Hienoa Uusi Suomi -Kehätie -Järvi Suomessa

  • että havaitsette uuden kehätien merklityksen maantie matkailussa.
  • kiitos, että laitoitte sen maksuttomaksi.

Oletko huomannut Suomessa tämän 1260-kilometrisen kehätien? Automatka ”ympyrällä” kestää 15 tuntia | Uusi Suomi 

Artikkelinne linkkilistastanne puuttuu selkeästi tarinat ja artikkelit  siitä miten

Kehätie pitää sisällään myös mahdollisuuden sisävesien rahtilaiva liikenteeseen, jolla voidaan  muuttaa Suomen liikennejärjestelmää taloudellisemmaksi ,tehokkaammaksi ja EU liikennestrategiaa toteuttavaksi. 

Nämä liikennepolitiikkaa koskevat artikkelit puuttuvat samoin myös kaikista muista  Suomen medioista.

Olisiko Uusi Suomi ensimmäinen, päänavaaja,  jossa EU tavoitteisesta viiden liikennemuodon kehittämisistä olisi juttua. –  Puheenvuoro palstan lisäksi.  Kiitos siitäkin, että olette pitäneet sen väylän auki. Vuodesta 2019 alkaen sisävesiliikenteen promoamiselle.

 

  • Mikäli näin tapahtuisi, että mediakin havaitsisi että Järvi Suomen kehätien sisäpuoli ei olisi kuvan mukaisesti musta, vaan  tämän kehätien sisällä on toimintaa jota voisitte kuvata ja minkä kuvauksen taustatutkimukset  voisitte aloittaa vaikkapa vilkaisemalla puheenvuoro sivustolla kirjoitettua blogia
  • Tulevaisuutta : Meri Karjala ja / vai Järvi Suomi ? | Uusi Suomi Puheenvuoro
  • ja siinä julkaistua samaa kehätie  kartaa toisessa kuin eilen kirjoittamassanne maantiematkailu  kontekstissa .
  • lisää viitteitä löytyy puheenvuoro hausta haulla: ”järvi suomi-bionavigaattori”   ja kannattaa lukea myös blogi

+++

Järvi Suomen kehätien sisällään pitämässä yhtenäisessä vesi alueessa, ja sen perusteella mahdollisessa liikenteen eri liikennemuotojen välisessä työn jaossa ja  optimoinnissa  tulisi voida verrata eri vaihtoehtoja  liikennemuotojen taloudelliseen käyttöön. Nyt pelkkä poliittinen valinta on Järvi Suomeen tehty: raide ja rekka liikenteet,

Vaihtoehtona on ottaa mukaan tuolle yli 7000 km väylästölle sisävesien rahtilaivaliikenne. kuten mm MKH teki 2000 luvun alussa – turhaan.  3.2 Sisävesiliikenne ja väylät (sisavesi.fi)  ja allaoleva vertailu on sisävesien osalta edelleen Suomessa tekemättä ja valtion taholta huomioimatta.

Mikä havaitaan mm siitä että Suomi ei todellakaan ole , edelleen vielä vuonna 2022 Trafin niin medialle kuin päättäjille syöttämän kuvan mukainen pelkkä Saimaaan syväväylä -sisävesiväylien maa 

vaan Suomessa on todella suuri sisävesialue mikä koostuu 8 maakunnasta ja 1/3 valtakunnan väestöstä, taloudellisesta aktiivisuudesta.viennistä ja tuonnista.  Ja muodostaa yhtenäisen sisävesiliikenne alueen jolle ei ole tehty ei EU tason alueellisen saavutettavuuden kustannus ja vaikutus arvioita , eikä myöskään sisävesien korjausvelka arvioita joiden avulla nykyaikainen tavaraliikenne voitaisiin suorittaa vesiliikenteessä  laivarahtien korvatessa EU tavoitteisesti rekka ja raideliikennettä.

jonka avulla voidaan rakenteellisesti  muuttaa Suomen teollisuuden ja kaupan liikenne logistiikan kustannustasoa EU tasoa lähemmäs mikäli näin halutaan Vesitiet jopa viisi kertaa edullisempi – Navigator Magazine

ja päästä ihan oikeaan EU ssa edellytettyyn ja liikenneinfra rakentamisilla tavoiteltuun viiden liikennemuodon avulla topkilpailutilanteeseen. toteutettuun kilpailuasetelmaan kunkin maan maantiedon antamien edellytysten mahdollistamana.  Tunnin juna hanke – pelkkä yksittäinen liikennepoliittinen virhearvio vai oire ja viite jostain suuremmasta rakenteellisesta ongelmasta | Uusi Suomi Puheenvuoro 

 

bionavigaattori
Sitoutumaton Pyhtää

Merikapteeni, EMLog, Pyhtäällä asuva eläkeläinen jne....

Kokemusta eläkepäivien viettoon hankitun laivapäällikkö tehtävien lisäksi mm.

Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelusta hankinnasta kuljetuksista ja logistiikan johtamisesta,

Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johdosta

Öljyporausalusten suunnittelusta, niiden rakentamisten telakka aikaisesta valvonnasta sekä yleissatamien satamasuunnittelu toiminnoista.

Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen aloituksen johtaminen Suomessa.

Sisävesiliikenne logistiikan, intermodaali liikenteen ja EU liikennestrategian tutkimisista

Suomalaisen jäissä kulkevan, itselastaavien sisävesi-itämeri mallisuojatun kontti ja bulk laivamallien kehittäjän töistä www.sisävesi.fi

Ja vuonna 2020 perustetun Sisävesiliiton asiamies www.sisavesiliitto.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu