Kaksi kuvaa liikenteestä 3.4.2024: Suomi vs EU

Liikenneministeri edellyttää,  että Suomalaisen rauhanajan liikenneverkon on oltava

Turvallinen

Toimiva 

Kestävä

+++

Kysymys ministerille, kansanedustajille ja hallitukselle  : Missä mielessä liikenneministeri aikoo painottaa raide ja maantieliikenteen osuutta kriisitilanteiden hoidossa, kun Suomi ei toteuta EU liikennestrategiaa kuorma auto liikenne volyymien siirtojen pois maanteiltä osalta lainkaan ?

Tausta vuodesta 1990 alkaen Suomi on poikennut EU liikennestrategiasta ja toimenpiteistä seuraavilla tavoilla, joissa erityisesti painottuu rekka ja raideliikenne maamme tavaraliikenteen osuudessa, niin, että kun EU tavoite on ollut pienentää rekka liikenne volyymejä.   Suomi on niitä kasvattanut tietoisesti.  Jättäen kaikki EU direktiivi ja strategia vaihtoehdot joilla vahvistetaan siirtoja toteuttamatta

Tarkoittaa että Suomessa ei ole lainsäädännöllisesti toteutettu EU raskaan liikenteen volyymi siirtotavoitteita maanteitten kestävän kehityksen aikaan saamiseksi  lainkaan.   Harva on edes ajatellut,  että EU ssa on tällaistakin työn alla:  Search Results: intermodaali liikenne (europa.eu)

+++

EU  vs  SUOMI  liikennejärjestelmä kehittämis erot lainsäädännössä vv 1990 – 2024 

 

 

lisätietoa :

Saimaan kanava  1990 :

Professori kansanedustaja -Erkki ”Susi” Pulliainen Saimaan liikennerajoituksista-1990 : ”Siperian tiikerin rauhoitus Suomessa” | Uusi Suomi Puheenvuoro

Intermodaali liikennedirektiivi 1992

Suomalaisen liikennesuunnittelun ja toteutuksen kompastuskivi- intermodaali liikenteen volyymi siirrot rekoilta laivoihin ! | Uusi Suomi Puheenvuoro

TEN_T direktiivi Suomessa maantieliikenne perusteinen lakivuodelta 2005

Laki liikennejärjestelmästä ja maanteistä 503/2005 – Ajantasainen lainsäädäntö – FINLEX

vs Euroopan TEN_T , jolle viisi liikennemuotoa kehittämisen runkona

Euroopan laajuinen liikenneverkko (TEN-T) – Euroopan komissio (europa.eu)

Huomiot TEN_T toteutuksen ongelmista ja puutteista

3 miljardia Helsingin kaupunkisuunnittelun mukaiseen liikenteen kehittämiseen, vaihtoehto 8 maakunnan EU tavoitteinen TEN_T liikenneverkko | Uusi Suomi Puheenvuoro

Iltalehti johdossa virheellisten faktojen julkaisuissa: Suomi raiteet vs EU ssa sovitut TEN_T liikenneverkot, faktat ja tavoitteet. | Uusi Suomi Puheenvuoro

Harakka, media, kansalaismielipide ja EU/TEN_T liikenneverkon kehittämis EU asetukset 2021/1153;EU 913/210 ja 1315/2013 | Uusi Suomi Puheenvuoro

Raiteille , Maanteille ja Merisatamille tehty TEN_T – tarkoittaa Järvi Suomen takamaa alueiden laajentumista ja surkastumista. | Uusi Suomi Puheenvuoro

TEN_T ja EU tuet Suomessa….rakennemuutosta vastaan..vanhaan malliin volyymi: 400 miljoonaa € jälleen | Uusi Suomi Puheenvuoro

Liikennerevoluutio

Vuonna 2010 LVM:n ja Sitran aloittaman ja edelleen käynnissä olevan toteutuksen : Liikennerevoluution – mahalaskun merkit ? | Uusi Suomi Puheenvuoro

EU Liikennestrategia v 2011 edellyttää raskaan maantieliikenne volyymien siirtoja pois maanteiltä

Valkoinen kirja 2011 – Euroopan komissio (europa.eu)

Liikennejärjestelmämme  perustuu em puutteiden avulla suunnitellusta liikennejärjestelmästä- josta puuttuu EU tavoitteisiin vertailut / toimenpiteet.

Liikenne 12 -suunnitelma vuosille 2025 – 2036 (valtakunnallisen liikennejärjestelmäsuunnitelman päivitys) (valtioneuvosto.fi)

blogi vuodelta 2019 edelleen voimassa.

Merenkulun muutokset maailmalla vs ”Suomi on Saari” liikennejärjestelmä | Uusi Suomi Puheenvuoro

 Stubb Joensuussa -faktat ja ChatGPT 3.5 | Uusi Suomi Puheenvuoro

nykytilanteen luoma kuljetuskustannustaso on jotain mitä Järvi Suomen alueen kehittäminen ei kestä , oli sota tai rauha, ja se ei raide eikä rekka liikenteen tuilla eikä kehittämisillä parane, koska perusongelmaa sillä ei korjata :

Vesitiet jopa viisi kertaa edullisempi – Navigator Magazine

bionavigaattori
Sitoutumaton Pyhtää

Merikapteeni, EMLog, Pyhtäällä asuva eläkeläinen jne....

Kokemusta eläkepäivien viettoon hankitun laivapäällikkö tehtävien lisäksi mm.

Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelusta hankinnasta kuljetuksista ja logistiikan johtamisesta,

Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johdosta

Öljyporausalusten suunnittelusta, niiden rakentamisten telakka aikaisesta valvonnasta sekä yleissatamien satamasuunnittelu toiminnoista.

Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen aloituksen johtaminen Suomessa.

Sisävesiliikenne logistiikan, intermodaali liikenteen ja EU liikennestrategian tutkimisista

Suomalaisen jäissä kulkevan, itselastaavien sisävesi-itämeri mallisuojatun kontti ja bulk laivamallien kehittäjän töistä www.sisävesi.fi

Ja vuonna 2020 perustetun Sisävesiliiton asiamies www.sisavesiliitto.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu