Kulutustaivaan kyvyttömyyttä reagoida energiarealismiin on – että JOPA nopeusrajoituksia joudutaan laskemaan
Kulutustaivaan kyvyttömyyttä reagoida energiarealismiin osoittaa lehtijutut joissa sanotaan että JOPA nopeusrajoituksia joudutaan laskemaan
Mitä kummaa siinä on – jos on puutetta niin leikataan kulutusta siellä missä se ei haittaa ydinasioita – kuten nopeusrajoituksissa ja turhan krääsäteollisuuden rajoittamisessa. Mutta ei asuntojen lämmityksissä sillä siitä koituu kansanterveyshaittaa.
Teollisuuden, liikenteen, kulutuksen ja rakennusten tilatehokkuuden saralla katetaan keveästi energian vaikutusdominanssi.
Esimerkiksi suuria julkisia tiloja voi helposti väliaikaisin eristeseinin tiiviisti osastoida lämmitettäviksi ja peruslämmitettäviksi tiloiksi energian säästämiseksi. Jolla saadaan päivissä valtava energiansäästö.
Mutta nopeusrajoitusten alentaminenhan vain pidentäisi automatka-aikaa, jolloin saastuttaminen kestää kauemmin… 😉
Ilmoita asiaton viesti
No ei se nyt noin ole – mitä kovempi vauhti sitä suurempi vetovoiman vastus ja ilman vastus.
Kyllä mua ainakin huohotuttaa kovempaa kun ajan pyörällä lujempaa eli happipolttoainetta kuluu enemmän
Ilmoita asiaton viesti
Niin ne sattuu olemaan tyhmät ministeriöiden virkamiehet ajattelevan nopeusrajoituksists – kun sinä et ole siellä.
Ilmoita asiaton viesti
Sinä, missä ryhmässä
Ilmoita asiaton viesti
Minä en usko sinua ennen kuin osoitat sen
Ilmoita asiaton viesti
Tuo ei todista mitään. Puheittesi perusteella et kuulu sellaiseen porukkaan.
Jos et todista väitettäsi niin bannaan sut.
Ilmoita asiaton viesti
On siinä muutakin energiahukkaa kuin ilmanvastus.
Nimittäin energia mikä menee kiihdyttämiseen ja haaskataan jarruttamalla.
Käytännössä nykyisillä polttomoottoriautoilla optimi on noin 80km/h tuntumassa. Täysin tasaisella asfaltilla varmaankin vain 70km/h. Jossain autossa voi olla laatikko sellainen ja mäkinen tieosuus, että voikin olla taloudellisempaa mennä 90km/h.
Ilmoita asiaton viesti
Jotain kertoo puheen vuoron porukoista se etteivät kommentoi laisinkaan tärkeää tilatehokkuusasiaa blogistani.
Ilmoita asiaton viesti
Samoin kuin energiapuukasa pitäisi jättää tekemättä,ettei vahingossakaan harvennuksen jälkeen metsä pääsis kasvamaan.
Ilmoita asiaton viesti
Joo, se on tosi hölmöilyä
Ilmoita asiaton viesti