EU – Liikennestrategia vs Suomen liikennepoliittiset päätökset.

 Kuorma autojen kuljetusmäärät nousevat. 

https://www.msn.com/fi-fi/autot/uutiset/kuorma-autoilla-kuljetettu-tavaram%C3%A4%C3%A4r%C3%A4-kasvoi-vuoden-2019-viimeisell%C3%A4-nelj%C3%A4nneksell%C3%A4/ar-BB11Gilj?ocid=msedgdhp

Eikä hälytyskellot ole soineet vielä yli kymmeneen vuoteen….

+++

Kun EU:ssa sovittu kestävän kehityksen mukainen tavoite on säästää niin energiaa kuin infraa sekä valtion liikenteen johdosta syntyviä ns ulkoisia kustannuksia ,siirtämällä liikennettä mahdollisuuksien mukaan raiteille ja vesille.

Suomessa on toimittu täysin vastuuttomasti kun  tutkimukset ja arvioit  kokonaisvaltaisesti  sisävesien  mahdollisuuksista korvata maantieliikennettä  on jätetty vv 2007- 2019 täysin tekemättä , ts se miten EU liikennestrategian tavoitetta toteutettaisiin Suomessa ei ole otettu todesta lainkaan valtion taholta.

+++

Suomessa on noin 8000 km sisävesiväyliä. Ja vain noin 6000 km raiteita .

2000 luvun valinta oli raiteet ja sisävedet jätettiin kaiken tutkimuksen ulkopuolelle.

++

Tarkoitti, että ´hyvin  aloitettu sisävesien kehittäminen 1990 luvulla lopetettiin, vaikka EU liikenne strategia ja tavoite  oli selkeä ja siihen  valmistauduttiin  90 luvulta lähtien — niin sitten kun strategia vihdoin alettiin Eu: tukien avulla toteuttamaan.  https://ec.europa.eu/transport/themes/strategies/2011_white_paper_en 

niin

+++

Sisävesiliikenteen  tutkiminen ,kehittäminen ja tutkimusten tukeminen , vaan yksinkertaisesti lopetettiin  LVM /TEM -ELY hallinnollisissa toimenpiteillä, niin että ei edes Aalto yliopistolle annettu varoja(TEM-Tekes-päätös)  tulla mukaan kansainväliseen sisävesilaivojen kehittämisiin….  vv 2007-2019.  www.sisavesi.fi 

lisää samasta asiasta / viite:    https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/bionavigaattori/tulevaisuutemme-virkamiesten-mielivallan-vai-ja-puutteellisen-asiantuntijuuden-kasissa/  

 

bionavigaattori

merikapteeni,EMLog kokemusta laivapäällikkötehtävien lisäksi mm. Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelu hankinta ja logistiikan johtamisesta , Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johto tehtävistä. Öljyporausalusten suunnittelusta, rakentamisen valvonnasta sekä satamasuunnittelu toiminnoista. Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen johtaminen Suomeen Sisävesiliikenne logistiikan tutkiminen ja sisävesi-itämeri mallisuojatun laivamallin kehittäjä www.sisävesi.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu