Hesarin ja LVM:n – kiinteä vastavuoroinen toimintamalli ?

 

 

 

Kysymys 1 

Muuttuuko mediassa  mielipide faktaksi,  kun valtion korkea virkamies tukee lehdessä julkaistua  mielipidettä ?

Riittääkö se  faktantarkastukseksi lehden  mielipide osastolle ?

Kysymys 2 

Voiko virkamies osallistua julkiseen keskusteluun julkistamalla puolitotuuksia; ilmeistä on, että maanteitten osalta CEF rahoitusta on haettu täysimääräisesti ,jopa rajoja koetellen ,mutta kokonaisuuden toteutus on tehty vain neljälle liikennemuodolle kun EU ssa on viisi liikennemuotoa joille voidaan hakea tukea

Toiminnan taustalla on vuonna 2010 Eduskunnassa hyväksytty liikennerevoluutio,    Vuonna 2010 LVM:n ja Sitran aloittaman ja edelleen käynnissä olevan toteutuksen : Liikennerevoluution – mahalaskun merkit ? | Uusi Suomi Puheenvuoro         minkä avulla voitiin yksi liikennemuoto jättää huomiotta.

Tarkoittaa, että samalla Suomessa on jätetty koko EU ssa sovittu liikennejärjestelmän ehken tärkein osa eli liikennejärjestelmä kokonaisuudella haettava kestävän kehityksen mukainen- optimaalinen multimodaali suunnittelu ja toteutus .  Se on Suomessa jäänyt  toteuttamatta  –  koska raskaan maantieliikenne volyymien siirrot vesiliikenteeseen, maantietomme mahdollistamien  liikenne moodien ja siirtojen avulla, yli 7000 km sisävesiväylien käyttöön otolla  ovat kokonaan jätetty suunnittelun ulkopuolelle niin kotimaan vaatimuksin  .3.2 Sisävesiliikenne ja väylät (sisavesi.fi)  kuin vastaavin EU tavoittein Valkoinen kirja 2011 – Euroopan komissio (europa.eu)

Joiden suunnittelun ja toteuksen yksi osa olisi  juuri LVM:n  CEF rahoituksilla tuotettavaa suunnittelua ja toteuttamista.

.  Suomessa on vuodesta 1990 toteutettu täysin päinvastaista liikennemuotojen avulla tehtävää liikennejärjestelmää.

Professori kansanedustaja -Erkki ”Susi” Pulliainen Saimaan liikennerajoituksista-1990 : ”Siperian tiikerin rauhoitus Suomessa” | Uusi Suomi Puheenvuoro

Tarkoittaa sitä,  että meillä on valtion tuella toteutettu kokonaisvaltaisesti sisävesilaivaliikenne volyymien siirtoja raiteille ja rekoille. Kun EUssa tavoite on asetettu päinvastaiseksi, jota tulisi noudattaa.,

 

Mutta meillä on erityisesti vastoin vuonna 2011 voimaan astunuttu liikennestratregtiaa jota Suomenkin tulisi toteuttaa ,ottamalla tavoitteet huomioon omassa liikennejärjestelmä suunnittelussa -Liikenne 12 .  Liikenne 12 tuotettiin tietoisesti LVM:n tuottamilla virheellisillä sisävesiliikenteen perustiedoilla.

Liikenne 12 suunnitelmassa vuonna 2021 oli vain 19 virhettä, nyt puutteellisia kohtia 2023 liikenteen osalta Hallituspaperissa on 30 kohtaa | Uusi Suomi Puheenvuoro

Suomessa  viidennen liikennemuodon eli sisävesiliikenteen tukihakemuksia ei ole(hyväksytty lähetettäväksi-tai tuettavaksi)   tehty koko CEF voimassa olo aikana eli sitten vuoden 2014 alkaen

2.8-Suomen-Sisävesiliikenne-poliitisia-päätöksiä-ja-kommentteja-vv-2005-2016.pdf (sisavesi.fi)    erityisesti sivu 8/11

 

Kysymys 3

Mitä Hesari voi tästä tietoisesti virheellisestä mediatiedottamisesta hyötyä, jossa se 4.3.2009 jälkeen siirtyi valtion virheellisen ”totuuden torveksi”

3.11 HS 4.3.2009 (sisavesi.fi)

bionavigaattori
Sitoutumaton Pyhtää

Merikapteeni, EMLog, Pyhtäällä asuva eläkeläinen jne....

Kokemusta eläkepäivien viettoon hankitun laivapäällikkö tehtävien lisäksi mm.

Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelusta hankinnasta kuljetuksista ja logistiikan johtamisesta,

Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johdosta

Öljyporausalusten suunnittelusta, niiden rakentamisten telakka aikaisesta valvonnasta sekä yleissatamien satamasuunnittelu toiminnoista.

Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen aloituksen johtaminen Suomessa.

Sisävesiliikenne logistiikan, intermodaali liikenteen ja EU liikennestrategian tutkimisista

Suomalaisen jäissä kulkevan, itselastaavien sisävesi-itämeri mallisuojatun kontti ja bulk laivamallien kehittäjän töistä www.sisävesi.fi

Ja vuonna 2020 perustetun Sisävesiliiton asiamies www.sisavesiliitto.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu