Tasan ei mene valtion varat eri toimille ja alueille

Tämäkin, kuten aimminkin , maamme  hallitus on saanut oikeuskanslerin huomautuksen liikenneasioiden hoidosta:

Nyt voimassa olevan , Sitran ja LVM:n  – eduskunnassa hyväksytyn – liikennerevoluutiolla  Vuonna 2010 LVM:n ja Sitran aloittaman ja edelleen käynnissä olevan toteutuksen : Liikennerevoluution – mahalaskun merkit ? | Uusi Suomi Puheenvuoro        luodun EU liikennestrategiasta poikkeavan  järjestelmän puutteellisuuteen puuttui jo vuonna 2014 oikeuskansleri, silloin maanteitten holtittomaan yli budjettivarojen rakentamis suunnitelmiin ja niiden toteuttamoisiin.OKV/4/50/2011 

+++

Tupenrapinaa hallitukselle sataa sieltä sun täältä kun tietoon tuli  vasta, että pääministeri on tunnistanut itsensä  ns raideliikenne lobbariksi  Varsinais Suomesta.

Petteri Orpo riistämässä Mauri Pekkariselta ”Pekkaroinnin” Suomen ennätystittelin | Uusi Suomi Puheenvuoro

Pääministeri Petteri Orpo on jäävi käsittelemään Turun tunnin junaa oikeuskanslerin mielestä | Uusi Suomi Puheenvuoro

+++

Kyseinen lobbaus  liittyy oleellisena osana kaikkiin  vuodesta 1990 alkaen hallinneisiin pääministereihin ja hallituksiin,  joiden viherpesu päätöksien tuloksia  tässä nautitaan.

Virherpesuksi voidaan mielestäni nämä kaikki siktten vuoden 1990 jälkeen toteutetut  yksipuoliset raideliikennekehittämiset  laskea.

Jopa se sisävesiliikennekehittäminen Ve näjän velkojen maksuksi Keitele Päijänne kanavan osalta ,että kanava rakennettiin huomattavasti suuremmille laivoille mitä Saimaan kanavan viimeiset kariutuneet suunnitelmat , siten että kanavat ja sulut rakennettiin . mutta jätettiin kolme siltaa nostamattaa joihin vedoten liikennettä ei voitu koskaan aloittaa EU tuetuista tutkimuksista ja laivanrakennusinnovaatioista huolimatta.

Siksi vahvoja näyttöjä niistä on saatu em sisävesiliikenteen syrjinnästä jo  vuosikymmeniä ennen Keitele skandaalia-  alkaen siitä, että eduskunnassa ei alkuunkaan uskottu professori Susi Pulliaista . Professori kansanedustaja -Erkki ”Susi” Pulliainen Saimaan liikennerajoituksista-1990  :   ”Siperian tiikerin rauhoitus Suomessa” (uusisuomi.fi)  

Orpon lobbaus on suoraa jatketta aina  Mariniin ja Marinin hallituksen liikenneministeri Harakan  jatkamalle EU vastaiselle jo  Ahon Lipposen aloittamalle ja ylläpitämälle  linjalle  Harakka : Lipposen – Ahon vai EU:ssa sovituille liikennepoliittisille linjoille. | Uusi Suomi Puheenvuoro

Edelleen em raideliikenne kehittämisperusteet ovat esitetetyt maamme liikennejärjestelmä suunnittelussa –  ilman faktoja ja vaikutusarvioita EU tavoitteisen viiden liikennemuodon avulla toteuttaen – pelkän poliittisen kolmikannan hyväksymänä –   vuoteen 2036 suuntaavana  ”Liikenne 12 ”  ohjelman perustana

Kommentit raporttiin : Veikko Hintsanen (sisavesi.fi)

jossa toimikunnassa seuraava edustus:

Keskusta Esko Aho (puheenjohtajana)

Kokoomus ja yrittäjät  edustuja (jäsen) Inka Meri

SDP /Ammattiliitot /Järvi Suomi – Lauri  Lyly 

+++

Näin pakkasten aikaan saamme tätä em neljään liikennemuotoon perustuvaa viherpestyä tietoa mm Väylävirastolta facebook sivustolla :

 

+++

Tarkoittaa, että väylävirastolla on kyllä ihan oikein rahaa laitettavaksi runsaasti  sekä meri liikenteen ympärivuotiseen hoitoon

että  vielä enemmän raideliikenteen alueelliseen henkilöliikenne kehittämisiin.

+++


MUTTA 
valtakunnan tehokas liikenteen kokonaisvaltainen EU ssa sovittu kehittäminen on jätetty  retuperälle -tietoisesti

EU suitsii viherpesua – markkinoinnissa – direktiivi ei koske Suomalaista tutkimusta eikä eduskuntaa ? (uusisuomi.fi) 

+++

Vastauskommenttini ohessa Väyläviraston facebook ilmoitukselle (4) ❄️ Talvi näkyy myös… – Väylävirasto – Trafikledsverket | Facebook

 

linkit ylläoleviin :

Valkoinen kirja 2011 – Euroopan komissio (europa.eu)

Sisävesiliikenne ja –väylät näkymät ja mahdollisuudet (sisavesi.fi)  sivu 12

3.6-HS-4.3.2009.pdf (sisavesi.fi)

Vaasan hallinto-oikeus (sisavesi.fi)

 

 

bionavigaattori
Sitoutumaton Pyhtää

Merikapteeni, EMLog, Pyhtäällä asuva eläkeläinen jne....

Kokemusta eläkepäivien viettoon hankitun laivapäällikkö tehtävien lisäksi mm.

Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelusta hankinnasta kuljetuksista ja logistiikan johtamisesta,

Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johdosta

Öljyporausalusten suunnittelusta, niiden rakentamisten telakka aikaisesta valvonnasta sekä yleissatamien satamasuunnittelu toiminnoista.

Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen aloituksen johtaminen Suomessa.

Sisävesiliikenne logistiikan, intermodaali liikenteen ja EU liikennestrategian tutkimisista

Suomalaisen jäissä kulkevan, itselastaavien sisävesi-itämeri mallisuojatun kontti ja bulk laivamallien kehittäjän töistä www.sisävesi.fi

Ja vuonna 2020 perustetun Sisävesiliiton asiamies www.sisavesiliitto.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu