Hallituksen Automaation edistämispäätökset liikenteelle 25.11.2021  

Hallitus julkaisi tänään 25.11.2021 liikenteen automaatiopäätökset sekä niiden selvittämiset vesiliikenteelle 2.12.2021 

Valtioneuvostolta periaatepäätös liikenteen automaation edistämisestä – liikenne- ja viestintäministeriö (lvm.fi)  

+++

Pakistanissa paikallinen päivälehti Dawn julkaisi 6.11.2021 seuraavaa : (Google käännös sivulta https://www.dawn.com/news/1656231  )  otsikolla 

 Sisävesiliikenne sosioekonomisesti kannattavaa: 

ISLAMABAD: Maailmanpankki on laatinut tutkimuksen sisävesiliikenteen (IWT) kehittämisestä Pakistanissa, ja vaikka se pitää sitä sosioekonomisesti kannattavana, se sanoo, että liikennemuoto todennäköisesti johtaa suuriin taloudellisiin hyötyihin maalle, kuten rahti- ja matkustajavirrat osoittavat. Ennusteet.

 Maailmanpankki ehdotti ”Inland Waterways Transport Study in Pakistan” -tutkimuksessaan, joka toimitettiin Dawnin saataville keskiviikkona, meriministeriön alaisuudessa toimivan sisävesiviranomaisen (IWA) perustamista, jotta Pakistanin sisävesiliikenteen kehittämisjärjestelyt vakiinnutetaan. ” 

+++ 

Suomen liikenneinfraa ja liikennejärjestelmää  on vuodesta 2011 alkaen kehitetty neljän liikennemuodon  järjestelmässä. Josta puuttuu sisävesiliikenteen liikennemuoto

+++

EU sopimukset eivät  ole hallitusta eikä eduskuntaa saanut muuttamaan vesiliikenne liikennemuoto käsittelyjä kahteen virallisesti  eriytettyihin osioihin ja budjetteihin , vaan pyrkii kaikin käytettävissä olevin keinoin pitämään ja vastoin EU sopimuksia ja käytännön toimia yhdistämään vielä olemassa olevat erillissäännöstöt samaan säännöstöön ja pelkän meriliikenne säännöstön alle tai yhteneväksi.  https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/KokousPoytakirja/Documents/LiVP_51+2021.pdf  /kohta 9   https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/KokousPoytakirja/Documents/LiVP_52+2021.pdf /kohta 7

https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/KokousPoytakirja/Sivut/LiVP_54+2021.aspx /kohta 4

 

+++ 

Olisikin mitä ilmeisinta tarvetta , etsiä tahoa  esittämään maailmanpankille Pakistanin tutkimusta vastaavan tutkimuksen tekemistä, Suomen mahdollisuuksista käyttää sisävesiliikenteemme koko kapasiteettia   valtakunnan parhaaksi.  

EU ei siihen ole vuodesta 2011 alkaen kyennyt, vaikka sillä on selkeät sopimukset sen liikenteen osalta kävellä hallituksen päätökset nurin.,,,

+++

 

+++ 

 

Minusta tulisi mitä pikaisemmin tehdä arvioit Suomen 8000 sisävesiväyläkm osalta Pakistanin tapaan.  Sen sijaan , että Suomessa ollaan edetty hallituksen toimesta nyt jo käytännön automaatioratkaisujen kokeiluihin ilman, että kaikki liikennemuodot olisivat mukana   perustutkimuksissa valtakunnan tason arviointien ja siinä kaikkien liikennemuotojen mahdollisuuksista toteuttaa  automaatiota; kestävän kehityksen mukaisesti, sen mukaan, mikä on sovittu mm EU liikennestrategiassa, jossa edellytetään mm sisävesien liikennevolyymien kasvattamista ja kuorma auto liikenne volyymien siirtoja raiteille ja vesiliikenteeseen.

Sain pyynnöstä esittää  allaolevan sisävesien kehittämistavoitten lähtökohdan  eduskunnan liikenne ja viestintävaliokunnalle 17.11.2021:

+++

+1
bionavigaattori
Sitoutumaton Pyhtää

merikapteeni,EMLog
kokemusta laivapäällikkötehtävien lisäksi mm.
Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelu hankinta ja logistiikan johtamisesta , Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johto tehtävistä. Öljyporausalusten suunnittelusta, rakentamisen valvonnasta sekä satamasuunnittelu toiminnoista. Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen johtaminen Suomeen Sisävesiliikenne logistiikan tutkiminen ja sisävesi-itämeri mallisuojatun laivamallin kehittäjä
www.sisävesi.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu