Postiluukkuissa jaettaviin mainoksiin pitää asettaa selkeät tiukat rajat

Postiluukkuissa jaettaviin mainoksiin pitää asettaa selkeät tiukat rajat

Ensinnäkin heräteostoksiin johtavat mainokset pitäisi kieltää kokonaan. Niitä voi kaupat jne jakaa myös liikkeittensä ovilla ja kaduilla – jossa toteutuu se tärkeä sääntö että ihminen voi valita ottaako mainoksen.

Postiluukuista saisi pudottaa vain kolmenlaisia mainoksia.

1. Yritysten, instituutioiden ja yhdistysten toiminnan esitteet –  ja nekin niin että niissä on uutta tietoa – joiden pitää olla myös valistavia ja tietoa jakavia eikä myyntityrkytyksiä

2. Uusien tuotteiden, uusien yritysten jne esitteet joissa paino on valistavassa informatiivisuudessa

3. Kunnan ja muiden julkisyhteisöjen esitteet – jos niissä on uutta tietoa.

Tuo paperimäärä on järjetön jota tulvii nyt postiluukusta.

On päästävä siihen suuntaan että mainonta siirtyy ihmisten hyväksymisvalinnan alle ja sekin niin että vain uutuuksista mutta ei tarjouksista saa mainostaa.

Pitää päästä siihen perusajatteluun että jos ihminen jotain tarvitsee niin pitää järjestää sen hakeminen niin että hän löytää sen ja saa chattina hyvän ja myyjää sitovan keskustelun  tuotevaihtoehdoista.

Mainos- ja markkinointihälystä on päästävä tuote- ja valintainformatiiviseen suuntaan – ja niin että koko markkinointi perustuu ihmisen itsestään heränneeseen haluun eikä hänelle herätettyyn haluun.

Ostamisen pitää löytää paljon kiinteämpi suhde ihmisen tarpeisiin ja myös ympäristöharkintaansa –  ja yritysten pitää olla niissä vastuullinen avustava taho.

Markkinatalouden on aika sivistyä myös markkinoinnin ja mainonnan osalta.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu