Suomen valtion suhde liikenne pakotteisiin (Raide ja sisävesiliikenne) vs kansainväliset merenkulun toimet

 

otteita liikenne uutisista 5.4.2022

Omistajaohjausministeri Tuppurainen kommentoi VR:n tavaraliikenteen jatkumista: ”Valtio-omisteisten yhtiöiden täytyy ottaa huomioon tämä muuttunut toimintaympäristö” | SSS.fi”

” Tuppurainen totesi, että Venäjän toimet ovat selkeästi vastoin kansainvälistä oikeutta ja voidaan puhua sotarikoksista. VR:n tavaraliikenteen jatkumiseen Tuppurainen totesi ainoastaan edellyttävänsä, että kaikki valtio-omisteiset yhtiöt noudattavat Suomen lakia, kansainvälistä oikeutta ja erilaisia ”länsirintaman” asettamia pakotteita.
Tuppurainen ei suoraan kertonut, pitäisikö VR:n nyt jatkaa tavaratoimituksia Venäjälle vai ei.”

 

 

Sivu 12 | 5.4.2022 | Helsingin Sanomat (hs.fi)

 

 

Venäjän alukset vaihtavat lippuja ennätystahtia pakotteiden valvonnassa (gcaptain.com)

Meriliikenteessä käytettävien polttoaineiden toimittajat lopettavat venäläisten alusten palvelemisen lääkiksessä – lähteet (gcaptain.com)

Med(mediterranian ) sources ==välimeren lähteet

Venäjä-kytköksissä olevat kuljetuskontit kasaantuvat Rotterdamissa (gcaptain.com)

 

 

Viimeisimmät talous- ja vakuutusuutiset | Seatrade Maritime (seatrade-maritime.com)

 

Lontoon merivakuuttajat merkitsevät kaikki Venäjän vedet suuririskisiksi | Reuters

Eli tässä itse kullekin perusfaktat mietinnän pohjaksi

 

VR:n Lauri Sipponen ei ilmeisesti osannut viime viikolla tehdä oikeita johtopäätöksiä ja sai lähteä ..

Kanavavaltuutettu ilmeisesti osasi, kun pitää kanavaa auki…maksa vuokraa …..ilman liikennettä….kun kansainväliset firmat – vakuutusyhtiöt mukaan luettuina  päättivät valtion viraston puolesta olla liikennöimättä.

Mielenkiintoinen yksityiskohta on silti olemassa.

EU TEN_T :n yksi ydinverkoista toimii venäjältä vuokratulla alueella. Jota EU varustamot eivät suostu käyttämään, ja Suomi on päättänyt 2000 luvulla olla rakentamatta vaihtoehtoa jolla saataisiin 1/3 suomen tavaraliikenteestä sisävesiliikenteen vaikutuspiiriin kotimaassa sijaitsevalla TEN_T  väylästöllä

.

 

bionavigaattori
Sitoutumaton Pyhtää

Merikapteeni, EMLog, Pyhtäällä asuva eläkeläinen jne....

Kokemusta eläkepäivien viettoon hankitun laivapäällikkö tehtävien lisäksi mm.

Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelusta hankinnasta kuljetuksista ja logistiikan johtamisesta,

Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johdosta

Öljyporausalusten suunnittelusta, niiden rakentamisten telakka aikaisesta valvonnasta sekä yleissatamien satamasuunnittelu toiminnoista.

Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen aloituksen johtaminen Suomessa.

Sisävesiliikenne logistiikan, intermodaali liikenteen ja EU liikennestrategian tutkimisista

Suomalaisen jäissä kulkevan, itselastaavien sisävesi-itämeri mallisuojatun kontti ja bulk laivamallien kehittäjän töistä www.sisävesi.fi

Ja vuonna 2020 perustetun Sisävesiliiton asiamies www.sisavesiliitto.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu