Harakka ja Ranne- sankareita vai ei – vaiko ihan jotain muuta ?

Facebookissa tuli pääsiäs – keskusteluun  ”Overtonin ikkuna”  overtonin ikkuna – Haku (bing.com)

Harakan ja Ranteen kannattajien ja puolueiden välinen kiista siitä, kumman toimenpiteillä on saatu 20 vuotta sitten tapahtuneen rekka liikenne onnettomuuden aiheuttama yksi vaihtoehtoinen toimenpide tehtyä – on tyypillinen esimerkki Suomen liikennepoliittisesta keskustelusta.

Jossa eduskunnan keskustelut  liikenne aiheisten lakien lainlaatimisista alkaen  Professori kansanedustaja -Erkki ”Susi” Pulliainen Saimaan liikennerajoituksista-1990 : ”Siperian tiikerin rauhoitus Suomessa” | Uusi Suomi Puheenvuoro    ovat keskittyneet ja huipentuneet  asiakysymysten sijaan henkilöittämisiin :   Etkö osaa yhtään hävetä, liikenneministeri Lulu Ranne? | Uusi Suomi Puheenvuoro , mikä  samalla vahvistaa pelkästään sitä kokonaisuutta jossa keskustelu käydään  ainoastaan yhden ja ainoan totuuden sisällä , ilman EU ssa sovittua liikennejärjestelmä kokonaisuutta ja niissä esitettyjä vaihtoehtoja.  pitäytymisistä  ?

Tässä liikennepolitiikan

Overtonin Suomalaisessa  ikkunassa ,

Suosittu (POPULAR)  keskustelu on henkilökultista keskusteleminen , Hyväksyttävää(Sensible /Acceptable)  on vielä tehdä raide maantie ja meriliikenne ehdotuksia, joilla Suomen liikennepoliittinen keskustelu ja päätöksen teko pidetään juuri siinä skaala kohdassa, mikä on saatu sovittua  Suomen liikennerevoluutiossa vuonna 2010 Sitran ja LVM eduskunnalle tekemien sääntöjen perusteella  – eli keskustelu neljän liikennemuodon -maantie. raide meri ja ilmaliikenteiden sisällä. Vuonna 2010 LVM:n ja Sitran aloittaman ja edelleen käynnissä olevan toteutuksen : Liikennerevoluution – mahalaskun merkit ? | Uusi Suomi Puheenvuoro

Sisävesiliikenne tavoitteiset tutkimukset ja keskustelut ovat luokassa radikaalin yläosa ja hyväksymätön keskustelun aihe( Radical /Unthinkable). 2.8-Suomen-Sisävesiliikenne-poliitisia-päätöksiä-ja-kommentteja-vv-2005-2016.pdf (sisavesi.fi) sivu 8/11 

Maantieliikenne on otettu lainsäädännässä  jopa  samaan lakiin koko liikennejärjestelmän kehittämis perustaa määritettäessä , samalla jättäen   liikennejärjestelmää koskevan EU lainsäädännän mm Intermodaali liikenne direketiivi 92/106 ETY, EU liikennestrategian ja TEN_T direktiivin ne osat ,- joissa edellytetään maanteiltä volyymien siirtoja raiteille ja vesille , -niitä ei käsitellä eikä tunnisteta laissa  lainkaan .

Laki liikennejärjestelmästä ja maanteistä 503/2005 – Ajantasainen lainsäädäntö – FINLEX ®

Tarkoittaa, selkeää vihreää valoa niin tutkijoille kuin virkamiehille siitä, että liikenteen kehittämistavoitteista toteutetaan kokonaisuudessaan, raide meri ja maantieliikenne tavoitteet , ilman sisävesiliikenteelle tehtyjä omia ,tai  EU direktiiveissä  tai liikennestrategiassa esitettyjä vaatimuksia.

Pelkkä vetytalous nykyisen liikenteen ja alue talouden eriarvoisuuskehittämisen muuttaja ? | Uusi Suomi Puheenvuoro

 

Thumb image

Liikennepolitiikassa  ikkunan POLICY .

kohta on  merkattu EDUSKUNTAAN, LVM:n ja Sitran toimesta tehdyllä liikennerevoluutio säännöstöillä , edellä kuvatun mukaisesti rekka, raide ja meriliikenteen ylläpitoon ja kehittämisiin keskittyen ja tapulikaupunki hengessä. lts_2017-55_978-952-317-482-5.pdf (doria.fi) , joille poliitikot ja lobbarit ovat  tehneet hallitus ohjelman perustaksi (Sipilän hallitukselle)  jopa Ruotsi -Suomi liikenne infra  tutkimuksia, joista mm Ruotsin kaikki EU tavoitteiset sisävesiliikenne vertailut Suomen vastaaviin ovat jätetyt  – Policy määritelmien perusteella – niin poliittisten kuin elinkeinojärjestöjen hyväksynnöillä – tutkimatta ja siten vertailun ulkopuolelle.  Liikenneverkko ja kansantalous – Suomi–Ruotsi vertailua – PTT

Chat GPT3.5 lausuu loihtimaan edellä kuvatun perusteella sille tehtyyn kehotteeseen :

 

Piirros ei ole Chat GPT 3.5 tekemä :

bionavigaattori
Sitoutumaton Pyhtää

Merikapteeni, EMLog, Pyhtäällä asuva eläkeläinen jne....

Kokemusta eläkepäivien viettoon hankitun laivapäällikkö tehtävien lisäksi mm.

Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelusta hankinnasta kuljetuksista ja logistiikan johtamisesta,

Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johdosta

Öljyporausalusten suunnittelusta, niiden rakentamisten telakka aikaisesta valvonnasta sekä yleissatamien satamasuunnittelu toiminnoista.

Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen aloituksen johtaminen Suomessa.

Sisävesiliikenne logistiikan, intermodaali liikenteen ja EU liikennestrategian tutkimisista

Suomalaisen jäissä kulkevan, itselastaavien sisävesi-itämeri mallisuojatun kontti ja bulk laivamallien kehittäjän töistä www.sisävesi.fi

Ja vuonna 2020 perustetun Sisävesiliiton asiamies www.sisavesiliitto.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu