Polkupyöräilijäthän eivät maksa ajoneuvoveroa eivätkä käyttömaksua saatikka polttoaineveroa vaikka kulkuneuvo olisi sähköavusteinen, niin millä rahalla näitä pyöräilyreittejä ylläpidettäisiin, kun perinteisesti perusteena autoilun veroille on ollut teiden ylläpito…
Sähköttömiä kulkuneuvoja on kuten rullaluistelut keväältä aina syksyyn, keväällä on pahin, kun hiekat eivät olleet putsattuina pyöräteiltä kunnollisesti ja siihen jouduin onnettomuuteen ja onneksi kaikki suojavarusteet päällä. En silti saanut kaupungilta korvauksia vahingoittuneista varusteistani selkeän kaupungin möhläyksen takia. Henki olisi voinut mennä, totesi lääkäri, kun tutki haavojani ja kypäräni vaurioita, kun menin tutkittavaksi läheiselle Kotkan sairaalalle, jossa tämä onnettomuus tapahtui.
Jos on jotain isompia tavaroita tai muutakin, niihin käytetään edelleen autoa, joten minkäänlaisilla potkuajoneuvoilla tai sähköavusteisilla pyörillä ei ole mitään hyötyä, ei onnistu ja aiheutetaan itselleen hengenvaaraa. Sen takia meillä on ohjeistukset, että miten tavaroita kannattaa viedä, niin kevyen ajoneuvon kyytiin ei kelpaa mitä tahansa tavara.
Eikö mene jo synapseihin asti, että jokaisilla ihmisillä on omat tarpeensa ja näkee, että tämä ajoneuvo täyttää ne tarpeet ja on isosti hyötyä laittaessaan rahaa siihen?
Talvikunnossapidon funktio ei suinkaan ole raapia asfalttia näkyville, vaan siirtää lumimassat pois väyliltä siten, että niissä ylipäätään pääsee liikkumaan.
Vaaralan ja muidenkin kannattaa muistaa se, että jokainen aurattu kilometri maksaa yhteiskunnalle ja paljon.
Jos Vaarala on varta vasten lumisateisen yön jälkeen lähtenyt kuvaamaan pyöräteiden kuntoa, niin silloin on kyllä syytä mennä hyvin pitkälti itseensä ja tutkiskella sydäntään.
Ei pyöräilijän tarvitse päästä lumimyrskyn jälkeisenä aamuna liikkumaan yhtään sen paremmin kuin minkään muunkaan liikkumisvälineen.
Ajoratojen kunnossapito tiekategorioittain on tiepiirien ja kuntien lakisääteinen velvollisuus, jossa 1. luokan tiet hoidetaan ensin ja sen jälkeen alkaa vähäisempien teiden puhdistaminen.
Itsekin olen haukkunut lumenauraajia siitä, että tekevät vallin pihatien eteen. Eivät he tee sitä vittuillakseen, vaan kiireen johdosta.
Minä olen kiitollinen jos jonkinlainen auraus ylipäätään tehdään.
Olen yli neljännesvuosisadan vääntänyt talvet fillaroiden kaupunkiajoni noin 90 prosenttisesti.
Retkipyörä, 32-37 milliset vanteet. Nastoja en oo koskaan oppinut käyttämään.
– Valtaosan talvesta retkifillari on yllättävän hyvä. Kapea rengas lävistää uuden lumen hyvin. Maastofillari soutaa ees taas. Raskas ja hankala ajettava.
Nykyään sähköpojat ja -tytöt painaa ohitse. Ei vanha enää jaksa vauhtiin, parempi luovuttaa suosiolla.
*** ***
Musta on kiva, että joskus on rankempia kelejä. Ei sen aurauksen kanssa oo niin nopon nuukaa. Jos kolmeen vuorokauteen saadaan aina aurattua niin kaikki on kunnossa. Hädän tullen vain muun liikenteen sekaan.
Nostan hattua. Itsellä nyt hybridissä 33 mm nastat alla ja tarkoitus ajaa työmatkaa, mikäli pikkutiet maalla ole aivan hirveät. ”Cityn” puolella pyörätiet ovat yleensä hoidetut, kun sinne saakka selviää.
Talvipyöräily on ihan kivaa, tosin aikaa olisi varattava ja työssäkäyvälle tulee joskus aamulla kiire, silloin on helpompi mennä suosiolla autolla kuin taistella fillarilla hiki päässä hangessa.
Polkupyöräilijäthän eivät maksa ajoneuvoveroa eivätkä käyttömaksua saatikka polttoaineveroa vaikka kulkuneuvo olisi sähköavusteinen, niin millä rahalla näitä pyöräilyreittejä ylläpidettäisiin, kun perinteisesti perusteena autoilun veroille on ollut teiden ylläpito…
Ilmoita asiaton viesti
Millä perusteella urheilukenttiä ja latuja ylläpidetään
Ilmoita asiaton viesti
Enpä olisi uskonut että vasemmistoliitosta tämmöisiäkin veijareita löytyy
Ilmoita asiaton viesti
Luulin ihan että joku oikeisto tai keskusta konservatiivipysähtyneistöstä laukoo
Ilmoita asiaton viesti
Sähköttömiä kulkuneuvoja on kuten rullaluistelut keväältä aina syksyyn, keväällä on pahin, kun hiekat eivät olleet putsattuina pyöräteiltä kunnollisesti ja siihen jouduin onnettomuuteen ja onneksi kaikki suojavarusteet päällä. En silti saanut kaupungilta korvauksia vahingoittuneista varusteistani selkeän kaupungin möhläyksen takia. Henki olisi voinut mennä, totesi lääkäri, kun tutki haavojani ja kypäräni vaurioita, kun menin tutkittavaksi läheiselle Kotkan sairaalalle, jossa tämä onnettomuus tapahtui.
Jos on jotain isompia tavaroita tai muutakin, niihin käytetään edelleen autoa, joten minkäänlaisilla potkuajoneuvoilla tai sähköavusteisilla pyörillä ei ole mitään hyötyä, ei onnistu ja aiheutetaan itselleen hengenvaaraa. Sen takia meillä on ohjeistukset, että miten tavaroita kannattaa viedä, niin kevyen ajoneuvon kyytiin ei kelpaa mitä tahansa tavara.
Eikö mene jo synapseihin asti, että jokaisilla ihmisillä on omat tarpeensa ja näkee, että tämä ajoneuvo täyttää ne tarpeet ja on isosti hyötyä laittaessaan rahaa siihen?
Ilmoita asiaton viesti
Pysyhän ajassa ja hae googlella rahtisähköpyörät.
Sinähän vaadit ihan mahdottomia että kaikki hiekanmurut pitäisi laastaa luistimiesi alta. Niillä pitää toimia vain siellä missä on sileää asfalttia.
Ihme prinsessointia.
Ilmoita asiaton viesti
Talvikunnossapidon funktio ei suinkaan ole raapia asfalttia näkyville, vaan siirtää lumimassat pois väyliltä siten, että niissä ylipäätään pääsee liikkumaan.
Vaaralan ja muidenkin kannattaa muistaa se, että jokainen aurattu kilometri maksaa yhteiskunnalle ja paljon.
Jos Vaarala on varta vasten lumisateisen yön jälkeen lähtenyt kuvaamaan pyöräteiden kuntoa, niin silloin on kyllä syytä mennä hyvin pitkälti itseensä ja tutkiskella sydäntään.
Ei pyöräilijän tarvitse päästä lumimyrskyn jälkeisenä aamuna liikkumaan yhtään sen paremmin kuin minkään muunkaan liikkumisvälineen.
Ajoratojen kunnossapito tiekategorioittain on tiepiirien ja kuntien lakisääteinen velvollisuus, jossa 1. luokan tiet hoidetaan ensin ja sen jälkeen alkaa vähäisempien teiden puhdistaminen.
Itsekin olen haukkunut lumenauraajia siitä, että tekevät vallin pihatien eteen. Eivät he tee sitä vittuillakseen, vaan kiireen johdosta.
Ilmoita asiaton viesti
Oikeassa olet ja fillariukkona ( toisin kuin Vaarala) näet metsän puilta.
Ilmoita asiaton viesti
Vaarala näkee nimenomaan puut ja metsän monimuotoisuuden kaikilla abstraktioiden tasoilla toisin kuin kepumajuri.
Ilmoita asiaton viesti
En minä ole tuota videota kuvannut
Ilmoita asiaton viesti
Minä olen kiitollinen jos jonkinlainen auraus ylipäätään tehdään.
Olen yli neljännesvuosisadan vääntänyt talvet fillaroiden kaupunkiajoni noin 90 prosenttisesti.
Retkipyörä, 32-37 milliset vanteet. Nastoja en oo koskaan oppinut käyttämään.
– Valtaosan talvesta retkifillari on yllättävän hyvä. Kapea rengas lävistää uuden lumen hyvin. Maastofillari soutaa ees taas. Raskas ja hankala ajettava.
Nykyään sähköpojat ja -tytöt painaa ohitse. Ei vanha enää jaksa vauhtiin, parempi luovuttaa suosiolla.
*** ***
Musta on kiva, että joskus on rankempia kelejä. Ei sen aurauksen kanssa oo niin nopon nuukaa. Jos kolmeen vuorokauteen saadaan aina aurattua niin kaikki on kunnossa. Hädän tullen vain muun liikenteen sekaan.
Ilmoita asiaton viesti
Nostan hattua. Itsellä nyt hybridissä 33 mm nastat alla ja tarkoitus ajaa työmatkaa, mikäli pikkutiet maalla ole aivan hirveät. ”Cityn” puolella pyörätiet ovat yleensä hoidetut, kun sinne saakka selviää.
Talvipyöräily on ihan kivaa, tosin aikaa olisi varattava ja työssäkäyvälle tulee joskus aamulla kiire, silloin on helpompi mennä suosiolla autolla kuin taistella fillarilla hiki päässä hangessa.
Ilmoita asiaton viesti