Hesari  ylläpitää raideliikennettä otsikoissa kesät talvet…. ?

 

Tämän aamun hesarin pääkirjoitussivun innoittamana tein” viikkokatsauksen” Hesarin raideliikenne jutuista.

Raideliikenne on todella Hesarin ”sydäntä” lähellä .

Hesari on selkeästi yksi asset maamme liikennepoliittisen mielipiteen muodostamisissa ,jolla maahamme on poliittisin päätöksin liikennemaantieteen faktat  nurkkaan heittäen – rakennettu tietoisesti  ”Maailman ihmeellisin erittäin ainutlaatuinen liikennejärjestelmä ”

jossa

Järvi Suomen metsän omistajat  alueen teollisuus  ja alueen kehittämistavoitteet saavat kustantaa rannikkoalueiden täysin rinnoin nautittavaksi palautetut – 1600 luvun tapulikaupunkien edut . Tavaraliikenteen kustannuksilla joissa voidaan havaita jopa viisinkertaista  viennistä ja tuonnista aiheutuneita  kustannuksia.

Ja aiheesta ei sitten sen enempää nosteta meteliä vaikka tutkimukset näyttävät omaa selkeää kieltään.,..   Vesitiet jopa viisi kertaa edullisempi – Navigator Magazine

+++

No tietenkin olen kateellinen raideliikenteen edustajille ja edunsaajille siksi,  että en ole tyytyväinen siihen,  että toistaiseksi  elämme :

TUHANSIEN JÄRVIEN JA JOKIEN RAHTILAIVALIIKENNEVAPAASSA MAASSA JOSSA  LIIKENNEPOLITIIKKA VOITTAA AINA FAKTAT .

ja valitu polittisen linjan toteuttajiahan  odottaa 1-4-2024 julkaistava komitea  syksyisestä kunniamerkkien jaosta   :

Uusi merkkipäivä 22.09.2024 – uudet kunniamerkit ? | Uusi Suomi Puheenvuoro

siitä sitten kertotaankin varmaan sekä Ylellä että Hesarissa.

+++

Tässä viikko katsaus:

Keskiviikko 17.1.2024

osastolle 50 vuotta sitten laitettu myös yli sata vuotta sitten ollut  ilmoitus

 

 

 +++

Torstai 18.1.2024

ei raideliikenne artikkeleita

 +++

Perjantai 19.01.2024

Mielipide.

1)Rautatieasemalla tarvitaan tyylitajua

2) Turkuun riittää yksi raide

 +++

Lauantaina 20.01.2024  

kaupunki osuudessa erilliset artikkelit :

  • Matkustajia harmittaa käytöstä pois oleva metroasema
  • Ratapihan alittava tunneli valmistuu vasta huhtikuussa
  • Myös junien asemia suljetaan kesällä

Mielipide:

  • Junaliikennettä voidaan sujuvoittaa jo nyt
  • Helsingin ratikka on järkevä hanke

+++

Sunnuntaina 21.1.2024 ei artikkeleita eikä mielipiteitä raideliikenteestä

+++

Maanantai 22.01.2024  

Mielipide

  • ”Raideyhteys Atlantille…”

,+++

 Tiistai 23.1.2024

Pääkirjoitus sivulla

  • ”Venäjä ei olekaan sellainen rautatiemahti kuin se luuli olevansa” teaserinä ”merkintöjä palstalle.
  • kaupunki sivulla : Helsingin ratikka reitistä.
  • Sivulla ulkomaat : Saksan junaliikenteestä.

 

Päätelmät

Olikohan ihan normaali viikko ?  Luulisin , ja jos oli niin sillä laskien viikosssa oli  =  12 otsikkoa raideliikenteestä.  = 52  viikkoa yhteensä 620 artikkelia vuodessa. 

Ja esim Hesari on pitänyt tätä linjaa sitten vuoden 2009 maaliskuun jolloin  julkaisi viimeisen sisävesiliikenne vaihtoehtoa kuvaavan pääkirjoitussivun artikkelin sisavesi.fi/wp-content/uploads/2018/04/3.6-HS-4.3.2009.pdf   

ja aloitti liikennerevoluutio päätösten mukaisen EU liikennestrategian vastaisen liikennepolitiikan tukemisen Vuonna 2010 LVM:n ja Sitran aloittaman ja edelleen käynnissä olevan toteutuksen : Liikennerevoluution – mahalaskun merkit ? | Uusi Suomi Puheenvuoro

Tarkoittaa  15 viimeisen  vuoden aikana käytännössä yleistä mielipidettä on muokattu lähes päivittäin noin 9300  artikkelilla,  raideliikenteen hyväksi ilman vaihtoehtoehtojen huomioimista,  eli  on toimittu totaalisesti EU ssa sovitun – viiden liikennemuodon  vastaisesti  – pelkästään neljällä liikennemuodolla toteutetun ”Suomi on Saari”   liikennesuunnittelun, – jossa kaikki kotimaan tavaraliikenne hoidetaa rekoilla ja raiteilla –  mukaisesti . 

 

bionavigaattori
Sitoutumaton Pyhtää

merikapteeni,EMLog
kokemusta laivapäällikkötehtävien lisäksi mm.
Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelu hankinta ja logistiikan johtamisesta , Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johto tehtävistä. Öljyporausalusten suunnittelusta, rakentamisen valvonnasta sekä satamasuunnittelu toiminnoista. Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen johtaminen Suomeen Sisävesiliikenne logistiikan tutkiminen ja sisävesi-itämeri mallisuojatun laivamallin kehittäjä
www.sisävesi.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu