Valtion mediatalo yle tänään ” Luotijunalla Kouvolasta Berliiniin?

Oliko tarkoituksella valittu julkistuspäivä .  Lakkopäivä.

Luotijunalla Kouvolasta Berliiniin? Itärata saatetaan rakentaa eurooppalaisella raideleveydellä | Talous | Yle

”Suunnitelma edellyttää, että Rail Baltica-ratahankeeseen liitettävä junatunneli Tallinnaan toteutuu.”

”Samalla se toisi ensimmäisen kerran aitoa kilpailua rautateiden matkustajaliikenteeseen Suomessa.”
”Matkustajajunien lisäksi radalla liikkuisi rahtia kuljettavia konttijunia.”

” Euroopan komissio esitti vuonna 2022 vaatimuksen, että uudet Euroopan laajuisen TEN-T-liikenneverkon raideyhteydet tulisi rakentaa eurooppalaisen standardin mukaisesti.”

” – Raideliikenteen merkitys kasvaa ja kaukoliikenteen matkustajamäärissä tehdään ennätyksiä. Tavaraliikenne tulee merkittävämmäksi.”

+++

Kysymyksiä

  • Edellyttääkö hankkeen toteuttaminen Suomessa vallitsevan liikennesuunnittelu linjan jatkamista jossa ei toteuteta EU liikennestrategian tavoitetta siirtää rekka liikennettä vesiliikenteeseen . Valittu malli toteuttaa siirtojen raideliikenteeseen noin 4% tavoitetta , kun EU tavoite on minimissään 50% tavoite siirtää rekka liikennettä pois maanteiltä

 

  • Edellyttääkö näiden kaiken kaikkiaan yli 100 miljardin raidehankkeiden rahoituksen hyötysuhde ja vaikutus arvioiden tekeminen edelleen pysymistä pelkästään Suomen eduskunnassa hyväksytyn liikennerevoluutio menetelmin tuotetuilla tavoilla- EU:ssa sovituista  liikennestrategia tavoitteista poiketen ,  vai otetaanko vuonna 2015 silloisen liikenneministerin tavoite kansainvälisistä vaikutus arvioista (EU tavoitteiden ) mukaan kokonaisuudessaan -kaikille viidelle liikennemuodolle  mahdollisten tarvittavien korjausvelka määritelmien ja EU – TEN_T liikenneverkko tavoitteiden mukaisesti  Suomen liikenneverkkoja suunniteltaessa.  Tarkoittaako se edelleen sitä, että raideliikenne yhteyden kanssa kilpailevan sisävesiliikenteen hankkeita ei rahoiteta valtion toimesta vaikka niillä olisi ylivertainen hyötysuhde . Tässä kuva vuodelta 2009

 

+++

 

EU sisävesiliikenne verkkojen yhteisiä tavoitteita promoavalle hallitusten väliselle järjestölle lähettämäni kirje -ilman liitteitä ohessa.

 

quote:

referring to our email conversations earlier You kindly asked me to clarify my targets…’
and  my intentions concerning inland navigation .

Please find here below some explanations :

Consern no 1

My deepest concern is that Finland has been deviated by pollical decisions from EU inland navigation targets    completely to opposite direction .

EU target is to increase inland navigation volumes  as a  part of its sustainable traffic system development with five traffic mode.
Finland has developed its logistics by governmental and parliament decisions and support  to increase trucking by purpose shifting the volumes from inland navigation to trucking and rail

Consern no 2

Background
Due to the fact that development has been approved  by Finnish politicians since 1990 to shift volumes from inland  ship traffic to trucks and rails , the whole country is ”brain washed ” by academic studies performed by four traffic mode without inland navigation or combined inland navigation and short sea studies to increase trucking and rail volume transportation in Finland .

Result: 
Since 1997  all inland navigation route studies and proposals for abt 8000 km intentions to combine routes to one large inland navigation network suitable to shift heavy road trucking volumes to inland navigation  vessels have been rejected by government officials and politicians.

The ultimate result in Finland is that we have lost the inland navigation volumes to trucking completely. latest big step was taken one week before Russian attack to Ukraine , when parliament decided to depart completely from  Naiades III studies replacing all inland navigation targets to IMO maritime targets including logistics in hinterland .

Concern no 3 

Now when Finnish lobbyists have succeeded in their over 35 year targets to dispose inland navigation from Finland  to compete volumes with truck and rail , the side effect can be seen very clearly.

The whole nation is kept unaware of the EU targets by media to our large possibilities in Finland for sustainable freight traffic ,in stead of trucking up to 100 billion euro with  rail investment plans to comply without inland navigation according to  EU targets

Therefore I am looking for some help -You probably could give us  – to get  out the Finland of its present inland navigation ” discount mode”

The details for alla above -you can be found and google translated from

www.sisavesi.fi
SISÄVESI ALUE – sisavesiliitto.simplesite.com
Kirjoittajalta bionavigaattori | Uusi Suomi Puheenvuoro

and some articles already  internationally in english and german languages.
6.2-Naval-architect-lehden-Laffcomp-artikkeli-July-august-20111.pdf (sisavesi.fi)

Arctic logistics, Shipdesign and Energy efficience (loopiadns.com)

9.4-Aalto-university-30.09.2014.pdf (sisavesi.fi)

9.1-Martec-evaluation-of-Finnish-ULIVES-project-for-funding-purposes.pdf (sisavesi.fi)

Sienimetallin on testattu vähentävän alusten painoa 30 prosentilla (youris.com)

Tri Thomas Hipke: ”Alumiinivaahto luo uuden sukupolven kevyitä rakennuslaivoja” (youris.com)

comparison pictures Netherland 40 % share of domestic transport volumes , Finland 0 and Sweden doupled its inland traffci volúmes since 2016 due to following EU agreememnts to support sifting volumes from trucking to waterborne 😭

 

bionavigaattori
Sitoutumaton Pyhtää

Merikapteeni, EMLog, Pyhtäällä asuva eläkeläinen jne....

Kokemusta eläkepäivien viettoon hankitun laivapäällikkö tehtävien lisäksi mm.

Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelusta hankinnasta kuljetuksista ja logistiikan johtamisesta,

Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johdosta

Öljyporausalusten suunnittelusta, niiden rakentamisten telakka aikaisesta valvonnasta sekä yleissatamien satamasuunnittelu toiminnoista.

Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen aloituksen johtaminen Suomessa.

Sisävesiliikenne logistiikan, intermodaali liikenteen ja EU liikennestrategian tutkimisista

Suomalaisen jäissä kulkevan, itselastaavien sisävesi-itämeri mallisuojatun kontti ja bulk laivamallien kehittäjän töistä www.sisävesi.fi

Ja vuonna 2020 perustetun Sisävesiliiton asiamies www.sisavesiliitto.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu