LVM:n ”apparaatiin ” tuottama mielipiteen muokkaus on jatkuvaa jokapäiväistä vaikuttamista.

Kiitoksia tämän päivän mielenkiintoisesta pod- puolituntisesta
https://impulssilvm.fi/2019/11/05/lisaako-vai-vahentaako-digitaalisuus-liikennetta/
++++
Vain yksi perustavanlaatuinen huomio mikä koskee lähinnä tavaraliikennettä , ei niinkään henkilöliikennettä muuten kuin vapaa ajan sisämaan matkustaja liikennettä
++++
Tulevaisuuden liikenne automaation robotiikkaan ja digimaailmaan valmistautuminen rakentuu ja se voidaan rakentaa
paremmaksi , tehokkaammaksi ja liikenteeseen perustuva palvelutuotanto kestävän kehityksen mukaisesti tuottavaksi liikennejärjestelmäksi toimijoiden toimesta vain
ja ainoastaan sille infralle mitä valtio rakentaa.
ja
valtion tuottama järjestelmä on aivan erilainen eri liikenne infroilla. Ja sen tulisi olla erilainen maan eri osissa hyödyntäen maantieteellisesti optimaalisia liikennemahdollisuuksia.
Eli Suomeksi:
tavaraliikuttamisiin niin kotimaan tuotannossa kuin ulkomaan kaupassa tulisi aloittaa nolla tasolta ja etsiä tehokkaimpia mahdollisia reittejä ja liikenneväyliä, sen sijaan että pitäydytään puutteellisessa neljälle liikennemuodolle optimoidussa liikenneverkossa ja järjestelmässä
Maksimoidaan
-meriliikenne ja sille tehokkaimmat lähikuljetusmuodot lähellä rannikkoa
-sisävesiliikenne sisämaahan erityisesti Järvi Suomeen, kaikkialla missä se on mahdollista
-raideliikenne sinne missä on paljon ihmisiä -tarvittaviin liikennemääriin , tai /ja tavaraliikenne tarpeita, sinne minne meri /sisävesiliikenteellä ei pääse.
ja rakennetaan em pohjalta optimoidut maantiet niille tarvittavat ,robotisaatiot, digiliikenteet jne….
ja näille kaikille
aloitetaan optimoitu kehittäminen ja tulevaisuuden suunnitelmien tuottaminen eri instansseissa ja työryhmissä viiden liikennemuodon mukaisesti sen sijaan että nyt suunnitellaan tulevaisuutta valtakunnan tason liikennejärjestelmää vain neljälle liikennemuodolle
Kommentit (0)