Mediassa viikonlopun ja alkuviikon ydin: Hesari syöttää vääriä ja Iltalehti lyö hutin. 

Liikennejärjestelmä kehittäminen ja siinä vaikuttavat poliittiset päättäjät ja heidän toimintansa on mediassa otettu viikonlopun ja tämän alkuviikon vahvasti näkyväksi aiheeksi. 

Olisiko taustalla vaikuttamassa se, että Valtioneuvosto nimesi Liikennejärjestelmän 12 vuotisen parlamentaarisesti sovitun suunnitelman tämän hallituskauden muutostarpeita tuottamaan kansanedustajista muodostuvan työryhmänMinisteri Ranne johtamaan Liikenne 12 -suunnitelman päivitystä tukevaa parlamentaarista työryhmää (valtioneuvosto.fi)   ,jota liikenneministeri vetää ?  

Se miten paljon ”syötöissä ja hutilyönneissä” on median omaa tarkoituksellisuutta, jolla rakennetaan liikenteen medioinnin avulla saman viraston myöntämien mediatukimäärärahojen omaa saamismahdollisuutta, sen saa arvioida jokainen itse. Valtioneuvosto antoi asetuksen mediatuesta – Liikenne- ja viestintäministeriö (lvm.fi)

 

Hesarin viikonlopun syötöt tässä: 


 

Ja  

Iltalehden huti tässä:  


 Puhutaan aidan seipäistä… kun pitäisi puhua pellon tuottavuudesta.

Tarkoittaa että

Artikkeleista käy ilmi, että Lehdistö on valinnut Suomessa vuonna 2010 valitun EU liikennestrategia vastaisen suunnittelu kokonaisuuden edelleen puoltamisen ja Suomalaisen liikennejärjestelmän rakentamisen neljällä liikennemuodolla toimintamallikseen siten, että nytkin tällä hallituskaudella rannikko alueita(tässä Pohjanmaa ja Varsinais-Suomi)  kehitetään vähintään 3 miljardin lisämäärärahoilla, vuosittaisten noin 1,5 miljardin lisäksi –  pelkästään  meri, raide ja maantieliikenne infroihin panostamalla ja koko sisämaa aluetta pidetään ja kehitetään rannikoiden takamaa alueina jättämällä Euroopan laajin sisävesiliikenne alue sisävesilaivaliikenteen avulla tuotettavaksi EU liikennestrategiassa edellytetyn  suoravienti ja tuonti mahdollisuuden ulkopuolella.

Puhumattakaan Järvi Suomen sisäisen maantieliikenne voluumien siirroista vesiliikenteeseen. 

 

Tähän EU liikennestrategia vastaiseen kehittämiseen on ympätty – eduskunnan hyväksynnällä – mukaan niin EU tukijärjestelmän puutteellinen käyttö, alueellisen saavutettavuuden puutteellinen TEN_T liikenneverkkokehittäminen, kuin ELY aluekehittämishallinto organisaatio malli ja niille valitut liikennekehittämis vastuut kuin valtion budjettien rahoitus takamaa alueina EU ssa käytetyn viiden sijaan. 

Ja tämän kaiken kruunaa sitten EU tilintarkastustuomioistuimen ilmoittamien EU säännösten toteuttamisten ja suositusten vastainen liikennejärjestelmä suunnittelu ja kehittäminen  

++++ 

Lisätietoa väitteistä  

EU liikennestrategian toteuttaminen ja alueellinen saavutettavuus Suomessa = poliittisesti mahdoton yhtälö – ollut jo 30 vuotta ? | Uusi Suomi Puheenvuoro  

 jolla on päästetty maamme liikennejärjestelmä kehittäminen  tähän tilanteeseen:

”Antisote” ja valtion raideliikenne kehittämisen edellyttämä liikennetutkimuksen laiminlyönti. | Uusi Suomi Puheenvuoro

bionavigaattori
Sitoutumaton Pyhtää

Merikapteeni, EMLog, Pyhtäällä asuva eläkeläinen jne....

Kokemusta eläkepäivien viettoon hankitun laivapäällikkö tehtävien lisäksi mm.

Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelusta hankinnasta kuljetuksista ja logistiikan johtamisesta,

Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johdosta

Öljyporausalusten suunnittelusta, niiden rakentamisten telakka aikaisesta valvonnasta sekä yleissatamien satamasuunnittelu toiminnoista.

Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen aloituksen johtaminen Suomessa.

Sisävesiliikenne logistiikan, intermodaali liikenteen ja EU liikennestrategian tutkimisista

Suomalaisen jäissä kulkevan, itselastaavien sisävesi-itämeri mallisuojatun kontti ja bulk laivamallien kehittäjän töistä www.sisävesi.fi

Ja vuonna 2020 perustetun Sisävesiliiton asiamies www.sisavesiliitto.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu