Onko LVM oikea instanssi jakamaan lehdistötukea ?

Kauppalehti 8.09.2014

Kansliapäällikkö Pursiainen toteaa:

”Maahan 1900-luvulla rakennettu väyläverkko ei enää juuri laajene. Väylänpidon iso haaste on estää verkon rappio kroonisen niukalla rahalla, ei rahoituksen löytäminen suurinvestointeihin.”

Toiminta LVM:ssä vv 2015-2020 :  on toimittu 100% vastoin puheita , eli niin, että pelkästään raideliikenne väylähankkeita on otettu ministeriössä työn alle  50-100 miljardin arvosta. Ja juuri liikenne infra rahoituksiin on haalittu ensi kertaa kunta rahoitukset mukaan…  tortta på tortta veronmaksajille….

Ja kaikki tutkiminen mm. siitä miten EU:ssa sovittua raskaan maantieliikenteen volyymejä( 75% kaukoliikenteestä) tulisi voida siirtää raiteille ja vesille minimi-(optimi) investoinnein ovat tekemättä.

lisäksi samassa blogissa todetaan että :

” Väylähankkeet eivät ole enää hyvinvointivaltion ydinasioita – eivät edes työllisyyssyistä.”

Toisiinsa integroituvien liikenne- ja viestintäpolitiikan liitto edistää liikenteen uusia ratkaisuja.”

”  Liikennepolitiikan sidonnaisuudet osoittavat aivan muihin suuntiin kuin maankäyttöön.”

 

++++

 

Yllä  esimerkki siitä miten LVM :n toimintaa vapaa lehdistö – ei tutki eikä kritisoi, koska sama ministeriö,  mikä jakaa lehdistötuen , sen tulisi arvostella ruokkivaa kättä.

Suomalainen media , ei ole onnistunut kymmeneen vuoteen vielä tuomaan esille sitä,  että EU:ssa on sovittu strtagia tasolla  jo vuonna 2011 raskaan maantieliikenteen volyymien siirroista raide ja vesiliikenteeseen.

Vaan media toistaa jatkuvasti LVM:n muuttuvia perusteluja siitä miksi sen kulloistakin – ad hoc toimintaa 1900 luvun -Suomi on Saari- liikennestrategista mallia ei 2000 luvull voida alistaa edes kriittiseen puolueettomaan tutkimukseen… ei edes EU:ssa selkeästi  sovituilta osin..

bionavigaattori

merikapteeni,EMLog kokemusta laivapäällikkötehtävien lisäksi mm. Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelu hankinta ja logistiikan johtamisesta , Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johto tehtävistä. Öljyporausalusten suunnittelusta, rakentamisen valvonnasta sekä satamasuunnittelu toiminnoista. Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen johtaminen Suomeen Sisävesiliikenne logistiikan tutkiminen ja sisävesi-itämeri mallisuojatun laivamallin kehittäjä www.sisävesi.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu