EU parlamentti ja Suomen tietoisesti EU tavoitteista eroavat liikenteen ilmasto ja kestävän kehityksen toteuttamis tavoitteet

On hienoa että parlamentissa ”taistellaan” tuloksellisesti Suomen liikenteen kehittämisen puolesta.

Ja on hyvä ja hienoa , että media havaitsee mitä parlamentaarikot tekevät.

MUTTA

Kun asia tarkastelee laajemmin havaitsee, että

Suomen median kiinnostus merenkulun uutisiin on hieman vääristynyt :

Tänään julistettiin  mediassa laajalla skaalalla aina alueradioita myöden suurena voittona ,jota myös parlamentaarikko julisti blogissaan

 

Mutta toisaalta ollaan oltu 12 vuotta tähysin  hiljaa  (parlamentaarikot, kansanedustajat, ministerit ja eri minnisteriöiden edustajat sekä media )  -nostamatta keskusteluun kokonaisvaltaisen kehittämisen merenkulkua ,sellaista jossa on kaksi erillistä liikennemuotoa -meriliikenne ja sisävesiliikenne .  Kummallekin täysin omat EU tavoitteet ja liikenneverkot :   Investoinnit liikenneinfrastruktuuriin — Euroopan ympäristökeskus (europa.eu)

 

 

 

 

joita on jo tiukennettu( siksi taustalla expired leima)  ,

mutta jopa edellä  mainitusta tavoitteesta on huomio että Suomi ei ole vielä edes aloittanut sisävesiliikenteelle sovitun liikenneverkon avulla tapahtuvaa toimintaa ja tavoitteen tutkimista , – keskustelua siitä miten rekka liikennettä siirretään vesiliikenteeseen EU ilmasto ja kestävän kehityksen mukaisesti .

Ei, vaikka meillä on EU ssa laajin (Km) sisävesiväylästö ja VTT:n havainto siitä että maamme sisävesiväylästöä voidaan käyttää kuorma auto liikenteen volyymisiirtoihin vesiliikenteeseen ,sen ympärivuotiseen toteuttamisiin muuallakin kuin pelkästään Saimaan syväväylä osuudella ,minkä LVM ja eduskunta jo vuonna 1997 valitsivat TEN_T sisävesien ydinverkko osuudeksi ilman kattavaa sisävesien liikenne verkko tavoitetta., …

 

 

Sisävesiliikenteen tavoitteiden torjuminen alkoi jo vuonna 1997 kun TEN_T verkkojen ensimmäisestä versiosta pudotettiin kokonaisuudessaan sisävesiliikenteen alueellisen  saavutettavuuden verkko ja sen avulla edellä mainitun tavoitteen toteuttaminen.

lisäluettavaa jo kerrottua  aiheesta

EU Mega hankkeet TEN – T verkkoa toteutettaessa vs. Suomen liikennejärjestelmä suunnittelu | Uusi Suomi Puheenvuoro

Missä olet ja minne menet Suomen merenkulun tutkimus ja hallinto | Uusi Suomi Puheenvuoro

Suomalaiset EU tavoitteista poikkeavat ratkaisut EU ssa sovittuun TEN_T liikenneverkkoon ja liikennejärjestelmäämme | Uusi Suomi Puheenvuoro

Itärata vai korvaava reitti Saimaan kanavalle | Uusi Suomi Puheenvuoro

Saimaan kanavan merkitys – ystävyys vai liikenne – milloin naamiot riisutaan Suomessa ? | Uusi Suomi Puheenvuoro

ORPON KOKOOMUS, -LIIKENNE ,-TIEDE JA TUTKIMUS sekä niiden merkitys -SUOMEN TALOUTEEN | Uusi Suomi Puheenvuoro

Taikureiksiko Orpo ja Valtonen aikovat -Yle/Taloussanomat /Hesari ? | Uusi Suomi Puheenvuoro

 

 

bionavigaattori
Sitoutumaton Pyhtää

Merikapteeni, EMLog, Pyhtäällä asuva eläkeläinen jne....

Kokemusta eläkepäivien viettoon hankitun laivapäällikkö tehtävien lisäksi mm.

Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelusta hankinnasta kuljetuksista ja logistiikan johtamisesta,

Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johdosta

Öljyporausalusten suunnittelusta, niiden rakentamisten telakka aikaisesta valvonnasta sekä yleissatamien satamasuunnittelu toiminnoista.

Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen aloituksen johtaminen Suomessa.

Sisävesiliikenne logistiikan, intermodaali liikenteen ja EU liikennestrategian tutkimisista

Suomalaisen jäissä kulkevan, itselastaavien sisävesi-itämeri mallisuojatun kontti ja bulk laivamallien kehittäjän töistä www.sisävesi.fi

Ja vuonna 2020 perustetun Sisävesiliiton asiamies www.sisavesiliitto.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu