Raidehankkeet-EU liikennestrategia-Suuri Valiokunta.

Sanna Marin ilmoitti tänään jättimäisistä raideliikenne verkon kehittämiseen tähtäävistä tutkimus ja suunnittelu hankkeista.

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/sanna-marin-nain-jattimaiset-raidehankkeet-etenevat-kaksi-hankeyhtiota-tulossa/3a1fb88a-1c94-49e3-8b98-ed24d6ea9887   julkaistu uudessa suomessa  kello 11:30

Maassamme on EU jäsenyyteen liittyvää kansallisen politiikan valmistelua  seuraava valiokunta Eduskunnassa.  Suuri Valiokunta.

Laitoin valiokunnan jäsenille ja eduskunnan oikeuskanslerille  tänään kirjeen  kello 11:04.

quote:

 

Asia : Liikenne ja viestintäministeriön tekemät lainvalmistelut vv. 2011-2019

viite : Prosessikuvaus   http://lainvalmistelu.finlex.fi/

Liikenne ja viestintäministeriön virkamiehet ovat jättäneet eduskuntaan tuomissaan esityksissä em lainvalmistelussa

kuvatussa toiminnassa kohdan 2.7 tavoitteessa systemaattisesti huomioon ottamatta EU liikennestrategiassa

https://ec.europa.eu/transport/themes/strategies/2011_white_paper_en

mainitun jaon merenkulun osalta suorittamatta

https://ec.europa.eu/transport/modes_en

ja siitä on ollut seurauksena koko liikennejärjestelmämme tutkiminen ja kehittäminen ilman sisävesiliikenteen ja sen noin 9000km väylästön huomioon ottamista.

Tästä tutkimistyöstä ja virkamiesten tietoisesti tekemästä harhaanjohtavasta EU:ssa sovittujen kestävän kehityksen tavoitteiden vastaisesta selvitystyöstä on viimeisen esimerkki ja sen eri puutteet esitetty blogissani

ja historiaa sekä  tekemättömien töiden listaa ja mahdollisuuksien arviointi virheet ja puutteet , vuodesta 2007 löytyy sivustolta  www.sisavesi.fi

Se, että kyseistä EU kestävän kehityksen mukaista perustyö (maantieliikenne volyymien siirrot vesille) arviointia on alettu suorittamaan Saimaan alueen ja Venäjän yhteistyön maitten välisen maantieliikenne volyymien siirtoja vesille tutkimuksilla 1.11.2018 ja se valmistuu eu liikennestrategian kymmenvuotisjuhlavuonna 2021 .

Em. tutkimus ei poista kokonaisvaltaista koko Järvi Suomen alueen vastaavaa tutkimustarvetta Euroopan liikenteen ja Järvi Suomen välillä tapahtuvaan liikenteeseen, mikä on tietoisesti jätetty tekemättä ja siten on koko valtakunta saatettu tietoisesti suurella lobbauksella ja puutteellisella tiedolla pelkkään raideliikenne buumiin

unquote

tätä samaa valtion puolelta täysin hiljaista kommentoimatonta hiljaisuutta kaikkeen em EU liikennestrategian toteuttamisiin on nyt jatkunut jo yli kymmenen vuotta.   Ilmeisesti myös tämän kirjeenkin jälkeen.

bionavigaattori

merikapteeni,EMLog kokemusta mm. Tuotanto ja jakelu maantielogistiikan johto tehtävissä, Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksessa, Hamina Kotka alueen transit toiminnoissa ja sisävesiliikenteen tutkijana ja kehittäjänä, lastintarkastajana ja elektroniikka romu keräys logistiikan aloittajana Suomessa. www.sisävesi.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu