Vartiaisen Helsinki ja Harakan liikennepolitiikka.
Vartiaisen Helsinkiä syytetään siitä,
että poliitikot puhuvat kauniisti miellyttääkseen äänestäjiä ja tekevät toista. Hesari toteaa tänään 22.04.2023 :
Poliitikot lupaavat palkankorotuksia pienituloisille ja kun tarkastelee tehtyjä toimenpiteitä ja toimia niin tulos ei vastaakaan tavoitteita sanoo hesari tänään 22.04.2023 .
+++
Harakkaa ja tulevan hallituksen liikenneministeriä ,
asia koskee siten, että samaa mitä Vartiaisen Helsingissä -Virkamiehet ja poliittiset toimijat liikenneministeriössä : käytännössä virkamiehet syöttivät ja syöttävät edelleen eduskunnan hyväksymän Liikennerevoluution perusteella koottua tehtyä rajallista tieto poliittisille päättäjille.
Josta suurin puute/ ja virheellisyys on se, että vuoden 2007 vuodelle 2030 asetetuista tavoitteista on jätetty yksi liikennemuoto pois suunnittelusta -Saksan ydinvoima päätösten tapaan. niin budjeteista kuin tiedon tuottamisista aina vertailuihin saakka . (viite 2) sivu 31 kappale Energiatehokkaampia matkoja ja kuljetuksia.
Tarkoittaa, että valtakuntaan on tuotettu kaikin käytössä olevin keinoin (media ja yliopisto tasot mukaan luettuina) sellaista poliittisesti väritettyä-ei kaikkia faktoja mukaan ottavaa liikenne infraa koskevaa tietoa, jota LVM ja Sitra olivat ex pääministerien Aho ja Lipponen avulla tuottaneet ministeriön virkamiehille ja mediaan yli kahdenkymmenen vuoden ajan.
Ja tähän virheelliseen/ puutteelliseen tietoon perustuva linja on nyt murtumassa ministeriön tekemiin ensimmäisiin liikennerevoluution vastaisiin toimenpiteisiin , joilla nyky tavoitteen saavuttaminen heikentyy ja joissa EU ssa asetetut yhteiset tavoitteet voidaan huomioida – aiemman pelkän Suomi on Saari liikennemallin ja neljän liikennemallin huomioimisen sijaa . Ensimmäiset LVM:n instanssit heränneet liikennerevoluutiosta irtoamiseen tammikuussa 2023 ( – viite 6)
Jäljelle jäävä ongelma on siinä, että poliitikot eivät vielä ole ottaneet omiin ohjelmiinsa liikennestrategiasta viestiviä faktoja. vaan tulevakin hallitus on täysin liikennerevoluutio ajatuksissa – kokoomuksesta sdp:n ja perussuomalaisten kautta aina nyt pienpuolueeseen saakka. viitteet 8 ja 9
viitteet:
- 1) Liikenneministerin tyypillinen harhautus 2010 luvulta alkaen . Ministeri Harakkaa on harhautettu….. jälleen… | Uusi Suomi Puheenvuoro
- 2)vuoden 2007 tavoite eri liikennemuotojen kehittämisistä Suomessa sivu 31 kappale ”Energiatehokkaampia matkoja ja kuljetuksia. lvm_strategia_070330 (valtioneuvosto.fi)
- 3)liikennerevoluution tavoitteett Julkaisuja_27-2011.pdf;sequence=1 (valtioneuvosto.fi)
- 4)Aho Lipponen liikennerevoluution edistäjät Esko Aho ja Paavo Lipponen HS:n mielipidesivulla: Arktinen yhteistyö avaa Suomelle uusia mahdollisuuksia – Mielipide | HS.fi
- 5) liikennerevoluution ongelmia Aho-Lipponen ”työpari ” vv. 1997 – 2019 avasi, vahvisti ja mahdollisti Bernerin” pyöröovisiirtymän” SEBbiin | Uusi Suomi Puheenvuoro
- 6) Sitran liikennerevoluutioon perustuva Liikenne 12 korjaus- raportti vuodelta 2021 Sitran korjausliikkeet, raportti no 193 vs EU liikennestrategia ja vesiliikenne. | Uusi Suomi Puheenvuoro
- 7) Liikennerevoluution murtuminen Vuonna 2010 LVM:n ja Sitran aloittaman ja edelleen käynnissä olevan toteutuksen : Liikennerevoluution – mahalaskun merkit ? | Uusi Suomi Puheenvuoro
- 8) Liikennerevoluution jatkuminen ? ORPON KOKOOMUS, -LIIKENNE ,-TIEDE JA TUTKIMUS sekä niiden merkitys -SUOMEN TALOUTEEN | Uusi Suomi Puheenvuoro
- 9) Liikennerevoluution jatkamis ongelmat Taikureiksiko Orpo ja Valtonen aikovat -Yle/Taloussanomat /Hesari ? | Uusi Suomi Puheenvuoro
- 10) Mitä liikennerevoluution jälkeen tarkoittaa että viides liikennemuoto otetaan mukaan : Naiades III /2021-27 – www.sisavesiliitto.fi ja toteutetaan viiden liikennemuodon avulla tehtävää liikennepolitiikkaa.
Kommentit (0)