Iltasanomien ja liikennevaliokunnan junat menivät jo

https://www.is.fi/autot/art-2000006380853.html eli tämän päivän IltaSanomien kommenttipuheenvuoron aihe on jo kahdella tapaa ”menneen talven lumia” .

Ilta sanomat käsittelee ja kiistelee edelleen liikennevaliokunnan kanssa  liikenteenpäästöistä  vanhan jo hylätyn konventinaalisen toimenpidepaketin  tapaan kuten vv 2007-2019 tehtiin.

Nyt vuoden 2020  alussa on tullut uusi linjaus päästöjen pienentämisiksi, jossa myös raskas liikenne tulee huomioida.

ja siksi

Olisi todella hienoa, jos aloittaisitte ja/tai laajentaisitte keskustelut koskemaan myös uuden mallin todellisia vaikutuksia ja mahdollisuuksia liikenteen päästöjen pienentämisiin.

Liikenneministeriön kansliapäällikkö on myöntänyt 17.01.2020 julkisesti ,  että liikenteen päästökeskusteluun ja keinovalikoimiiin otetaan nyt mukaan myös raskas liikenne tähän astisen henkilöautoliikenne mukaan olon lisäksi.. sitä puoltaa mm seuraavat faktat, tekemiset ja tekemättä jättämiset.

a. viite: https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/bionavigaattori/liikenneministerion-kansliapaallikon-todellinen-auton-arvo-blogi/

ja kun havaitaan, että raskaan liikenteen päästöt ovatkin mm ETLAn mukaan suuremmat mitä henkilöautoliikenteen

b. viite https://www.verkkouutiset.fi/etla-hallituksen-hiilineutraaliustavoite-ei-toteudu-nykytoimin/ niin mm Eduskunnan liikennevaliokunta onkin täysin uuden ongelman äärellä, koska rekka auto liikenteen päästötutkimuksia ei ole vielä maassa käsitelty lainkaan EU liikennestrategian ja ,sen tavoitteiden, kuten moodisiirtojen osalta ei , vaikka liikennemoodijako ja mm raskaan maantieliikenne volyymien siirtoja raiteille ja vesiin tukikeinot ovat olleet voimassa jo vuodesta 2011 alkaen. joita mm Ruotsi on jo vuosia toteuttanut

c. viite: http://www.sisavesi.fi/wp-content/uploads/2018/04/5.3-suomi-ruotsi-vertailut.pdf
erityisesti nyt kaikkien liikennemuotojen käyttöönotto myös Suomessa energian käytön pienentämisiksi olisi erittäin tärkeää koska energia teolloisuus varoittaa jälleen suurista energian tarpeen lisäyksistä joita ei pystytä alkuunkaan bioenergioilla paikkaamaan.,ja josta ST 1 tj Antosella on hieno esitelmä

d. viite :  http://ST1 tj Antosen puheenvuoro YUOtubessa: https://www.youtube.com/watch?v=pf7RbJwrqKE&fbclid=IwAR1y2_nJ2AB64dAlNzWKWZYAYAPSWNjNsVPlaM5HVxxEG1QseNTPbA3VJ0g

mikäli ENERGIA säätöihin tähtääviä muutoksia ei tehdä koko rintamalla , siitä esimerkki :

e. viite:  https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/bionavigaattori/ruoholahden-uusi-rekka-ralli-vuonna-2029/

bionavigaattori

merikapteeni,EMLog kokemusta laivapäällikkötehtävien lisäksi mm. Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelu hankinta ja logistiikan johtamisesta , Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johto tehtävistä. Öljyporausalusten suunnittelusta, rakentamisen valvonnasta sekä satamasuunnittelu toiminnoista. Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen johtaminen Suomeen Sisävesiliikenne logistiikan tutkiminen ja sisävesi-itämeri mallisuojatun laivamallin kehittäjä www.sisävesi.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu