On alettava puhumaan teknologiaepäluotettavuudesta. Metrojunalla tunneliin voin suostua – mutta 2,5 km autotunneliin en.
Aina Googlen älyttömistä ohjelabyrinteista, jatkuvien julkisten it-teknologiakompurointien kautta älypuhelinten liitinkestämättömyyteen ja teknologia-alojen eläytymiskyvyttömyyteen siihen mitä ihmiset haluaa ja mihin kykenee – esimerkkinä älypuhelinpalvelut – jotka on usein luokkaa ettei kauppaan pääse kun ihmiset ei ymmärrä miten kaupan ovi avataan
Metrojunalla tunneliin voin suostua – mutta 2,5 km autotunneliin en.
Yhdestä virheestä voi tulla iso onnettomuus tulipaloineen kenties tankkiautovuotoineen – ja pakoon et pääse. Ja semmoinen riski on joka päivä läsnä. Vaikka turvajärjestelmiä olisi kuinka niin kemikaalivuodot ja tulipalot on mahdottomia haasteita. Ja jos tunneli on paniikissa olevia autoilijoita täynnä yrittämässä pakoon niin eihän sinne viranomaisten autotkaan pääse.
https://yle.fi/uutiset/3-12550403
Eräs teknologian epäluotettavuuden muoto tämäkin
Ilmatieteenlaitoksen 10 ja 15 päivän ennusteet sateista ovat päiväkohtaisesti ristiriitaisia
Esimerkiksi Ruoveden paikallissäässä 10 päivän ennusteessa ei näy elokuun puolella päiväkohtaisesti sateita lainkaan – mutta 15 päivän ennusteessa ei niinä päivinä muuta olekaan kuin sadetta.
Tuttu:
Blancin tunneli on Mont Blancin vuoren läpi kulkeva maantietunneli Ranskan ja Italian välillä. Tunneli avattiin 19. heinäkuuta 1965, ja se on 11,6 kilometriä pitkä.[1] Valmistuessaan Mont Blancin tunneli oli maailman pisin maantietunneli. Tunneli lyhensi Rooman ja Pariisin välistä ajoaikaa noin 20 tunnillalähde. Wiki
Ilmoita asiaton viesti
Rakennelmana tuollainen on perusteltua koska se ei ole kaiketi kaupunkitunnelli.
Kaupunkitunnelit autoille ei – sillä se vain peittää historiallista faktaa että kaupungeissa on sen takia liikenneongelmia – koska autoja on liikaa – eikä niitä etenkään kaupungeissa tarvita – kaupunkien ulkopuolella kylläkin.
Ilmoita asiaton viesti
Yli 200 lääkäriä tekee Apotti-järjestelmästä kantelun koska se vaarantaa potilasturvallisuuden.
Nyt olisi selvitettävä miten kauppaprosessi eteni.
https://yle.fi/uutiset/3-12551082
Ilmoita asiaton viesti
Kun Raimo Niemimaa ei pysty irrottamaan mitään minun kirjoittamaani asiaa minusta – niin ettei kykene keskustelemaan asioista niin etten minä ole koko ajan syytetyn ja vastuunkantajan penkillä – niin hän saa systemaattisesti ulosheiton kommentteineen.
Saahan olla toki kriittinen ja ärtynytkin toista henkilöä kohtaan – mutta poliittinen keskustelu ei ole koskaan täyshenkilöitynyttä – vaan päävoittoisesti henkilöitymisen sijasta asioitumista. Ja tämän täällä puheenvuorossa ihmiset osaa että vaikka keskustelu saattaa henkolöityäkin hetkeksi – niin silti ihmiset palaavat asiapohjalle – mutta Raimo Niemimaa ei.
Jos politiikka ei niin toimisi niin ei toimisi yhteiskuntakaan.
Hyvä esimerkki ja aika karmaisevakin esimerkki asialinjaisuuden läpikulkevuudesta on Rukajärven tie -elokuvan kohta jossa luutnantti käskee ryhmänjohtajan laittaa kaksi sotilasta kärkeen etenemään. Ryhmänjohtaja määrää oman poikansa toiseksi. Luutnantti sanoo – ”Ei teidän olisi tarvinnut ensimmäiseksi omaa poikaanne kärkeen laittaa”.
Johon ryhmänjohtaja vastasi – ” Ei täällä ole kenenkään poikia. Me ollaan kaikki Suomen armeijan sotilaita”.
Ilmoita asiaton viesti
Osui ja upposi.Sinuna en paljon arvostelisi henkilöön käyvistä kommenteista.Piilotat kommentttini ja hyökkäät henkilööni.Kuten huomaat ei tämäkään blogisi paljon keskustelua synnyttänyt.
Ilmoita asiaton viesti