Taantuvat kunnat ja liikennejärjestelmä suunnitelma ”Liikenne 12”  vuoteen 2032 

 

Kansanedustajat saivat joitain päiviä sitten  tietoonsa hallituksen selonteon ”Liikenne 12” jossa valtakunnan tason liikennettä kehitetään Seuraavilla alueilla  :

 

Johon huomautukset löytyvät  https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/bionavigaattori/nyt-se-sitten-paketoitiin-liikenne-12-ei-voi-olla-totta-vai-voiko/

Nyt 

Kalevi Sorsa säätiön tutkimus:      Raportti jakaa Suomen neljään eri alueeseen (iltalehti.fi)

Miten nämä kaksi voivat liittyä toisiinsa ? 

Olen arvostellut kahden vuoden ajan liikennejärjestelmä suunnittelussa sitä että siinä suunnittelussa ei oteta huomioon liikennemaantieteellisiä faktoja eikä EU liikennstrategiaa, jossa maantieliikenne volyymeistä tulisi siirtää minimissään puolet raiteille ja sisävesille, ja tätä EUssa sovittua liikennemuotosiirtymää, sen vaikutuksia, kustannuksia ja sen toteuttamista, ei ole maassamme edes Järvi Suomen kokonaisuudessa aloitettu tutkimaan.  Vaan päinvastoin mm maakunta ” liikenne 12 ” jaot ovat tietoisesti tehty alla olevaa sisävesi kokonaisuutta hajottaen ja rikkoen rekka ja raideliikenne yhteyksien rannikolle luomisen helpottamiseksi.= tulos rannikoiden satama ja liikenne volyymien lisääntyminen ja Järvi Suomen kuljetuskustannusten kasvu

Nyt näyttää Kalevi Sorsan tutkimuksen mukaan siltä, että liikennejärjestelmämme liikennemaantieteelliset alueet ovat vastaavat mitä valtakunnan tason ekonomiset taantuvien ja kehittyvien kuntien alueet.

Tulos vai sattuma ? että

On luotu maksimi olosuhteet rekka ja raideliikenne yhteyksillä rannikko suomen ja sisäsuomen välillä, piittaamatta alueiden liikennemaantieteellisistä mahdollisuuksista siirtää liikennevolyymejä rekoilta vesiliikenteeseen…

+++

Mikäli Suomi jaettaisiin kolmeen alueeseen liikennemaantieteellisesti se näyttäisi tältä

+++

Verrataanpa Kartta Kalevi Sorsa säätiön tuottamaa karttaa ja kolmen liikennealue jaon alueita joilla EU liikennejärjestelmää tulisi toteuttaa :

Vain turismi on pelastanut pohjoisimman Suomen – ei muu liikennejärjestelmä kehittäminen,  johon panostetaan valtavia summia.

Voiko olla että

mm raideliikenteeseen suunnittelun alla olevat 60-100 miljardin panostukset, joita tuetaan puutteellisilla tutkimuksilla, niillä estetään ja on estetty kaksi vuosikymmentä sisävesiliikenne kehittäminen totaalisesti, ovat yhteydessä alueiden kehittymisiin…. em Kalevi Sorsa säätiön esittämällä tavalla.

+++

Miten sattuukin . 

että Alueet, joilla liikennekehittämistä ei ole tuotettua alueen maantieteen suomilla mahdollisuuksilla, niillä on heikoin sosioekonominen asema….Kalevi Sorsa säätiön tutkimuksen mukaan… ?

+++

Hyvät LVM virkamiehet ….ja  kansanedustajat olisiko tuumaustauon paikka … ja esittää  hallitukselle että on tehty virhe 20 viime vuoden aikana – on tietoisesti jätetty yksi liikennemuoto huomioon ottamatta kun EU ja kestävän kehityksen tavoitteita on suunniteltu maahamme.

0
bionavigaattori
Sitoutumaton Pyhtää

merikapteeni,EMLog
kokemusta laivapäällikkötehtävien lisäksi mm.
Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelu hankinta ja logistiikan johtamisesta , Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johto tehtävistä. Öljyporausalusten suunnittelusta, rakentamisen valvonnasta sekä satamasuunnittelu toiminnoista. Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen johtaminen Suomeen Sisävesiliikenne logistiikan tutkiminen ja sisävesi-itämeri mallisuojatun laivamallin kehittäjä
www.sisävesi.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu