Logistiikan kokonaisuus arvioiden tekeminen vai jatketaanko yksittäisten kuljetusmoodien taistelua rakennemuutoksitta tukirahoista.

Kuorma auto liitto edellyttää poltto aine verojen kohtuullistamista  https://www.yrittajat.fi/uutiset/630961-diesel-kallistuu-elokuun-alusta-alkaen-kuljetusyrittajat-paineessa-ei-istu

Raideliikenne määrät vähenevät mutta suunnitelmat ova suurimmat  https://www.stat.fi/til/rtie/index.html

Merenkulun tukia tulee laajentaa henkilöstön palkkauksiin.  https://demokraatti.fi/lm-rahtialusvarustamot-ongelmissa-alalle-halutaan-valiaikaista-palkkatukea

 

++++

 

Siinä median puheen aiheet  :

Olisiko aika katsoa mikä tavaraliikennemuoto milläkin Suomen alueella on edullisinta jatkokehittää….minne investointeja tulee suunnata tukien minimoinneiksi ja optimaalisen liikenneverkkojen rakentamisiksi ja ylläpitämisiksi.

 

+++

 

laitoin em syystä  kirjeen LVM:mään

quote:

Hienoa että laivaliikenteen robotisaatio saa tuulta purjeisiin ja maamme ottaa osaa meriliikenteen  kansainväliseen kehittämiseen tältäkin osin.   https://www.lvm.fi/-/suomi-mukaan-maailmanlaajuiseen-merenkulun-autonomisten-alusten-ja-satamatoimintojen-edellakavijoiden-verkostoon-1224001

Emme voi kuitenkaan ohittaa sitä että samalla kun  edellytetään media julkisuuden avulla valtion tukia ja ollaan huolissaan merenkulun meriliikenne osuudesta -nyt erityisesti korona aikana;

Niin- Valitettavasti elämme toista poliittisesti  tehtyä liikenne järjestelmää, reaalimaailmassa, sitä jossa Sisävesien ja EU-Venäjä suora vesiliikenteen mahdollisuuksien kokonaistutkiminen on jätetty tekemättä-

ja siten mm raskaan maantieliikenne volyymien siirrot vesille ovat  edelleen valtakunnassa kokonaan tarkastelematta. Vaikka asiasta on EU tasolla sovittu jo vuonna 2011.

Edelleen ….olemme myös valitettavasti tilanteessa, jossa media ylläpitää meriliikenteen hegemoniaa…ja käsittelee meriliikennettä kuten se pelkästään muodostaisi merenkulun ja Suomen sisävesien mahdollisuus perustuisi pelkkään Saimaan syväväylään . Saimaan syväväylä  todellisuudessa edustaa vain noin 10% mahdollisuutta maamme sisävesien rahtiliikenne väylistä

https://demokraatti.fi/lm-rahtialusvarustamot-ongelmissa-alalle-halutaan-valiaikaista-palkkatukea

+++

Nyt olisi todellinen tilaisuus, kun todella muutosta kaivataan,  aloittaa kokonaisvaltaisen merenkulun sisävesiosuuden mahdollisuuksien tutkiminen raskaan maantieliikenne volyymien siirroista vesille koko valtakuntaa koskevan  merenkulkumme niin liikenteen kuin meriklusterin kehittämisiksi

http://www.sisavesi.fi/wp-content/uploads/2018/04/TALOUSVALIOKUNTA-0730-8.02.2013.pdf 

Hanke em vertailun  toteuttamisiksi :  http://www.sisavesi.fi/wp-content/uploads/2018/04/TALOUSVALIOKUNTA-0730-8.02.2013.pdf  

bionavigaattori

merikapteeni,EMLog kokemusta laivapäällikkötehtävien lisäksi mm. Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelu hankinta ja logistiikan johtamisesta , Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johto tehtävistä. Öljyporausalusten suunnittelusta, rakentamisen valvonnasta sekä satamasuunnittelu toiminnoista. Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen johtaminen Suomeen Sisävesiliikenne logistiikan tutkiminen ja sisävesi-itämeri mallisuojatun laivamallin kehittäjä www.sisävesi.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu