Faktaministeriön hatarat faktat ja faktoja tarkistamaton Hesarin haastattelu  

Hesari tänään Sivu 35 | 27.4.2024 | Helsingin Sanomat (hs.fi)  

Liikenneministeri julistaa “tämä on tämmöinen faktaministeriö” 

Hesari komppaa ajatusta, ei  tuo jutussaan ilmi minkään asteista epäröintiä ei tarkastele faktojen taustoja eikä  havaitse, että kokonaisuudesta irti revittyjen osien merkitys saattaa muuttaa merkityksen täysin päinvastaiseksi, kun aiheet tuodaan oikeaan ympäristöön, ne saadaan täydennettyä ja esitetyt faktat laittaa oikeisiin  mittasuhteisiin.   

Suomen liikenne suunnittelusta puhuttaessa se puuttuva vaikutus arvio konteksti on  EU direktiivit ja niiden edellyttämä kokonaisuus ,

Kolme esimerkkiä , otetta artikkelista. Ja niihin kommentit : 

Ministerin julistus liikenteen tulovirroista ilman valtion kulujen erittelyjä tai edes mainintaa niistä: 

 

Vastine 

Kun artikkeliin tuodaan esiin valtion kulut esiin niin mielikuva saattaakin muuttua.

Suurin liikenteen vuosittainen  kulu, mitä missään mediassa ei sen enempää käsitellä on Trafin julkaisema ,kansainvälisillä laskentamenetelmillä tuotettu Suomen valtion liikenteestä aiheutuvista ulkoisten kulujen suuruus :  

Kirjoita tähän esityksen otsikko tai väliotsikko (paikallisliikenneliitto.fi) 

Ministeristerin julistus logistiikan tehokkuudesta.  

 

 

 

Vastine 

Voisiko Hesari tai joku muu  seuraavaan lehti artikkeliin ottaa ylläolevien julistusten jälkeen keskusteluun maanteitten raskaan maantieliikenteen  vaihtoehto vertailun 

 

 

ja samoin verrata tulevaisuuden kuljetuksia EU tilintarkastustuomioistuimen raportin perusteella mistä  eduskunta on hyvin informoita. ote eduskunnan intermodaali liikenne käsittelyn asiantuntija lausunnosta.  .

 

Yllä esiintuotujen toimien  tavoitteena on pienentää sekä liikenteen ulkoisia kustannuksia, että vähentää energian kulutusta, liikenteen päästöjä ja tuoda lisää kilpailukykyä.  Lisäta alueellisen saavutettavuuden avulla  erityisesti Järvi Suomen alueellisen  logistiikan kehittämisillä muuttaa sisäsuomen takamaa alueet itsenäisiksi , suoriin tavaraliikenteen rekka kuljetukset rannikolta tulevaisuuden suoraan laivoilla tapahtuviin alueellisiin yhteyksiin.  Tarkoittaa että alueet ovat  kykeneviä  .myös Suomesta – suoriin laivayhteyksiin EU  alueiden kanssa , vuoteen 2050 mennessä rakennettavien TEN_T verkkojen avulla, 

Ministerin julistus korjausveloista:  

 

Vastine : 

Mennäänpä vielä yksi aste ylöspäin tarkastuksessa.  

Liikenne 12 suunnittelu perustuu Suomessa vuonna 2010 toteutettuun liikennerevoluutioon, jossa poistettiin ja muutettiin hallinnon organisaatioiden velvollisuudet ottaa huomioon liikennesuunnittelussa EU tavoitteet kaikilta osin . Liikennerevoluutio: inhimillistä vaikuttavuutta – Sitra 

Kauppamerenkulun asetuksin väylistä jne… ja Suomen laki ja hallinnon organisaatio muutosten avulla koko liikenne  järjestelmämme sopeutettiin  neljälle liikennemuodolle siten, että yhdistettiin sisävesi ja meriliikenne niin valtion suunnitelmissa budjeteissa kuin tutkimuksissa merenkuluksi, vesiliikenteeksi, jota ohjataan pelkästään meriliikenne tavoitteisesti. kun EU ssa on viisi itsenäistä liikennemuotoa joiden avulla kehitetään kestävää liikennettä optimoiden liikennemuoto kohtaisesti tavaraliikenteen vaihtoehdot mm Intermodaali liikenne direktiviin avulla. Liikennemuodot – Euroopan komissio (europa.eu)

Suomessa mentiin jopa niin pitkälle, että yhdistettiin laki liikennejärjestelmäsuunnittelusta tieliikenteen ylläpidosta annettuun lakiin. EU liikennestrategian lähtiessä siitä että EU liikennejärjestelmiä suunnitellaan viiden itsenäisen liikennemuodon avulla.  Laki liikennejärjestelmästä ja maanteistä 503/2005 – Ajantasainen lainsäädäntö – FINLEX ®

Yllämainitusta syystä sisävesiliikenteen sadat sulut ja kolmen vesistön muut kuin meriliikenne aluksille soveltuvat kauppamerenkulun alusten liikennöimiseen tarvittavat korjaukset ja korjausvelka arviot siitä mitä tarvitaan kullakin vesistöllä,  että EU ssa käytössä olevien sisävesi tavoitteisten mukainen liikenne saataisiin toteutettua, mukaan luettuina liikennemuoto siirrot raskaan maantieliikenteen osalta sisävesille,  ovat jätetyt sisävesiliikenteen osat kokonaan arvioimatta., 

 

bionavigaattori
Sitoutumaton Pyhtää

Merikapteeni, EMLog, Pyhtäällä asuva eläkeläinen jne....

Kokemusta eläkepäivien viettoon hankitun laivapäällikkö tehtävien lisäksi mm.

Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelusta hankinnasta kuljetuksista ja logistiikan johtamisesta,

Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johdosta

Öljyporausalusten suunnittelusta, niiden rakentamisten telakka aikaisesta valvonnasta sekä yleissatamien satamasuunnittelu toiminnoista.

Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen aloituksen johtaminen Suomessa.

Sisävesiliikenne logistiikan, intermodaali liikenteen ja EU liikennestrategian tutkimisista

Suomalaisen jäissä kulkevan, itselastaavien sisävesi-itämeri mallisuojatun kontti ja bulk laivamallien kehittäjän töistä www.sisävesi.fi

Ja vuonna 2020 perustetun Sisävesiliiton asiamies www.sisavesiliitto.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu