Uusi merkkipäivä  22.09.2024 – uudet  kunniamerkit    ?

Presidentti jakaa  22.09.2024 uudet  kunniamerkit    ?

 

Ymmärrän täysin maamme raideliikenne kehittämisen tarpeen  

Ja perusteellisen tutkimuksen tarpeen , vaikutus arvioineen.  jota Hesarin mielipide kirjoitus Lapin radasta jälleen tänäänkin  22.01.2024 edellyttää. Sivu 46 | 22.1.2024 | Helsingin Sanomat (hs.fi)

Vuonna 2004 olin mukana Lapin maakunnan kanssa Murmanskissa.

Pohdittiin samaa Lapin raideliikenne yhteys tarvetta Norjaan…

Havaittiin, että Lapin tavaraliikenne  reitti Norjaan  laivoilla on lyhempi New Yorkiin mitä Helsingistä.

Ihmiset ja infra on kuitenkin jo rakennettu etelän kautta ja se on mahdoton yhtälö saada Rovaniemestä uutta Helsinkiä-maamme ulkomaankaupan logistiseksi keskukseksi.

+++

Mutten ymmärrä sitä, että EU ssa sovittua liikennestrategia vaadetta siirtää rekka liikennettä vesiliikenteeseen Järvi Suomessa  ei tutkita lainkaan.

Saa vaan nähdä sitten, miten asia tuotetaan valtioneuvoston

28.12.2023 päättämässä  ”Strategisen tutkimuksen”  vesivarojen vesi liikenne osiossa.  Jossa  seuraavan 6 vuoden aikana tehtävissä tutkimuksissa tutkitaan kokonaisvaltaisesti vesiemme käyttöä

Suomen Akatemia tutkimuksissa otsikoilla  :

” Vesi, hyvinvoinnin turvan ja rauhan elementtinä”

Muistio Tiedosto avautuu uudessa välilehdessä PDF 567kB (valtioneuvosto.fi)

+++

Toivottavasti Akatemia tutkimuksella korvattaisiin nykynäkymät,  joiden kanssa  voisi vaikka käydä näin:

kuten ”näkemässäni ”(saattoi olla unessa)   salaisessa  hallituksen paperissa olisi kaavailtu ,  mikä ehken ”löytäisin  ” oikeuskanslerin toimiston pöydältä.

++

Sen julkaisupäiväksi olisi merkattu ehdotettavan   1.4.2024

+++

Kirjeessä todettaisiin  , että syyskuun 22 pv. vuonna 2024 tulee kuluneeksi 35 vuotta siitä, kun tasavallan silloinen presidentti Mauno Koivisto ja liikenneministeri Pekka Vennamo antoivat yhteisen lakiesityksen eduskunnalle.  Lakialoite aukaisi padon,   josta alkoi sisävesiemme käytön ”vihertäminen” väitteiden avulla. . HE 132/1989 vp (edilex.fi)

joissa on nyt 35 vudoen aikana edistytty ja voitu käytännössä lopettaa rahtilaivaliikenne Järvi Suomesta .  Ja päästy jo hyvään alkuun raide ja maantieliikenne infran suunnittelussa ilman vesiliikenne infra panostuksia tai niiden mukaanottoa vaikutus arvioihin.  Hallitus asettaa nyt 1.4.2024 julkaistavassa dokumentaatiossa toimikunnan valmistelemaan juhlahetkeä, jolla voimaannutetaan vanhoja  ja motivoidaan uusia henkilöitä ja organisaatioita toimimaan  hyvään alkuun päässeeseen raide ja maantieliikenteen kehittämisiin.

eli tätä tarkoitusta varten

Hallituksen aikeena olisi pitää juhlatilaisuus Helsingin uudessa kirjastossa ,  jossa muistetaan niitä henkilöitä,  järjestöjä  ja tapahtumia joilla tämä kokonaisuus sisävesiemme käytön virhertämisestä kansakuntamme hyvinvoinnin edistämiseksi on saatu aikaan

+++

Toimikunnan tulisi  ottaa juhlaa ja kunnianosoituksia järjestäessään huomioon seuraavat milestonit ,joilla sisävesiemme tunnettua , ja  hallitusten ajamaa suurta  tavoitetta-  poistaa turha laivaliikenne alueelta on erityisesti edistetty.

Tavoitteiden  taustalla olevat avainhenkilöt tulee huomioida ja osoittaa heidät hallitukselle   kunnian osoitusten kohteeksi merkittyinä ja myönnettäväksi tänä uutena kansallisena juhlapäivänä 22.9.2024

Poliittisia toimijoita joita on todella paljon , erityisesti tulisi kaksi henkilöä nostaa jalustalle ja  huomioida , sekä  ottaa  esille ja palkita heidän 35 vuoden kestänyt valtiolle mittaamattoman työn liikennerevoluution läpi  ajaneina  ja tehneinä, joissa he todella onnistuneesti  oivat erityisvastaavina suorittaneet sisävesilaivalikenteen siirrot rekoille ja raiteille -valtion tukimenettelyjä ja valtion demokraattisia kanavia käyttäen..

-ex pääministerit  Lipponen ja Aho joita ilman mm seuraavat sisävesien puhtaudesta huolehtiminen laivaliikenteen karsimisessa Järvi Suomen alueelta ei olisi voitu toteuttaa

Esko Aho ja Paavo Lipponen HS:n mielipidesivulla: Arktinen yhteistyö avaa Suomelle uusia mahdollisuuksia – Mielipide | HS.fi

– Keitele kanavan siltojen rakentaminen niin että rahtilaiva laivaliikenne ei ole siltojen mataluuden takia mahdollista Keiteleen kanava – Wikipedia

-Vuosaaren sataman rakentaminen siten ,että samanaikaisesti karsitaan Kymi kanavan vesiliikennevaihtoehto ja aloitetaan vahvat raide ja maantieliikenne infra rakentamiset joilla mahdollistetaan liikenne ilman laivojen tarvetta sisävesille. ei olisi onnistunut ilman heitä

3.1 LIIKENNE VERKOT SUOMESSA JA NIIDEN KEHITTÄMINEN (sisavesi.fi)

-Metsäteollisuuden sisävesiliikenne volyymien siiirrot kokonaisuudessaaan  rekka ja raideliikenteeseen useat eri valtiolle tehdyt pääministerikausien jälkeiset konsultaatiot joista tärkeimmät : 2.8-Suomen-Sisävesiliikenne-poliitisia-päätöksiä-ja-kommentteja-vv-2005-2016.pdf (sisavesi.fi)

 sekä vahva panos Liikenne 12 järjestelmän toteuttamisen perustietoihin vv 2017 -2021

                          Vuonna 2010 LVM:n ja Sitran aloittaman ja edelleen käynnissä olevan toteutuksen :  Liikennerevoluution  –  mahalaskun merkit ? (uusisuomi.fi)

 2.3 LVM visio 2050 ja sen vesiliikennekommentit 2017 (sisavesi.fi)

Liikenne 12 suunnitelmassa vuonna 2021 oli vain 19 virhettä, nyt puutteellisia kohtia 2023 liikenteen osalta Hallituspaperissa on 30 kohtaa | Uusi Suomi Puheenvuoro

Tieteellisestä tutkimuksesta on mainittävä toimet joissa  viherväittämää edistämään on valjastettu pelkkä meriliikenteen tutkimus ilman sisävesi ja lähimerenkulkua.

Siitä kokonaisuudesta meidän tulee antaa kunnia hyvin laajalle yhteisöpiirille niille ,jotka ovat taustavaikuttaneet suoraan niin Turun yliopiston Brahea laitoksen  kuin Merikotkan toimintaan  Kotkassa , toimintaan niin, että kyseinen tutkimustoiminta ilman sisävesiliikenteen laivaliikenne kehittämisen kokonaisuutta,  oli mahdollista aloittaa vuonna 2014 , joilla on ollut hyvinkin  ratkaiseva merkitys sille, että eduskunnassa voitiin jättää helmikuussa 2022 EU tavoitteinen sisävesien rahtiliikennettä ajava tutkimustoiminta edelleen  kaiken tuen ja huomion  ulkopuolelle  Suomessa  ja  tutkimustoimintaa on voitu jatkaa pelkästään meriliikenteeseen perustuvana sisävesiliikenne kehittämistä ilman laivaliikennettä Järvi Suomen alueella.

Jäsenet | motk

. Fiktiot,Faktat ja Liikenneministeriön tulevat toimet (hallitusohjelma!) | Uusi Suomi Puheenvuoro

Liikenneministeriön pohjatyöt liikenteen tulevaisuuden verotukseen. | Uusi Suomi Puheenvuoro

Pelkkä vetytalous nykyisen liikenteen ja alue talouden eriarvoisuuskehittämisen muuttaja ? | Uusi Suomi Puheenvuoro

Naiades III /2021-27 – www.sisavesiliitto.fi

Toimikunnan huomio tulee pitää tiukasti siinä että:

Hallituksen tavoitteena on edelleen kannustaa nykyisiä poliittisia toimijoita ja organisaatioita  jatkamaan tällä ,  vuonna 2010  liikennerevoluutiossa valitulla urhealla tiellä,-neljän liikennemuodon mallilla,   joissa mitkään –  ei edes EU liikennestrategia päätösten vastustaminen, eikä sadan miljardin irrottaminen muusta yhteiskunnan kehittämisistä , ole mahdotonta,  kun tavoite –  rahtilaivaliikenne vapaa Järvi – Suomi pidetään edelleen kirkkaana johtotähtenä  – edelleen samana,  mitä se on alusta alkaen -nyt jo 35 vuoden ajan  meidän rakkailla liikenteemme ja vesiemme parhaan edun näkevillä johtajillamme ollut   .

+++

Eikun odottelemaan ilmeisesti uuden presidenttimme yhtä tärkeimmistä toimista :  viherväittämäin kansallisten kunniamerkkien jakoa   22.9.2024 TUHANSIEN JÄRVIEN JA JOKIEN LAIVALIIKENNEVAPAASSA MAASSA JOSSA LIIKENNEPOLITIIKKA VOITTAA AINA FAKTAT .

bionavigaattori
Sitoutumaton Pyhtää

merikapteeni,EMLog
kokemusta laivapäällikkötehtävien lisäksi mm.
Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelu hankinta ja logistiikan johtamisesta , Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johto tehtävistä. Öljyporausalusten suunnittelusta, rakentamisen valvonnasta sekä satamasuunnittelu toiminnoista. Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen johtaminen Suomeen Sisävesiliikenne logistiikan tutkiminen ja sisävesi-itämeri mallisuojatun laivamallin kehittäjä
www.sisävesi.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu