Totta ,tarua vai Suomeen tietoisesti toteutetun ,EU lainsäädännöstä  poikkeavuuden tulos : Helsingin sataman YVA   

Helsingin satamasta ja niihin oleellisesti liittyvien tunnelien YVA arvioinneissa on hyvin suuri puute

Helsingin satama julisti 20.3.2024

 

Totta ,tarua vai Suomeen tietoiesti toteutetun ,EU lainsäädännöstä  poikkeavuuden tulos.    

 

Suomessa

lainsäädännön avulla on varmistettu,

https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/163929/YM_2022_11.pdf?sequence=1&isAllowed=y   sivu 25

  • että YVA menettelyissä tulee ottaa huomioon henkilö ja tavaraliikenteen osalta  pelkästään raide ja maantieliikenteellä toteutetut vaihtoehdot ,
    • Tarkoittaa  mm sitä, että arvioinneista puuttuu valtakunnan tason yleisnäkemys ja vaikutus arviot siitä, mitä voitaisiin saavuttaa , mikäli EU ssa sovittuja liikenne direktiivejä mm raskaan maantiellisenne volyymien siirroilla vesiliikenteeseen saavutettaisiin ja mitä vaikutuksia, niillä olisi koko järjestelmään.

 

 

EU ssa

 

Sisältää  mm:

Liikennemuodon omaa Sisävesilainsäädäntöä ja tavoitteen asettelua 10 aiheesta

Meriliikenne lainsäädäntöä ja tavoitteen asettelua 22 aiheesta 

 Yhteisiksi meri ja sisävesien  EU säännöksiksi  tulkittavia ,tavoitteita  ja  lakeja   13 aiheesta

Tulos

Edellä mainittu toiminta, ilman EU liikennejärjestelmän huomioon ottamista , on tuottanut Suomeen tuloksen,  jossa  valtion kaikista valtakunnan tason  YVA vaikutus arvioinneista niin Helsingin paikallis arvioissa  kuin maakuntien alueellisissa suurhankkeissa on tehty huomattavan puutteellisesti verraten EU tavoitteisiin järjestelmä kokonaisuutta ajatellen.  https://www.sisavesi.fi/?page_id=346  .

Kokonaisuudesta Suomessa on tehty todella rampa ankka , jossa HC Anderssenin sadun tapaan –  eduskunta, keisarin tapaan havaitsee räätälien tuhlanneen rahat muuhun kuin vaatteiden materiaaleihin, eli  tässä tapauksessa liikennejärjestelmän tehokkaaseen EU ssa sovittuun   toteuttamisiin……mutta häpeää niin että tekee edelleen sudelle uutta häntää hännän perään…. .

Tuloksena järjestelmä, josta puuttuu tällä hetkellä yksi liikennemuoto tässä sen vaikukset kokonaisuuteen :

bionavigaattori
Sitoutumaton Pyhtää

Merikapteeni, EMLog, Pyhtäällä asuva eläkeläinen jne....

Kokemusta eläkepäivien viettoon hankitun laivapäällikkö tehtävien lisäksi mm.

Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelusta hankinnasta kuljetuksista ja logistiikan johtamisesta,

Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johdosta

Öljyporausalusten suunnittelusta, niiden rakentamisten telakka aikaisesta valvonnasta sekä yleissatamien satamasuunnittelu toiminnoista.

Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen aloituksen johtaminen Suomessa.

Sisävesiliikenne logistiikan, intermodaali liikenteen ja EU liikennestrategian tutkimisista

Suomalaisen jäissä kulkevan, itselastaavien sisävesi-itämeri mallisuojatun kontti ja bulk laivamallien kehittäjän töistä www.sisävesi.fi

Ja vuonna 2020 perustetun Sisävesiliiton asiamies www.sisavesiliitto.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu