LVM:n kansliapäällikön vaihtoviikot ovat alkaneet

LVM ilmoitti  eilen iltapäivällä , että  Harri Pursiainen ei ole käytettävissä liikenne- ja viestintäministeriön kansliapäälliköksi – liikenne- ja viestintäministeriö (lvm.fi)

+++

Mikä katkaisi kamelin selän?  VM:n ja LVM:n välinen kiista vai EU liikennestrategia ….?

Vai vetikö Pursiainen ihan vaan ”vanhuuttaan ja väsymystään”  paperit pois viime tingassa ?

+++

Useinhan se, mitä ilmoitetaan ei kerro ihan kaikkea.

Nyt asiasta selvää otettaessa mahdollista lukea lähi- historiaa ja sen lisäksi voidaan lukea aika tarkkaankin se mitä sanotaan uuden kansliapäällikkö nimitys aiheesta LVM:ssä ministerin ja muiden toimesta em LVM:n verkkosivuilta.

+++

Rivien välit tulevat tärkeiksi.

+++

Eli se mitä jätetään sanomatta, kertoo myös paljon…myös Facebookissa. johon LVM oli ilmoituksensa tuonut vapaaseen keskusteluun.

Kaksi jakoa, Kymmenestä kommentista neljää ei oltu suodatettu pois 20 tykkäsi hetki sitten tämän blogin julkaisu aikaan  eli kello 13 mennessä

Huomiot:

-Ministeri kiitti Pursiaista pelkästään hyvin suoritetusta viestintä osaston työstä.

-Samoin viestinnän kehittämisistä kiitti Pursiaista Facebookissa , jotkut ministeriön virkamiehet.

-Liikenne-infran kehittämisestä kukaan ei kiittänyt.

Sitä vastoin facebookkiin lisäsin huomion siitä, että paljon jäi työtä uudelle kansliapäällikölle.

– löytyi huomio siitä, että taksiala on nyt vapaan kilpailun piirissä.

+++

Kun em liikenne puolen kehittämistä tutkiivaikka netissä;   niin voi ymmärtää miksi se jätetään kiitosten ulkopuolelle.

netti viitteitä LVM:n liikenne infra kehittämisaiheesta

Ratahankkeista kehkeytymässä kunnon aluepoliittinen tappelu – ”Puhutaan todellisista riskisijoituksista” – Taloussanomat – Ilta-Sanomat

SR 10 2020 : EU transport infrastructures: more speed needed in megaproject implementation to deliver network effects on time (europa.eu)

VM:n selvitys paljastaa: Majanen ei saanut aineistoja – Bernerin tv-väite erittäin kyseenalainen | Ilkka-Pohjalainen

https://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocuments/INSR15_01/INSR15_01_FI.pdf

Ratkaisut – Oikeuskanslerinvirasto (okv.fi)

White paper 2011 | Mobility and Transport (europa.eu)

www.sisävesi.fi

eli olisiko mahdollinen vaikutus Pursiaisen luopumiseen kansliapäällikön virkahausta siinä, että LVM on vuosikymmenen ajan toteuttanut kansliapäällikön johdolla LVM alaisten organisaatioiden infran   liikennejärjestelmäkehittämistä vastoin EU ssa sovittuja ilmasto ja energia tavoitteita – kehittämällä pelkästään maantie ja raideliikennettä ilman kustannus ja tehokkuus vertailuja pelkästään neljän liikennemuodon avulla kun EU:ssa on sovittu viidestä liikennemuodosta.

Ja nyt vihdoin oikeuskanslerin jo vuonna 2014 tekemät huomautukset vuoden 2012 silloisiin pitkän tähtäimen liikenne infra kehittämisiin – otetaan tosissaan hallituksen piirissä, kun myös mm VM on herännyt havaitsemaan ja vastustamaan ministeriössään LVM:n kansliapäällikön johdolla tehtyjä selkeitä puutteellisia budjetti ja hankintayhtiö valmisteluja, joista jopa EU tilintarkastustuomioistuin on useissa eri dokumenteissa huomauttanut ….

Tuloksena on tulevaisuuden erittäin kallis ja jo vuosikymmen sitten EU:ssa hylätty neljän liikennemuodon varaan tehty ja kehitettävä   liikenne infran kehittämismalli.

Jota Suomessa olisi LVM:n mukaan edelleen seuraavan 12 vuoden ajan toteutettava.  Vaikka se on suunniteltu kalleimman ylläpidettävän liikennemuodon – käytännössä raideliikenteen – yksinomaisen kehittämisen varaan.

Em malli on VM:n mukaan riskaabeli ja varmasti kaikkien mukaan syö varojen puuttuessa kaiken muun – kuten EU:ssa sovitun viiden liikennemuodon varaan tehtävän kehittämismahdollisuuden

bionavigaattori
Sitoutumaton Pyhtää

merikapteeni,EMLog kokemusta laivapäällikkötehtävien lisäksi mm. Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelu hankinta ja logistiikan johtamisesta , Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johto tehtävistä. Öljyporausalusten suunnittelusta, rakentamisen valvonnasta sekä satamasuunnittelu toiminnoista. Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen johtaminen Suomeen Sisävesiliikenne logistiikan tutkiminen ja sisävesi-itämeri mallisuojatun laivamallin kehittäjä www.sisävesi.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu