Heikkoja signaaleja

Helsingin kaupungin poliittinen päätös olla rakentamatta uutta tunnelia antaa aiheen tutkia koko valtakunnan tason liikennettä uudelta näkökulmalta.

paljon on kirjoitettu siitä miksi päätös tehtiin. Ja siitä miksi päätös olisi pitänyt olla toinen mitä se oli.

Eräs blogisti( Timo Hyvönen)  tiivisti uuden tiedon tarpeen ( 2.10.2019 blogissaan) näin:

”Olen samaa mieltä siinä, että tarvitsemme kokonaisvaltaisempaa ymmärrystä niin Helsingin elinvoimaisuudesta ja elävyydestä kuin kaupungin toimivuudesta ja liikenteen tarkoituksenmukaisesta järjestämisestä. ”

Mielestäni juuri tuo kokonaisvaltaisuus on avainsana se missä  valtiovallan(LVM)  olisi tullut olla mukana ja sen olisi tullut kriittisesti puuttua  Helsingin ylimitoitettuihin kestävän kehityksen vastaisiin tavaraliikennejärjestelyihin (viite:http://www.sisavesi.fi/wp-content/uploads/2018/04/15.1-Kotkan-satama-ja.pdf sivu 16/20 )  .

Viimeisin em tukeva tavaraliikenne osuuden laput silmillä mennyt päätös oli tukea 180 miljoonalla eurolla UPM vientiliikenteen järjestämistä Vuosaaren kautta tapahtuvaksi.

Nyt olisi aika erityisesti vihreillä ja demareilla hyvä mahdollisuus realistisesti aloittaa tutkimukset ja arvioida koko valtakunnan liikennevolyymit, optimaaliset kestävän kehityksen mukaiset reitit , väylät mukaan lukien maamme satama tarpeet eri tavara ja henkilö liikenteessä tarvittaville multimodaali kuljetuksille eri liikennemoodeilla, niin kotimaan, Euroopan kuin maailmanlaajuisille matkoilla, hallitusohjelmaan nyt vasta otetun jo vuonna 2011 EU liikennestrategian noudattamisen aloittamiseksi myös Helsingin tarpeitten osalta.

 

bionavigaattori

merikapteeni,EMLog kokemusta laivapäällikkötehtävien lisäksi mm. Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelu hankinta ja logistiikan johtamisesta , Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johto tehtävistä. Öljyporausalusten suunnittelusta, rakentamisen valvonnasta sekä satamasuunnittelu toiminnoista. Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen johtaminen Suomeen Sisävesiliikenne logistiikan tutkiminen ja sisävesi-itämeri mallisuojatun laivamallin kehittäjä www.sisävesi.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu