Hesari huomio, olisiko nyt aika?

Ottaa hattu käteen ja katsoa esimerkkiä Väylä viraston tekemää ehdotusta ylisuurista raideliikenne hankkeista.  Samalla voi vilkaista  omaa 3.4.2009 tekemäänne lehden pääkirjoitusta.

 

Väylävirasto

Väylävirasto on alkanut etsiä, säästöjä valtavasta raideliikenne investointibuumista, jota on valmisteltu yli kymmenen vuotta.

Yle kertoi jokunen päivä sitten väyläviraston omasta tutkimuksesta, jolla säästetään satoja miljoonia valtion varoja, kun Helsingin pisararataa ei tarvitsisikaan rakentaa, vaan selvittäisiin uudenlaisilla logistiikan järjestelyillä. Rautatieliikenne | Yle Uutiset   tosin samaan hengenvetoon ylellä oli artikkeleita kolmesta muusta (tosin pienemmistä) raideliikenne investointi hankkeesta, mm itäsuomeen….

 

Hesari tänään 19.06.2022

Hesari jatkaa yksipuolista Liikenteen kehittämistavoitteista kirjoittamista – , pelkin Mutu menetelmin tai ei ollenkaan  perusteltuina. Hesari pääkirjoituksessaan yksinkertaisesti toteaa, eli jatkaa ylen linjaa raide ja maantieliikenteen lobbausta, ilman kestävän kehityksen ja selkeän logiikan mukaisten EU :ssa sovittujen ilmasto energia ja kustannussäästöjen mukaisia vaihtoehtoja:

 

.  Jättämällä sisävesiliikenteen vaihtoehdon arvioimatta ja toteamalla yllä mainitun yksikantaan, ilman sisävesiliikenne kehittämisvaihtoehtojen tutkimisen tarvetta tai mahdollisuutta.

Tämä tehdään pokkana, vaikka jo yli vuosikymmen on ollut erityisesti Hesarilla tiedossa, että koko valtakunnassa noita kymmeniä tuhansia rekkoja on nyt jo liikaa ja jota voitaisiin toisenlaisella väylä ja liikennesuunnittelulla vähentää radikaalisti. Samalla säästettäisiin niin infra kuluissa, liikenteen ulkoisissa kuluissa ja kyettäisiin vastaamaan ilmasto ja energia tavoitteisiin koska vesiliikenne:

eli paluuta- Hesari ,  tahdotaan vuoden 3.4.2009 aloitetulle, mutta koko 2010 vuosikymmenen ajan keskeytetylle liikenne poliittiselle linjalle.

Hesarin pääkirjoitustoimittajalle oli hankeesittelyssä niin   VTT tutkimus asiasta –

kuin Suomen Vesitieyhdistyksen tutkimus bioenergia kuljetuksista vesitse .Slide 1 (sisavesi.fi)

jossa kokonaisvaltaisesti kolmella vesistöllä on mahdollisuus korvata rekka liikennettä Keitele Päijänne alueella tehdyn mukaisesti.  pääkirjoitus edellytti 3.4.2009 ministeri Pekkariselta tutkimus toimia, joita mitään ei ole vielä aloitettu, vaan on jatkettu neljän liikennemuodon kehittämistä ilman sisävesiliikenne vaihtoehtoa.

 

+1
bionavigaattori
Sitoutumaton Pyhtää

merikapteeni,EMLog
kokemusta laivapäällikkötehtävien lisäksi mm.
Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelu hankinta ja logistiikan johtamisesta , Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johto tehtävistä. Öljyporausalusten suunnittelusta, rakentamisen valvonnasta sekä satamasuunnittelu toiminnoista. Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen johtaminen Suomeen Sisävesiliikenne logistiikan tutkiminen ja sisävesi-itämeri mallisuojatun laivamallin kehittäjä
www.sisävesi.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu