Tasan ei mene valtion varat eri toimille ja alueille
Tämäkin, kuten aimminkin , maamme hallitus on saanut oikeuskanslerin huomautuksen liikenneasioiden hoidosta:
Nyt voimassa olevan , Sitran ja LVM:n – eduskunnassa hyväksytyn – liikennerevoluutiolla Vuonna 2010 LVM:n ja Sitran aloittaman ja edelleen käynnissä olevan toteutuksen : Liikennerevoluution – mahalaskun merkit ? | Uusi Suomi Puheenvuoro luodun EU liikennestrategiasta poikkeavan järjestelmän puutteellisuuteen puuttui jo vuonna 2014 oikeuskansleri, silloin maanteitten holtittomaan yli budjettivarojen rakentamis suunnitelmiin ja niiden toteuttamoisiin.OKV/4/50/2011
+++
Tupenrapinaa hallitukselle sataa sieltä sun täältä kun tietoon tuli vasta, että pääministeri on tunnistanut itsensä ns raideliikenne lobbariksi Varsinais Suomesta.
+++
Kyseinen lobbaus liittyy oleellisena osana kaikkiin vuodesta 1990 alkaen hallinneisiin pääministereihin ja hallituksiin, joiden viherpesu päätöksien tuloksia tässä nautitaan.
Virherpesuksi voidaan mielestäni nämä kaikki siktten vuoden 1990 jälkeen toteutetut yksipuoliset raideliikennekehittämiset laskea.
Jopa se sisävesiliikennekehittäminen Ve näjän velkojen maksuksi Keitele Päijänne kanavan osalta ,että kanava rakennettiin huomattavasti suuremmille laivoille mitä Saimaan kanavan viimeiset kariutuneet suunnitelmat , siten että kanavat ja sulut rakennettiin . mutta jätettiin kolme siltaa nostamattaa joihin vedoten liikennettä ei voitu koskaan aloittaa EU tuetuista tutkimuksista ja laivanrakennusinnovaatioista huolimatta.
Siksi vahvoja näyttöjä niistä on saatu em sisävesiliikenteen syrjinnästä jo vuosikymmeniä ennen Keitele skandaalia- alkaen siitä, että eduskunnassa ei alkuunkaan uskottu professori Susi Pulliaista . Professori kansanedustaja -Erkki ”Susi” Pulliainen Saimaan liikennerajoituksista-1990 : ”Siperian tiikerin rauhoitus Suomessa” (uusisuomi.fi)
Orpon lobbaus on suoraa jatketta aina Mariniin ja Marinin hallituksen liikenneministeri Harakan jatkamalle EU vastaiselle jo Ahon Lipposen aloittamalle ja ylläpitämälle linjalle Harakka : Lipposen – Ahon vai EU:ssa sovituille liikennepoliittisille linjoille. | Uusi Suomi Puheenvuoro
Edelleen em raideliikenne kehittämisperusteet ovat esitetetyt maamme liikennejärjestelmä suunnittelussa – ilman faktoja ja vaikutusarvioita EU tavoitteisen viiden liikennemuodon avulla toteuttaen – pelkän poliittisen kolmikannan hyväksymänä – vuoteen 2036 suuntaavana ”Liikenne 12 ” ohjelman perustana
Kommentit raporttiin : Veikko Hintsanen (sisavesi.fi)
jossa toimikunnassa seuraava edustus:
Keskusta Esko Aho (puheenjohtajana)
Kokoomus ja yrittäjät edustuja (jäsen) Inka Meri
SDP /Ammattiliitot /Järvi Suomi – Lauri Lyly
+++
Näin pakkasten aikaan saamme tätä em neljään liikennemuotoon perustuvaa viherpestyä tietoa mm Väylävirastolta facebook sivustolla :
+++
Tarkoittaa, että väylävirastolla on kyllä ihan oikein rahaa laitettavaksi runsaasti sekä meri liikenteen ympärivuotiseen hoitoon
että vielä enemmän raideliikenteen alueelliseen henkilöliikenne kehittämisiin.
+++
MUTTA valtakunnan tehokas liikenteen kokonaisvaltainen EU ssa sovittu kehittäminen on jätetty retuperälle -tietoisesti
+++
Vastauskommenttini ohessa Väyläviraston facebook ilmoitukselle (4) ❄️ Talvi näkyy myös… – Väylävirasto – Trafikledsverket | Facebook
linkit ylläoleviin :
Valkoinen kirja 2011 – Euroopan komissio (europa.eu)
Sisävesiliikenne ja –väylät näkymät ja mahdollisuudet (sisavesi.fi) sivu 12
3.6-HS-4.3.2009.pdf (sisavesi.fi)
Vaasan hallinto-oikeus (sisavesi.fi)
Kommentit (0)