Mitä hallitus tarkoittaa hyväksyessään ”periaatteessa”1.2.2024 – hallitusohjelman vastaiset EU tavoitteet ?

kun se julistaa suurin kirjaimin, että :

Valtioneuvosto kannattaa komission tavoitetta yhdistettyjen kuljetusten lisäämisestä”

Valtioneuvosto kannattaa komission tavoitetta yhdistettyjen kuljetusten lisäämisestä – Liikenne- ja viestintäministeriö (lvm.fi)

jossa todetaan että

”Ehdotuksen pääasiallisena tavoitteena on lisätä rautatie-, lähimerenkulku- ja sisävesiliikenteen osuutta tavaraliikenteessä. Samalla tavoitteena on vähentää tavaraliikenteen ulkoisia kustannuksia ja energiankulutusta. ”

Tämän toteuttaminen käytäntöön tulee olemaan kivuliasta mm seuraavista syistä´´

  1. koska valtio on jo vuonna 1990 aloittanut poliittiset toimenpiteet, joilla tuetaan sisävesilaivoilta volyymien siirtoja raiteille ja vesille, ja sama trendi edelleen jatkuu. Uolevi Raade ja Saimaan kanava | Uusi Suomi Puheenvuoro  
  2. koska valtio jätti sisävesien alueellisen saavutettavuuden liikenneverkon pois sen liikenne suunnitteluistaan jo vuonna 1997,josta syystä Suomesta puuttuu alueellisen saavutettavuuden sisävesiliikenne verkko on vain kolme erillistä sisävesi liikenneväylästöä joista millään ei ole EU ssa sovitun tavoitteen mukaista  lähimeriliikennekosketusta.   Raiteille , Maanteille ja Merisatamille tehty TEN_T – tarkoittaa Järvi Suomen takamaa alueiden laajentumista ja surkastumista. | Uusi Suomi Puheenvuoro
  3. koska valtio vv 1997-2018 rakensi ja kehitti  Vuosaaren sataman, josta valtion tietoisilla  liikennepoliittisilla toimilla tehtiin –  vastoin voimassa olevia liikennemaantiedon faktoja ja taloudellisen logistiikan laskelmia   –  valtakunnan suurin tavaraliikenne satama, koska laskelmat voitiin perustaa -ilman kritiikkiä ja EU tavoitteita –  pelkästään raide ja maantieliikenne volyymien sisämaan kuljetuksiin. 3.1 LIIKENNE VERKOT SUOMESSA JA NIIDEN KEHITTÄMINEN (sisavesi.fi)  ja Kotkan satama ja sisävesiliikenne (sisavesi.fi)
  4. Koska valtio vuonna 2010 muutti oman  liikenne hallinnon ja liikenne infra tavoitteiden tutkimisen , kehittämisen ja raportoinnin perustat  niin että sisävesi ja lähimerenkulku tavoitteet voitiin toteuttaa  pelkän meriliikenne tavoitteiden sivutuotteena. Vuonna 2010 LVM:n ja Sitran aloittaman ja edelleen käynnissä olevan toteutuksen : Liikennerevoluution – mahalaskun merkit ? | Uusi Suomi Puheenvuoro
  5. Koska nykyisen voimassa olevan Liikenne 12 perustat ovat vuoden 2010 liikennerevoluution ansiosta pelkkiä  poliittisia tavoitteita  ja koska  niistä puuttuu kokonaisuudessaan sisävesi ja lähimerenkulun tutkimus kehittäminen ja kokonaisvaltaisen viiden liikennemuodon avulla toteutetun  liikenteen ja liikenne infran hyötylaskelmat  ja vaikutus  arvio tiedot. Kommentit raporttiin : Veikko Hintsanen (sisavesi.fi)   Virheellisten sisävesiliikenne tietojen määrä oli tarkastuksessa 19 virhettä. Valtioneuvoston faktantarkastus pettänyt; virheitä 19- yhdeksällä sivulla. | Uusi Suomi Puheenvuoro
  6. Koska nykyisen hallituksen perustiedoissa, joilla hallitus on muodostanut omat tavoitteensa ”Liikenne 12 ” perusteisesti ´lisäten sisävesien meriliikenne tavoitteita virhemäärä Liikenne 12 perustasoon on lähes tuplaantunut ollen hallitusohjelmassa 30 kohdan mittainen , jotka kaikki vaikuttavat haitallisesti tavoitteeseen jossa pyritään kasvattamaan sisävesiliikenteen osuutta.Liikenne 12 suunnitelmassa vuonna 2021 oli vain 19 virhettä, nyt puutteellisia kohtia 2023 liikenteen osalta Hallituspaperissa on 30 kohtaa | Uusi Suomi Puheenvuoro

yllä  tärkeimmät syyt, miksi hallituksella tulee olemaan kaksi mahdollisuutta.

AA )  joko se hiljaisesti antaa toimeksi annon uudelle työryhmälle, joka ei saa raporttia tehdyksi hallitukauden aikana ja asia  sisävesi- ja lähimerenkulun tavaraliikenne osuuksien kasvattamista ei tutkita sen enempää ja hallitus  jatkaa jo vuonna 1990 valittua linjaa …. jossa rekka liikenteen 90% tavaraliikuttamis volyymiin ei puututa ,

tai

BB) Hallitus edellyttää Liikenne 12 työryhmän käsittelevän tavoitteen mukaiset muutokset uuteen, seuraavan 12 vuoden Liikenne 12 työn alla olevaan parlamentaarisesti eduskunnassa  hyväksyttävään suunnitteeluun.

bionavigaattori
Sitoutumaton Pyhtää

Merikapteeni, EMLog, Pyhtäällä asuva eläkeläinen jne....

Kokemusta eläkepäivien viettoon hankitun laivapäällikkö tehtävien lisäksi mm.

Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelusta hankinnasta kuljetuksista ja logistiikan johtamisesta,

Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johdosta

Öljyporausalusten suunnittelusta, niiden rakentamisten telakka aikaisesta valvonnasta sekä yleissatamien satamasuunnittelu toiminnoista.

Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen aloituksen johtaminen Suomessa.

Sisävesiliikenne logistiikan, intermodaali liikenteen ja EU liikennestrategian tutkimisista

Suomalaisen jäissä kulkevan, itselastaavien sisävesi-itämeri mallisuojatun kontti ja bulk laivamallien kehittäjän töistä www.sisävesi.fi

Ja vuonna 2020 perustetun Sisävesiliiton asiamies www.sisavesiliitto.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu