3 miljardia Helsingin kaupunkisuunnittelun mukaiseen liikenteen kehittämiseen, vaihtoehto 8 maakunnan EU tavoitteinen TEN_T liikenneverkko
Helsingin kehittämissuunnitelmat pohjautuvat vihreisiin arvoihin, joissa kuitenkin edellytetään ilman vaihtoehtoja ja niiden tutkimista Helsingin rajua kasvua.
Tapahtuuko se luonnollisena kasvuna, vai Helsingin yksinomaisena tukemisena takamaa alueiden kasvattamisina ja alueella mahdollisesti tehtävien kehittämistoimien kustannuksella.
Tästä alustuksen teki ja ensimmäinen keskustelu aloitettiin blogissa eilen
Vihreä kaupunkisuunnittelu: Johdanto ja Miksi kaupunkeja suunnitellaan | Uusi Suomi Puheenvuoro
mitä sanoo teko – äly Bing asiaan kun siltä kysyy vastausta, kysymyksen tällä muotoilulla:
kone paloittelee ensin kysytyt asiat:
ja raksuttaa minuutin pari:
Suomen ensisijaisena ongelmana on vuodesta 1990 alkaen ollut että tätä ”huolellista suunnittelua ” EU tavoitteisen liikennejärjestelmä mallin toteuttamiseksi, ei ole valtion toimesta tuotettu lainkaan. Koska muut kuin liikennepoliittiset tavoitteet ovat olleet ensisijaisia liikenteelle myönnetyille määrärahoille valtion budjeteissa ja hallinnon tavoitteissa.
Kymi – Mäntyharju kanava kustannuksia on hierottu vuosituhannen vaihteessa, noin miljardin molemmin puolin
Jäljelle jää Kokemäen joen vesistön yhdistäminen Kymijokeen ja Porin kautta Itämereen. siihen ei saada menemään 2 miljardia millään.
Tuloksena 8 maakunnan parhaimmillaan viidennekseen putoavat vienti ja tuonti kustannukset.
Lisä bonuksena alueiden kilpailu teollisuuden sijoituspaikoista rannikko alueiden ”tapulikaupunkien ” kanssa.
+++
Hallitus ei ole vielä tehnyt lopullista raha hanojen aukaisua Helsinki mallille.
¨Tässä vielä ” viimeisen ”keskustelun paikka. Mihin Nesteen osakkeiden myynnistä saadut varat laitetaan. Helsingin raiteille kiinteistö investointien buustaamiseen vai vesiliikenteeseen nykyisten Helsingin takamaa – alueiden elinkelpoisuuden kasvattamisiin ja suoriin EU alueiden välisen tavaraliikenteen ja Järvi Suomen alueellisen matkailun edistämisiin.
—
Veikko, kannattaisiko alla olevaan reagoida? Näistä EU-kuulemisista kun ei tiedoteta mitenkään ”meille tavallisille tien tallaajille”
Kestävä liikenne – yhdistettyjä kuljetuksia koskevan direktiivin tarkistus
Tietoa aloitteesta
Yhteenveto
Yhdistettyjä kuljetuksia koskevalla direktiivillä tuetaan siirtymistä maanteiden rahtiliikenteestä vähäpäästöisempiin kuljetusmuotoihin, kuten sisävesi-, meri- ja raidekuljetuksiin.
Euroopan vihreän kehityksen ohjelmassa kehotetaan nostamaan rimaa ja pitämään kiinni aiheuttaja ja käyttäjä maksaa -vaatimuksesta. Siksi aloitteessa selvitetään,
mitä kuljetusmuotoja olisi tuettava
mitkä tukitoimet soveltuisivat siihen parhaiten.
Aihe
Liikenne
Säädöksen tyyppi
Direktiiviehdotus
Kategorija
Komission työohjelma, Euroopan tulevaisuus-konferenssi
https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/13010-Kest-v-liikenne-yhdistettyj-kuljetuksia-koskevan-direktiivin-tarkistus_fi
Ilmoita asiaton viesti
Kirsi kiitos
Ongelma: Suomen liikennejärjestelmän saaminen EU tavoitteiseksi on yhtä suuri kuin Venäjän muuttaminen demokraattiseksi.
En tiedä nyt tähän hätään muuta kuin sen että jonkun pitäisi viedä Suomi Ruotsin(josta Ruotsi on ”tuomittu” ) mallin mukaisesti EU komissioon – siitä että Suomi ei huomioi riittävästi, siten eikä toteuta omassa kaikkien liikennemuotojen osalta liikennejärjestelmä hallinnossa, akateemisissa tutkimuksissaan, valtion budjeteissa , väylä rakentamisissa( TEN_T verkot), eikä omissa liikennejärjestelmästä tehdyissä vaikutus arvioinneissa EU liikennestrategiassa sovittuja menetelmiä eikä tavoitteita . Jonka johdosta Suomen liikennejärjestelmä ei toimi mm vesiliikenteen osalta tavoitellun mukaisesti .
Huomion arvoista on että Venäjän hyökkäysota paljasti suurimman ongelman eli sen että valtakunnassa palajstui kokonaisuudessaan 8000 sisävesiliikenneväylän käyttämättömyys koska liikennejärjestelmä kehittäminen oli ja on edelleen virheellisesti EU liikennestrategia tavoitteiden vastaisesti Suomessa järjestetty sitten vuoden 1997 TEN_T direktiivin jälkeisenä ajanjaksona -aina tähän päivään saakka.
Ilmoita asiaton viesti