Matin liikennepoliittiset teesit

Matti Vanhanen on ollut Suomen liikennepolitiikan kapellimestari jo vuodesta 2007.

Se, että keskustalla on ollut jatkuvasti Matin sanansaattajia, jotka ovat joutuneet tulilinjalle linjan tekemisistä on pitänyt Matin ja Matin taustaryhmät piilossa.

Hesarin viimeinen huomio tästä on vuodelta 2009 : http://www.sisavesi.fi/wp-content/uploads/2018/04/3.6-HS-4.3.2009.pdf sen jälkeen ei asiaan ole kajottu.

Vuonna 2007 hallitusneuvotteluissa sovittiin, että sisävesiliikenne nimitystä ei oteta mukaan hallitusohjelmaan lainkaan.  Sillä saatiin toteutettua vuoden 2010 alusta Merenkulkuhallituksen lopetus ja kaiken faktan ja uuden tutkimustiedon tilaaminen poliittisiin käsiin.  Ja linja piti aina nyt viimeiseen hallitusneuvotteluun saakka. Sisävesikehittäminen pidettiin pois hallitusohjelmista aina vuoden 2019 hallitusohjelmaan saakka.

Sisävesien kehittäminen mainittiin nyt hallitusohjelmassa.  Mutta sillä tarkoitetaan esimerkkien tuomassa valossa ainoastaan Saimaan sisävesiliikennettä ,jota kehitetään.  Muuta sisävesialuetta ei lueta kehittämistavoitteisiin lainkaan.

Linja näkyi heti vuoden 2008 tehdyssä liikennepoliittisessa selonteossa: http://www.sisavesi.fi/wp-content/uploads/2018/04/5.2-Sis%C3%A4vesiliikenne-ja-v%C3%A4yl%C3%A4t.pdf

Tämä puutteellisen yksipuolisen tiedon tuottamisen linja josta yksi liikennemuoto jätetään pois tutkimuksista, budjeteista ja samalla metsäteollisuuden logistiikan suosiminen -rekka liikennettä ja sen infraa kehittäen niin että heidän metsäteollisuuden hankintakartellinsa voivat hyvin on kestänyt vuosien paineen niin kokoomuksen kuin vasemmistoliiton kanssa hallitusyhteistyössä. http://www.sisavesi.fi/wp-content/uploads/2018/04/5.5-Sis%C3%A4vesi-infran-kehitt%C3%A4misvaje-vv-2011-2017-%E2%80%93-kopio.pdf

Ministeri Berner toi sitten tälle linjalle kulminaatiopisteet, kun joutui esittämään utopistiset raideliikenne suunnitelmat puolustaessaan Suomi on Saari liikennemallin valintoja. Tallina tunnelit-tunnin radat pelkkä bioenergiaan muuttaminen, raskaan liikenteen kehittäminen sen volyymisiirtotavoitteiden raiteille ja vesille sijaan, jne…..

Nyt tämä kenraali on jäänyt itse puolustamaan valitsemaansa linjaa joukot ovat hävinneet ja viimeinen tukikohta valtiovarainministerin paikka pitää hänet kuitenkin vielä median pääotsikoissa. Ja mikä muu kuin liikenteen uudistusten esiintuominen vanhoilla keinoilla on luonnollisinta.

Milloin media herää ?

lisätietoa

www.sisavesi.fi

http://sisavesiliitto.simplesite.com/445968775

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/author/bionavigaattori/

 

bionavigaattori

merikapteeni,EMLog kokemusta laivapäällikkötehtävien lisäksi mm. Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelu hankinta ja logistiikan johtamisesta , Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johto tehtävistä. Öljyporausalusten suunnittelusta, rakentamisen valvonnasta sekä satamasuunnittelu toiminnoista. Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen johtaminen Suomeen Sisävesiliikenne logistiikan tutkiminen ja sisävesi-itämeri mallisuojatun laivamallin kehittäjä www.sisävesi.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu