Ympäristöministeri ja hänen veromylläyksensä perustat

Suomen sisävesiväylä tiheys vs EU maat

Joitain Huomioita ja Huomioitavaa Ympäristöministerin suunnittelemaan liikenteen veromylläykseen

viite:https://www.uusisuomi.fi/uutiset/ilmastoministeri-krista-mikkonen-aikoo-myllata-liikenteen-verotuksen-perusteellisesti-kenenkaan-autoa-ei-tulla-pihasta-hakemaan/52e3d07e-9380-4fb6-b2ca-da7c847bc65c

Ilmastopolitiikan kannalta on ilmeisen tärkeää ottaa esille ja arvioida liikenteen verotus ja liikenteen eri liikennemuodoille maksetut tuet eri muodoissaan.

Liikenteen em tarkastelut tulisi kuitenkin suorittaa kestävän kehityksen mukaisesti sovituille liikennemuodoille, jossa lähtökohdaksi tulisi ottaa EU :ssa sovitut liikennemuodot (5 liikennemuotoa) / https://ec.europa.eu/transport/modes_en
ja niille EU:ssa sovitut ja tehdyt EU tuki ja strategiset suunnitelmat , jotka pitävät sisällään niin energian säästötavoitteet ,päästöjen pienentämiset kuin selkeät raskaan tavaraliikenne maantievolyymien siirto tavoitteet raiteille ja vesille https://ec.europa.eu/transport/themes/strategies/2011_white_paper_en

Meillä em EU sopimuksia on valitettavasti tulkittu kaikissa LVM:n tekemisssä ja LVM:n eduskunnalle tuottamissa ja arvioimissa liikenne tutkimusten tietotarpeissa ja strategioissa sitten vuoden 2011 jolloin EU liikennestrategia sovittiin , pelkästään neljälle liikennemuodolle ja ilman raskaan maantieliikenne volyymien siirtotavoitteita raiteille ja vesille .

Tiedoksenne

em syystä
Olen pyytänyt Suurta Valiokuntaa selvittämään miksi Eduskunnan omia sääntöjä EU sopimusten toteuttamisiksi ei oteta Suomalaiseen liikenne suunnitteluun mukaan.
viite: https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/bionavigaattori/raidehankkeet-eu-liikennestrategia-suuri-valiokunta/
koska em puutteellisuus on johtanut vv 2000-2019 jopa Helsingin liikennesuunnittelun erittäin vakaviin vääristymiin vs alueiden kehittäminen Suomessa.
joita jatkuvilla Helsinki keskeisillä vero eduilla myös tuetaan
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/pia1/helsingin-liikenneratkaisuja-mietittaessa-pitaa-muistaa-laivamatkustamisen-elinvoimavaikutukset/#comment-3039930
mikäli Hallitus ohjelmassa tavoiteltu muutos EU liikennestrategian mukaan otosta toteutetaan edes liikennetutkimusten osalta niin jo sillä toteutetaan vahvaa uutta aluepolitiikkaa https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/bionavigaattori/savonlinna-ja-rinteen-hallituksen-tavoitteet/
samoin kuin uutta kansainvälisesti tunnustettua arktista liikennesuunnittelua https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/bionavigaattori/muutakin-kuin-raideliikenteen-kehittamista-venaja-suomi-eu-yhteistyossa/

bionavigaattori

merikapteeni,EMLog kokemusta mm. Tuotanto ja jakelu maantielogistiikan johto tehtävissä, Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksessa, Hamina Kotka alueen transit toiminnoissa ja sisävesiliikenteen tutkijana ja kehittäjänä, lastintarkastajana ja elektroniikka romu keräys logistiikan aloittajana Suomessa. www.sisävesi.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu