Kun koulukiusaamisen vika on ihan jossain muualla kuin koulukiusaamisessa tai kouluissa.

Kroonistuneissa kiusaamisissa kiusaajan siirtämättä jättäminen koulusta on oikeusmurha kiusattuja kohtaan

Kehoitus onkin että he tekevät asiasta rikosilmoituksen korvausvaatimuksineen.

Oikeuskansleri ja oikeusasiamieshän eivät käytä oma-aloitteista käsittelyynotto-oikeuttaan niin vähäpätöiseen kansalaiskastiin työnnettyjen kuin koulukiusattujen oikeuksien puolustamiseen.

Koulukiusaajista tulee sankarikyynärpäätaktiikkamenestyjiä – joille koulukiusatut ovat uran menestyksen harjoituskappaleita –  sosiaalisen manipulaation oppimiseksi – käytettäväksi myöhemmissä tehtävissä kansakunnan talouden hyväksi.

Eikä uramenestyksen – sosiaalisen harjoituksen alkumetreillä – heidän orastavaa uraansa pidä kampittaa. Menestynyt ura usein vaatii kovuutta ja sosiaalista kyynistä manipulaatiotaitoa. Sitä harjoitellaan koulukiusaamisessa.

Eikä siihen oikeuskanslerin tai oikeusasiamiehen pidä puuttua oma-aloitteisesti – eikä edes pyynnöstä – yksilötapauksissa – saati sitten kokonaisilmiönä.

Onko oikeuskanslerilla ja oikeusasiamiehellä siihen edes eettisiä voimavaroja.

Siivotaan vaan koulukiusatut sosiaali- ja terveystoinen tiedostoihin ja koulujen ihmeteltäväksi – miksi meidän koulussa on kroonistunutta koulukiusaamista.

Niin Suomessa toimitaan. Kun koulukiusaamisen vika on ihan jossain muualla kuin koulukiusaamisessa tai kouluissa.

” Turussa Nummenpakan koulussa työskentelevä erityisopettaja Anton Gustafsson kertoo, että heidän koulunsa on tutkimuksessa innokkaasti mukana.

Oppilaat ovat vastanneet kyseyihin jo viime syksynä, ja huoltajille tullaan teettämään omat kyselyt. Kaikki KiVa koulu -tiimin tietoon tulleet kiusaamistapaukset raportoidaan tutkimussovellukseen, jotta ne ovat yliopistolla tutkijoiden käytettävissä.

Gustafsson opettaa oppilaita, jotka ovat kolmas-, neljäs-, viides-, ja kuudesluokkalaisia. Hän vahvistaa, että kiusaamista on yhä.

– Kaikkein hankalimpia ovat kroonistuneet, pitkäaikaiset kiusaamistapaukset. Tuntuu, että niitä on kautta aikojen ollut kaikkein vaikeinta saada loppumaan. Toivottavasti tämä tutkimus antaa keinoja koulun henkilökunnalle, kertoo Gustafsson.

Nummenpakan koulussa kiusaamistapauksiin puututaan puhuttelujen eli kasvatuskeskustelujen avulla. Niihin kutsutaan kiusaaja, kiusattu ja mahdollisesti kaikki osapuolet saman pöydän ääreen.

– Kiusaamista taitaa olla niin kauan kuin on ihmisiä, mutta miten se voitaisiin saada loppumaan. Tarvittaessa otamme yhteyttä myös vanhempiin, mutta ensisijaisesti yritämme ratkaista koulussa täällä esiin tulleet tapaukset. ”

0
eerojuhani vaarala
Ruovesi

Vanha puheenvuorokonkari jotenkin peruutti tänne.

Taisi eksistentiaalifilosofi Sartre sanoa - maailmaa ei ole tehty nähtäväksi vaan muutettavaksi.

Picasso sanoi - säännönmukaisuudesta poikkeamisesta aukeaa variaatioiden valtakunta.

Näillä mennään.......

Kehittämälläni eettis-realismin aatteella - mitä enemmän asiassa on sekä etiikkaa että realismia, sitä parempi se on ratkaisuna - etiikan peruskallio on jokaiselle elolliselle hyvä elämänkaari muita tarpeettomasti vahingoittamatta

https://jussivaaralathoughts.blogspot.com/

Puoluekantani:
Kallistun vasemmalle kun pyyhin oikealla keskeltä, ja se mikä sieltä tulee muuttuu vähitellen vihertäväksi, puhun ruotsia huonosti, enkä huuhdo persettä merivedessä kuten Soini ja käyn harvoin kirkossa.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu