Sanna Ukkola ja valtiokorruption kovin ydin

Sanna Ukkola toteaa eilen Iltalehdessä :  ”  Vapaa media ei tarvitse minkäänlaista totuuskomiteaa määrittelemään, mikä on hyvää ja mikä huonoa journalismia. ”

+++

Sanna kuvaa selkeästi artikkelissaan median ”Suomettumis ilmiön” itsesensuuriksi kehittymisen kaaren kaikkien tunnistamat ilmiöt.

Sanna vaan ei median edustajana ole vielä havainnut, että sama Suomettuminen mitä Trumpin suhteen lehdistö harjoittaa, on sitä ja aivan saman ilmiön toinen ilmenemismuoto  , mitä on media harjoittanut kotimaassa liikenne ja viestintäministeriön suhteen jo yli kymmenen vuotta.  Kohteen haluamaa  Positiivista vaikutusta  jolla on kuitenkin suuressa kuvassa täysin negatiivinen vaikutus , kun Trumpin media kuva on lähtökohtaisesti negatiivinen ja päädytään samoin Suomessa negatiiviseen aiheen kuvaamiseen

Sanon tietoisesti ”Liikenne ja viestintä ministeriön suhteen ” en ministerien, koska ministereitä viimeisen kymmenen vuoden aikana on ollut niin vasemmistosta, keskustasta, kokoomuksesta kuin SDP:sta.

Ja kaikilla on ollut omat päivänpoliittiset aiheet, joita media on sitten erityisesti poliittisen virkakauden toisella – ja useimmiten sen jälkimmäisella puoliskolla – sen jälkeen kun pitkän aikavälin -Suomi on saari – liikenne mallin tarvittavat päätökset ovat tehdyt , todella kritisoitu vahvastikin :

Vasemmisto taisteli jäänmurtajista, Keskusta ensin metsäteollisuuden kuljetuksista sitten viimeksi raideliikenteen hyper suurista projekteista,

Kokoomus muuten vaan teki sen mitä ministeriöstä ehdotettiin, ja vaimeasti jopa kritisoi ministeriön tutkimus toimintaa

(Risikko 2015 ;  https://www.lvm.fi/-/risikko-liikenneinvestointien-vaikutusarviointi-uudistetaan-795977

johon ministeriö vastasi 2020 tutkimuksella :

https://impulssilvm.fi/2020/05/06/liikennejarjestelman-taloudellisten-vaikutusten-arvioinnin-kehittaminen-ottaa-askeleita-eteenpain/ )

mutta itse asiaa ,

eli jo vuonna 2011 sovittua  EU liikennestrategian mukaista raskaan maantieliikenteen siirto tavoitetta raiteille ja vesiin ei vielä ole otettu LVM:n toteuttamiin tai tilaamiin tutkimuksiin ei tuotu  LVM:n ohjelmiin,ei esitetty toimenpiteitä asian suhteen parlamentaarisesti valittuihin liikennehjärjestelmää pohtineille komiteoille,  eikä LVM:n taholta hankkeita esitetty valtion budjetteihin kuten mm Ruotsissa on tehty .http://www.sisavesi.fi/wp-content/uploads/2018/04/5.3-suomi-ruotsi-vertailut.pdf  

Vaan

Ministeriön suuri linja on ollut ns Suomi on Saari liikennejärjestelmän ylläpitäminen ja kehittäminen median 100% lla tuella.  Ja tämä linja edellyttää ja toimii vain raskaan liikenteen edistäjänä koska noin 80% kaikesta rannikkosatamien kautta kulkevasta viennistä ja tuonnista  suoritetaan rekoilla .  Jota linjaa media on suomettuneena täysin seurannut ja toistanut -usein jopa sana sanalta LVM:n hanketavoitteet Suomi on Saari liikennemallin kehittämisiksi.

Ehken kaikkein selkein esimerkki tästä oli vuonna 2013 kun merenkulun rikkidirektiiviä käsiteltiin ,niin korjausliikkeet tehtiin rekka autojen (joiden liikenne volyymeja oli EU:ssa sovittu siirrettävän mm vesille) akselipainoja nostettiin niin että maanteitten raskas liikenne saatiin kasvuun…

++++

Dilemma on siinä että EU:ssa on sovittu tuon raskaan maantieliikenne volyymi määrän  75% siirroista kaukoliikenteen osalta raiteille ja vesiliikenteeseen.

++++

ja kaikesta mikä koskee edellämainittua MINISTERIÖN asettamaa ja ylläpitämää politiikkaa  siitä voin Sanna Ukkolaa siteeraten todeta :

Jos luen mediasta jutun LVM:n tutkimuksista, tai LVM:n esiintuomana liikennejärjestelmää koskeva hanke, tiedän jo ennen lukemista ,että se on todennäköisesti positiivinen ”

 ++++

kirjoitin tästä samasta aiheesta ,mitä Ukkola eilen Iltalehdessä :  eli mitä  LVM :n harjoittamaan politiikkaan ja median julkaisemiin LVM:mää koskeviin hankkeisiin vaikuttaa LVM:n rahanjako medialle :

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/bionavigaattori/onko-lvm-oikea-instanssi-jakamaan-lehdistotukea/

bionavigaattori

merikapteeni,EMLog kokemusta laivapäällikkötehtävien lisäksi mm. Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelu hankinta ja logistiikan johtamisesta , Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johto tehtävistä. Öljyporausalusten suunnittelusta, rakentamisen valvonnasta sekä satamasuunnittelu toiminnoista. Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen johtaminen Suomeen Sisävesiliikenne logistiikan tutkiminen ja sisävesi-itämeri mallisuojatun laivamallin kehittäjä www.sisävesi.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu