Helsinki-strategia : Älykkäät liikenneratkaisut ovat sujuvan kaupungin perusta

Helsingin kaupunki esitteli tänään toimintastrategiansa .

Liikenteen osalta strategiassa oli Hesarin mukaan , Helsingin uusi strategia valmistui: Tämä kaikki muuttuu seuraavan neljän vuoden aikana – Kaupunki | HS.fi pieni  tämän blogin otsikkoa vastaava

 ”Älykkäät liikenneratkaisut ovat sujuvan kaupungin perusta ” ,   maininta

+++

Helsingin kaupunki pitää liikennetutkimus ja tilastoja :

Liikennetutkimus ja -tilastot | Helsingin kaupunki  joissa kerättyjä

”Tietoja käytetään liikennesuunnitelmia laadittaessa.”

+++

Kysymys

Onko liikenne ja kaupunki suunnitelmissa käsitelty rekka liikennettä EU tavoitteiden näkökulmasta ?

Joko tavoiteltu rekka volyymien pieneneminen näkyy tilastoissa.

Miten Kaupunki on ottanut huomioon pienenemisen  kokonaisstrategiassaan.

EU liikennestrategiassa tavoite mainittiin jo vuonna 2011  ,ja se pitää sisällään :

 Raskaan liikenteen maantieliikenne volyymien puolittamisen vuoteen 2050 mennessä keskipitkillä matkoilla, sii rtämällä niitä raide ja vesiliikenteeseen ? Valkoinen kirja 2011 | Liikkuvuus ja liikenne (europa.eu) 

 

Kysymyksen tavoite on selvittää se :

Onko kaupungin johdolla jo jokin arvio siitä miten tätä siirtoa on aloitettu valtakunnan tasolla  toteuttamaan Hesari, Tutkijat ja Helsingin ruuhkautuminen | Uusi Suomi Puheenvuoro ja mitä nämä EU liikennestrategiassa ( ks valtion suunnitelmat  vs  EU liikennestrategia toteuttamisprioriteetit ja  vastuut  Faktat MKH 05.2008 ; Scenariot 2010 ; EU – 2011 / 2021 ja LVM 26.05.2021 | Uusi Suomi Puheenvuoro )   tavoitellut siirrot toteutettaessa merkitsee Helsingin kaupungin rekka liikenteelle.  Edelleen kysymys siitä onko tehty tutkimuksia ja arvioita eri skenaarioista miten eri vaihtoehdot (raide ja sisävesiliikenteeseen siirroista ) vaikuttavat Helsingin satamatoimintoihin ja niiden volyymeihin.

Loppukaneetti

Kyse on noin 4 miljardin euron vuosittaisesta vaikutus kertymästä Satamatoimintojen avulla Helsingin kaupungin elinvoimaisuuteen . Tuon rahamäärän  lähivaikutus alueelle on suuri.

Kysymys on varsinkin  siitä miten Helsingin kaupungissa tulee toimia tulevaisuuden kutistuvassa tulovirrassa kun 30% tuosta 4 miljardista voi poistua vuosittain alueelta Järvi Suomen alueelle.

viite:

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/bionavigaattori/otteita-hesarin-paakirjoituksista-31-05-2002-ja-19-03-2009-vs-vtt-37-73-2009-ja-eu-liikennestrategia/

 

0
bionavigaattori
Sitoutumaton Pyhtää

merikapteeni,EMLog
kokemusta laivapäällikkötehtävien lisäksi mm.
Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelu hankinta ja logistiikan johtamisesta , Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johto tehtävistä. Öljyporausalusten suunnittelusta, rakentamisen valvonnasta sekä satamasuunnittelu toiminnoista. Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen johtaminen Suomeen Sisävesiliikenne logistiikan tutkiminen ja sisävesi-itämeri mallisuojatun laivamallin kehittäjä
www.sisävesi.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu