäjään sitten oli? Mitä siellä tien päässä on, jos YLE:n budjettia leikataan?
Jos en joudu pakolla maksamaan raportointia Nuorgamin siskosten parisuhdekuvioista, demokratia on vaarassa?
Ilmoita asiaton viesti
Lukisitko kommenttini #3789446 uudelleen.
Ilmoita asiaton viesti
Ei valtio rahoita mitään Yleä. Me rahoitamme pakolla. Uskoisin, että ilman monopolia syntyisi kaikenlaista liikettä mediassa, joka hyödyttäisi meitä enemmän.
Viimeinen yritys oli alta tv ja sen vuoden varat yle tuhlaa päivässä. Itse ainakin toivon monipuolisempaa mediaa, kuin nyt.
Ilmoita asiaton viesti
Käytännössä ei ole mitään merkitystä sillä, maksammeko veroa YLElle suoraan vai kiertääkö raha valtion kassan kautta. YLE ei myöskään ole mikään monopoli.
Ilmoita asiaton viesti
Sillä on, niin paljon rahaa haaskattavana, että on todella vaikeata esim juuri asiaohjelmien kohdalla kilpailla tämmöisten vanhenevien ihmisten ruutuajasta. Nuorethan eivät ole enää juuri niistä kiinnostuneita. Eikä radion puolella juuri muita ole puheohjelmaa tarjoamassa.
Enkä näe mitään syytä pakottaa ihmisiä yle veroon. Kyllähän sinä maksat parisataa enemmän mielellään, jotta voit seurata Yleä. Muut voivat päättää toisin. Katselemaan ette voi ainakaan vielä pakottaa paitsi kouluissa.
Ilmoita asiaton viesti
Miksi valtion rahoilla täytyy lähettää musiikkia ihmisille? Eikö se ole jo vähän neuvosto-aikainen ajatus, että valtion tehtävä olisi tuottaa mitään viihdettä.
Ilmoita asiaton viesti
YLE ei lähetä valtion rahoilla musiikkia eikä muutakaan ohjelmaa ihmisille. YLEn budjetti ei ole mikään osa Suomen valtion budjettia. Siten valtio ei tuota ainakaan YLEn kautta mitään viihdettä.
Ilmoita asiaton viesti
Niin, kun yle-vero on budjetin ulkopuolisena rahastona, niin miksi eduskunta onkaan päättänyt ilman perustuslakivaliokunnan tulkintaa tuon veron perustuslaillisuudesta ja kun se kuitenkin on todellisuudessa palvelumaksua Ylen tuottamista palveluista. Yle ei todellakaan lähetä valtion budjettirahoilla yhtään ohjelmaa vaan ne tuotetaan sekä lähetetään erillisesestä yhtiöstä nimeltään Yleisaradio. Yhtiön osakeomistus on valtiolla, mutta se tuottaa kuitenkin palvelunsa erillisen yhtiön lukuun, joten sen tulee myös periä palvelumaksunsa itse, eikä verotuksen kautta kuten nyt.
Ilmoita asiaton viesti
Verotuksella pakkolunastettu ja valtion päätöksellä Yleisradiolle korvamerkitty raha on julkista rahaa, ja sen käyttäminen viihteen julkaisemiseen on tarpeetonta. Onko se valtion rahaa, tällä ei ole merkitystä.
Ilmoita asiaton viesti
No muuten musiikin suuryhtiöt määräävät koko ohjelmiston. Esim kotimainen uusi musiikki ei saavuta kuulijakuntaa. Mutta kansalliset intressit ei kiinnosta kun trumppilainen musakki on mitä halutaan levitykseen.
Ilmoita asiaton viesti
Tuossa olisi pointtia, jos YLE keskittyisi suuryhtiöiden ulkopuoliseen musiikkiin, mutta näin ei ole, vaan muu musiikki on YLEn kanavillakin poikkeus, ei sääntö. Toisaalta voidaan myös pohtia, eikö kansan keskuudesta löydy sen vertaa kiinnostusta muuta musiikkia kohtaan, että järjestyisi vaikka yhdistys joka pyörittää muun musiikin tarjontaa. Jos kansaa ei kiinnosta sen vertaa, sitten seuraava kysymys on, onko sellaisella näkökulmalla arvoa, joka ei kansaa kiinnosta pätkän vertaa.
Ilmoita asiaton viesti
Höpö höpö. Ylellä on monipuolinen musiikkiohjelmisto
Ilmoita asiaton viesti
Onko jotain esimerkkejä trumppilaisen musiikin esittäjistä?
Ilmoita asiaton viesti
Kid Rock
Ilmoita asiaton viesti
Niin. Oikeastihan YLE:n musiikkiohjelmissa pyörivät ne ihan samat artistit, jotka muillakin kanavilla, ja joilla muutenkin on ihan riittävästi näkyvyyttä myös puhtaasti kaupallisin perustein.
Ilmoita asiaton viesti
Dosentti huomasi toivottavasti Alfa-TV:n kohtalosta, millaista se vapaa bisnespohjainen journalismi voi olla. Ja mikä sen kohtalo voi olla.
Vai kipuillaanko tässä nyt sitä, että äänitorvi meni tukkoon?
Ilmoita asiaton viesti
Sen varassa Ylen uutis- ja ajankohtaistoimitusten oikeutus kai lepää, etta asioita käsitellään totuudellisesti ja kiistanalaisista kysymyksistä kaikki relevantit näkökulmat reilusti esittäen.
Verorahoitteisen Ylen tulisi ylipäänsä noudattaa journalistin eettisiä ohjeita erityisen hyvin. Toki vaikka meidän blogistienkin on syytä suhtautua niihin vakavasti.
https://jsn.fi/journalistin-ohjeet/
Ylellä olisi varmaan vielä kasvunvaraa suhteessa oikeutettuun rooliinsa. Kyse lienee tosin myös laajemmasta tietokäsitysten ja keskustelukulttuurin kriisistä. Valistusfilosofi Immanuel Kant saattaisi tuumia, että olisiko tämän nk. totuuden jälkeisen ajan ihmisillä taas aika kasvaa pois itse aiheutetusta alaikäisyyden tilasta.
Ilmoita asiaton viesti
Uskoisin, että Ylen luotettavuus vs. Arton luotettavuus -kisassa YLE voittaa kansan keskuudessa 100-0. Tämä ilman minkäänlaisia tutkimuksia!
Jokainen, joka seuraa vähääkään kyselyitä kansalaisten mielipiteistä esimerkiksi tiedotusvälineiden vertailusta, tietää YLE:n sijoittuvan 80-90 prosentin välille luotettavuudessa. Suomen Uutisia ei mainita?
Ilmoita asiaton viesti
Ei ole yllätys, että mm. elinkeinoelämän, raha-ja bisnespiirien ja hyväosaisten etuoikeutettujen etujärjestö kokoomus haluaa leikata ja säästää ”muita puolueita äänestävän” tavallisen kansanosan elämänlaadusta, toimeentulosta ja mm. työttömyys-ja sosiaaliturvasta.
– Mm. Yle, kirjastot ja teatterit edustavat tavallisten ihmisten elämänlaatua säilyttäviä ja kohottavia instituutioita.
Surullista että entinen, ”Suomen suurin työväenpuolue”, Soinin persutkin ovat kääntäneet takkinsa, kelkkansa ja kurssinsa oikealle ja uus-persut ovat arvokonservatiivisena oikeistopuolueena ryhtyneet kilpailemaan leikkauksilla ja ”säästöillä” kokoomuksen kanssa…?!
Jos mm. verovaroista maksettavia, valtion tukiaisia, avustuksia ja vero-ja maksuhelpotuksia haluttaisiin reilusti ja avoimesti tarkastella, niin ne KAIKKI, ainakin vaikkapa puolesta miljoonasta ylöspäin per vuosi tulisi listata ja näyttää koko kansalle!
– Muistelen ja ajattelen esim. palkkojen eräiden sivukulujen miljardiluokan siirtoa yrityksiltä työntekijöiden itse maksettavaksi (Sipilän ”kiky”).
Ja huipputuloksia takoville yrityksille, tilapäisiä vaikeuksia varten aikoinaan tarkoitettuja yritystukia jotka kuulemma bossien mielestä ovat kuulemma muuttuneet ”pysyviksi, saavutetuiksi eduiksi”, kuten vero-ja maksuhelpotuksetkin?!
Ja jos niin halutaan, niin voisi siihen vertailuun laittaa esim. myös, viihtymis-ja kulttuuriavustuksista esim. oopperan ja Ruotsin-ja Tallinnan viihtymislaivojen vuosittaiset valtion avustukset…?
– Lippu-ja käyttäjämäärien vertailuineen?
Ja missä DOSENTTI ehdotus esim. puoluetukiaisten lahjoittamisesta Ukrainan sodan uhrien hyväksi…?!
JOTAIN TOLKKUA, KOKOOMUS ja PERSUT-Kiitos!
Ilmoita asiaton viesti
Toisaalta kaikki tämä impiwaaralaisuus herättää sympatioita. Oi kuinka oli ihanaa 50 – luvulla katsoa niitä kahta tv – kanavaa. Nämä samat ihmiset äänestävät yhä demareita, katsovat puoli yhdeksän uutiset, lukevat aamuisin kommunistisen julkaisunsa. Aika vain on ajanut kaiken tämän ohi.
TV on katoamassa kokonaan täällä Suomessakin. Muualla maailmassa kehitys on jo pitemmällä. TV on siis eri asia kuin kaikenlaiset ja kokoiset näyttöpäätteet.
Jos joku oikeasti lukee edes twitterin Muskin twiittejä koko tiedonvälitys ja juurnalismi on jännän äärellä. Antiikkisin sanomalehti kun tarjoaa jo ikivanhat uutiset, klassinen tv on vähän enemmän ajassa, hetkessä. Jos unohdetaan kokonaan eri medioiden asema vas-oik – akselilla niiden uutisoinnissa
https://twitter.com/elonmusk/status/1599382943893319680?cxt=HHwWgMCj6YiUk7IsAAAA
Elon Musk
@elonmusk
The intelligence of this hive-mind will improve significantly as signal/noise, effective cross-linking of tweets & speed of tweets all improve
2:39 PM · Dec 4, 2022
Uutinen on sitä, kun ihmiset raportoivat siitä mitä tapahtuu todella. Algoritmi parsii kaiken tämän infon kasaan hetkessä jolloin ”tapahtuu todella” ilmiöstä saadaan reaaliajassa kaikki informaatio mitä ihmiset siitä tuottavat (teoriassa, yhä paremmin onnistuu kun algoritmit kehittyvät, toistaiseksi varsin pirstaloitunutta).
Eri analyysejä kaiketi tarvitaan tulevaisuudessa ainakin viihteenä kun lähde tunnustaa rohkeasti värinsä. Algoritmi kun tulee olemaan se puolueeton lähde siitä mitä tapahtuu todella (mikäli se sellaiseksi koodataan jos ei koodata ollaan myös jännän äärellä jos algoritmia muokataan akselilla oik-vas tms painotuksin)
Ilmoita asiaton viesti
Arto, valitettavasti EI kaadu, vaan homma senkun pahenee.
Tulevaisuuden visio osa II (joka ei saa toteutua)
http://yrjoperskeles.blogspot.com/2022/12/deletoitu-osa-ii.html
Osa I
http://yrjoperskeles.blogspot.com/2022/10/deletoitu.html
Ilmoita asiaton viesti
Wokehan on nyt määritelty Floridassa DeSantisin juristin suulla:
“The belief there are systemic injustices in American society and the need to address them.”
Mitä pahaa wokessa sitten oikein on?
Mitä pahaa
Ilmoita asiaton viesti
Ylellä olisi totta tosiaan priorisoinnin paikka jottei ”tuohisiivet” olisi nykyisistä alati kasvavia ” money money….” virtaa,siitä huolimatta vaikka sitä tarvitaankin mutta vaarana on jatkuessaan paisuvana ”tuotantolaitoksena” vie liiaksi sitä ”reporankarahaa”…oisko tietty kohtuus välillä hyvästäkin eikä ns.suojeltuna kassaholvissa.yli tiettyjen rajojen.
Puolueeton vaiko puolueellinen lähtökohdiltaan ?
Ilmoita asiaton viesti