Käännytys laki mallista toimintaa LVM:n virkamiehet ovat toteuttaneet omassa toiminnassaan jo 32 vuotta.

Hesarissa todetaan tänään , että

 

Minusta käännytys laki tulee toteuttaa. Se on osa heräämistä reaaliaikaan

Vaikka kokemukseni vastaavasta virkamiestoiminnasta, jossa EU tavoitteita ei ole noudatettu  on  todella ”Karmeaa luettavaa”

+++

Suomessa on virkamiehet  jo 32 toteuttaneet vuotta vastaavaa- maamme Liikennejärjestelmä kehittämisissä

Suomeen tutkittu LVM:n ja Sitran johdolla ja toteutettu eduskunnan hyväksymänä , liikenne lainsäädäntö ja toimintamalli mikä on tavoitteiltaan EU sta poikkeavaa, jopa päinvastaisilla tavoitteilla höystettyä.

Virkamiehet ja liikenteen tutkijat ovat joutuneet työskentelemään ikään kuin EU direktiivejä ja EU strategioita ei Suomen tarvitsisi huomioida omassa lainsäädännässään ei virkamiesten eikä

tutkijoiden toiminnassa lainkaan.  Erityisesti kansanedustajille voidaan esittää mitä mielikuvituksellisimmin tehtyjä – yksipuolisia EU tavoitteiden vastaisia – tulkintoja liikenteestä ja sen kehittämistarpeista.

VAIKKA

EU:ssa on sovittu : 

v. 1992 :

Intermodaaliliikenteen direktiivi 92/106/ETY

v.1997

TEN_T liikenneverkot viidelle liikennemuodolle

v.2011

EU liikennestrategia

joissa kaikissa johtosääntö on että optimoidaan tavaraliikenne siinä käytetty energia ja minimoidaan liikenteen kustannukset niin valtiolle kuin liikenteen käyttäjille vihreään kestävän kehityksen liikennejärjestelmään siirtymisessä.  Tarkoittaen maanteitten tavaraliikenne volyymien minimointia.

Tulos päinvastaisesta politiikan toteuttamisesta

Suomessa on esim. vv 2011-2022 välisenä aikana tietoisesti kasvatettu maanteillä kuljetettavaa  liikennevolyymia.

Numeroina tavaraliikenteen suoritteen kasvu on kyseisenä aikana ollut 22 % .kun EU tavoite on ollut puolittaa liikennesuorite vuoteen 2050 mennessä.

Viimeinen valtion tukema  tutkimus rajauksiltaan em EU tavoitteet kaikki poisjättäen, Venäjän edut- jopa ehdottaen lainsäädännän harmonisointia Venäjän liikennetavoiteiden kanssa huomioiden – julkaistiin tammikuussa 2022.

Iltalehden artikkelin innoittamana : 2000 luvun sisävesiliikenne tutkimukset vs EU liikennestrategia tavoitteet. | Uusi Suomi Puheenvuoro

bionavigaattori
Sitoutumaton Pyhtää

Merikapteeni, EMLog, Pyhtäällä asuva eläkeläinen jne....

Kokemusta eläkepäivien viettoon hankitun laivapäällikkö tehtävien lisäksi mm.

Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelusta hankinnasta kuljetuksista ja logistiikan johtamisesta,

Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johdosta

Öljyporausalusten suunnittelusta, niiden rakentamisten telakka aikaisesta valvonnasta sekä yleissatamien satamasuunnittelu toiminnoista.

Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen aloituksen johtaminen Suomessa.

Sisävesiliikenne logistiikan, intermodaali liikenteen ja EU liikennestrategian tutkimisista

Suomalaisen jäissä kulkevan, itselastaavien sisävesi-itämeri mallisuojatun kontti ja bulk laivamallien kehittäjän töistä www.sisävesi.fi

Ja vuonna 2020 perustetun Sisävesiliiton asiamies www.sisavesiliitto.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu