Kun nyt jos koska pitäisi investoida vientihankkeisiin. Tai – tuonnin vähentämisen hankkeisiin.
Eikö suurten kaupunkien julkinen rakentaminen kuulukaan kansantalouden leikkausten piiriin
Yhden ainoan kaupungin yhteen ainoaan ratapihan uusimiseen 163 miljoonaa euroa – ei näinä vaikeina aikoina pitäisi olla mikään hätäisin tarve – etenkin kun Tampereen ratapiha toimii hyvin ilman remonttiakin.
On kohtuutonta panna tuommoinen raha yhteen ainoaan kohteeseen kun samalla ihmisten arkea kurjistetaan rajusti.
Etenkin kun koko hankkeella ei ole minkäänlaista tekemistä viennin vauhdittamisen kanssa. Se ei tuota yhtään vientieuroa Suomen kansataloudelle.
Kun nyt jos koska pitäisi investoida vientihankkeisiin.
Tai – tuonnin vähentämisen hankkeisiin.
SÄÄNNÖNHÄN PITÄISI OLLA – MITÄ EPÄVAKAAMMAT JA ARVAAMATTOMAMMAT AJAT SITÄ ENEMMÄN PITÄISI KARSIA TUONTIA.
Onko julkinen rakentaminen etenkin liikennerakentamisen kohdalla karannut hinnoiltaan katteettomiin korkeuksiin siihen nähden mikä kertyy kun aidoin markkinahinnoin lasketaan hinta asia kerrallaan.
Se mikä köyhiltä otetaan päätyy nyt työläiskaupunki Tampereen ratapihalle – katoksiksi.
Miten demarit voi tällaisen hyväksyä.
Ps Orpon hallitushan ei näytä ymmärtävän eikä operoivan lainkaan kokonaisvaltaisesti käsitealueilla – vienti – tuonti – kotimaiset vientiä tuottamattomat hankkeet. Mitä voi ymmärtää kansantalouden perusdynamiikan balansoinnista jos ei ymmärrä noiden dynaamista luonnetta ja balansointia.
Minkälaisia ekonomisteja Suomessa on kun eivät puutu tämmöiseen asiaan.
Olisko sinulla antaa konkreettinen esimerkki siitä miten ”vientiin investoidaan”? Valtion budjetista.
Ilmoita asiaton viesti