EU parlamentti ja Suomen tietoisesti EU tavoitteista eroavat liikenteen ilmasto ja kestävän kehityksen toteuttamis tavoitteet
On hienoa että parlamentissa ”taistellaan” tuloksellisesti Suomen liikenteen kehittämisen puolesta.
Ja on hyvä ja hienoa , että media havaitsee mitä parlamentaarikot tekevät.
MUTTA
Kun asia tarkastelee laajemmin havaitsee, että
Suomen median kiinnostus merenkulun uutisiin on hieman vääristynyt :
Tänään julistettiin mediassa laajalla skaalalla aina alueradioita myöden suurena voittona ,jota myös parlamentaarikko julisti blogissaan
Mutta toisaalta ollaan oltu 12 vuotta tähysin hiljaa (parlamentaarikot, kansanedustajat, ministerit ja eri minnisteriöiden edustajat sekä media ) -nostamatta keskusteluun kokonaisvaltaisen kehittämisen merenkulkua ,sellaista jossa on kaksi erillistä liikennemuotoa -meriliikenne ja sisävesiliikenne . Kummallekin täysin omat EU tavoitteet ja liikenneverkot : Investoinnit liikenneinfrastruktuuriin — Euroopan ympäristökeskus (europa.eu)
joita on jo tiukennettu( siksi taustalla expired leima) ,
mutta jopa edellä mainitusta tavoitteesta on huomio että Suomi ei ole vielä edes aloittanut sisävesiliikenteelle sovitun liikenneverkon avulla tapahtuvaa toimintaa ja tavoitteen tutkimista , – keskustelua siitä miten rekka liikennettä siirretään vesiliikenteeseen EU ilmasto ja kestävän kehityksen mukaisesti .
Ei, vaikka meillä on EU ssa laajin (Km) sisävesiväylästö ja VTT:n havainto siitä että maamme sisävesiväylästöä voidaan käyttää kuorma auto liikenteen volyymisiirtoihin vesiliikenteeseen ,sen ympärivuotiseen toteuttamisiin muuallakin kuin pelkästään Saimaan syväväylä osuudella ,minkä LVM ja eduskunta jo vuonna 1997 valitsivat TEN_T sisävesien ydinverkko osuudeksi ilman kattavaa sisävesien liikenne verkko tavoitetta., …
Sisävesiliikenteen tavoitteiden torjuminen alkoi jo vuonna 1997 kun TEN_T verkkojen ensimmäisestä versiosta pudotettiin kokonaisuudessaan sisävesiliikenteen alueellisen saavutettavuuden verkko ja sen avulla edellä mainitun tavoitteen toteuttaminen.
lisäluettavaa jo kerrottua aiheesta
Missä olet ja minne menet Suomen merenkulun tutkimus ja hallinto | Uusi Suomi Puheenvuoro
Itärata vai korvaava reitti Saimaan kanavalle | Uusi Suomi Puheenvuoro
Taikureiksiko Orpo ja Valtonen aikovat -Yle/Taloussanomat /Hesari ? | Uusi Suomi Puheenvuoro
google oli kääntänyt väärin : tässä alkuperäinen teksti : ” 30 % of road freight over 300 km should shift to other modes such as rail or waterborne transport by 2030, and more than 50 % by 2050, facilitated by efficient and green freight corridors. To meet this goal will also require appropriate infrastructure to be developed. ”
Ilmoita asiaton viesti